וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: יותר לבנים משחורים נהרגים על ידי המשטרה

15.7.2020 / 10:01

כשנשאל בריאיון מדוע שחורים עדיין נהרגים בידי רשויות אכיפת החוק על רקע הרג ג'ורג' פלויד, טען נשיא ארה"ב: "לבנים נהרגים יותר". המספרים מוכיחים אחרת: אף שהם פחות מ-13% מהאוכלוסייה, שחורים נהרגים פי שניים יותר מלבנים באופן יחסי

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת/--

(בווידאו: תיעוד מרגעי המעצר של ג'ורג' פלויד, שהסתיים בהרג שלו)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (שלישי) כי "יותר אנשים לבנים" נהרגים על ידי המשטרה מאשר שחורים. במהלך ריאיון לרשת CBS, נשאל הנשיא הרפובליקני מדוע אנשים שחורים עדיין נהרגים בידי רשויות אכיפת החוק.

"גם לבנים, גם לבנים. איזו שאלה נוראית לשאול. גם אנשים לבנים. אגב, יותר אנשים לבנים, יותר אנשים לבנים", אמר טראמפ.

למרות דבריו של טראמפ, הנתונים מראים אחרת. על פי וושינגטון פוסט, אמנם מחצית מהאנשים הנורים ונהרגים בידי שוטרים בארצות הברית הם לבנים, אך שחורים נורים ונהרגים ביחס לא פרופורציונלי לגודלם באוכלוסייה. בעוד שהם מהווים פחות מ-13% ממנה, הם נהרגים פי שניים יותר מלבנים באופן יחסי.

מפגין חובש מסכת פנים במחאה במנצ'סטר שבבריטניה נגד הרג העצור השחור בארצות הברית ועומד על יד ציור קיר של ג'ורג' פלויד. 06 ביוני 2020. רויטרס
ההרג שלו עורר מחאה המונית. אתר זיכרון לג'ורג' פלויד/רויטרס

האלימות המשטרתית בארצות הברית נגד אזרחים שחורים עמדה במרכז תשומת הלב בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד, עצור שחור, בידי שוטר לבן במיניאפוליס ב-25 במאי. ההרג שלו עורר הפגנות סוערות בארצות הברית וברחבי העולם כולו.

המחאה בארצות הברית העלה גם שאלות חדשות לגבי המשך הצגת דגל הקונפדרציה בכמה אזורים במדינה ושימור פסלים המנציחים את מנהיגי הדרום במלחמת האזרחים באזורים ציבוריים.

"אני מכיר הרבה אנשים שאוהבים את דגל הקונפדרציה, אבל הם לא תומכים בעבדות", אמר טראמפ בריאיון, כשנשאל אם צריך להסיר את הדגל. "זה חופש הביטוי, בין אם זה דגל הקונפדרציה או Black Lives Matter או כל דבר אחר שצריך לדבר עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully