וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק ביבי": מפגינים נגד נתניהו העידו כי הותקפו, גבר נדקר בצווארו בדרום

6 בני אדם, בהם צעיר בן 27, נעצרו בחשד לתקיפת מפגין בי-ם. ברשותו נמצאו אבוקה ותרסיס גז. מוחים בעוטף עזה טוענים כי הותקפו, וחלקם נזקקו לטיפול רפואי. אחד מהם, שטוען כי נדקר, יגיש תלונה במשטרה. ברמת גן מפגינים התלוננו כי רוססו בגז פלפל

בווידאו: עימותים בין שוטרים ומפגינים מול מעון רה"מ בי-ם/צילום: יותם רונן, רויטרס

גל של תקיפות מפגינים אירע הלילה (ראשון) בכמה מוקדים ברחבי הארץ בהם נערכה מחאה נגד השחיתות ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. שישה חשודים נעצרו על ידי כוחות המשטרה בגין תקיפת מפגינים שמחו ברחוב בלפור בירושלים. תקיפות מפגינים נוספות דווחו בניר עם בעוטף עזה וברמת גן.

ששת החשודים, בהם צעיר כבן 27, עוכבו הלילה לחקירה לאחר שהכו מפגין שמחה מול מעונו הרשמי של נתניהו בירושלים. בחיפוש שנערך לצעיר, נמצאו אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם. לדברי עדי ראייה, המפגין עטה בנדנה ורודה, ותוקפיו קראו לעברו שאין לו זכות להפגין בירושלים. אז, הכו אותו באמצעות קסדה ושברו על גופו בקבוק זכוכית.

"הבחור לבש בנדנה ורודה על הפנים שלו", סיפר עד ראייה. "הם צעקו לו 'מה אתה עושה בעיר שלנו', 'עוף מהעיר שלנו'. אחד מהם רץ אליו עם קסדת אופנוע והטיח את הקסדה בראש שלו ועוד חבר שלו בא מימינו ואז שבר לו בקבוק זכוכית על הראש. הבחור היה בשוק לגמרי, נראה לי הוא נפל מהמכה הזו. בשנייה שראיתי ששברו לו בקבוק על הראש רצתי הכי מהר למחסום משטרתי והזעקתי עזרה משני שוטרים שהיו על אופנועי משטרה".

החפצים שנתפסו ברשות החשוד בגין תקיפה מפגין בירושלים - 26 ליולי 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
החפצים שנתפסו ברשות החשוד בגין תקיפה מפגין בירושלים/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

מדיווח נוסף של מפגינים בבירה, עולה כי שניים מהם הותקפו על ידי חבורת נערים לבושים חולצות שחורות בעת שעשו דרכם מחוץ לכיכר פריז. לטענתם, הנערים קראו לעברם "רק ביבי", בעטו בהם ואיימו לדקור אותם בסכין. המפגינים הצליחו הלימלט ופנו למשטרה. "יש כאן הרבה כאלו, האווירה כאן לא בטוחה", אמר המפגין עופר גבעון.

במקביל, כמה משתתפים הותקפו לטענתם במהלך מחאה שקיימו בצומת ניר עם שבמועצה האזורית אשכול. אחד מהצעירים שהפגינו, ניר סער, אף נדקר ונפצע באורח קל במהלך העימות עם כמה אנשים שהגיעו למקום. הוא צפוי להגיש תלונה במשטרת שדרות.

"מהשעה 18:30 היינו בצומת והפגנו. הייתה הפגנה מאוד רגועה, והיינו עם הילדים", העיד סער. "כשבאנו להתקפל באו שני אנשים, קרעו את השלט בפראות ואז התחילו לדחוף אותנו. הם תקפו אותנו באגרופים, עשו לנו מארב, ירקו עלינו, תקפו אותנו מכמה כיוונים".

סער המשיך וסיפר כי "הם ממש התגודדו מול חבר שלי, ראיתי שהם דוחפים אותו אז הלכתי אליו - ואז הרגשתי דקירה בצוואר מאחורה. לא הבנתי מה זה והמשכתי, כי חששתי לשלומו של החבר, אחר כך הבהתי שהם דקרו אותי".

ניר סער, המפגין שהותקף ונדקר במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוטף עזה. 25 ביולי 2020. יניר יגנה
"תקפו אותנו מכמה כיוונים". ניר סער, המפגין שהותקף ונדקר במחאה נגד נתניהו, הערב/יניר יגנה

לדבריו, "זה המשיך גם אחר כך, עד שהם הלכו הם דחפו וקיללו". סער וחבריו הפגינו במסגרת המחאה נגד השחיתות השלטונית, הנמשכת זה השבוע החמישי ברציפות.

מפגיני מחאת "הדגלים השחורים" ברמת גן התלוננו במשטרה שרוססו בגז פלפל. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

במסגרת המחאה, מפגינים הערב אלפי בני אדם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול מעונו בירושלים ובגן צ'ארלס קלור בתל אביב. במקביל, אלפים מפגינים גם בסמוך לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה וכן בצמתים שונים ברחבי הארץ.

הפגנה נגד בנימין נתניהו מול בית ראש הממשלה בירושלים - 26/7/2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בהפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, שנערכת תחת הכותרת "המצור על הארמון בקיסריה מתחיל", החלו כמה מפגינים להתאסף כבר בשעות מוקדמות, ואחד מהם עוכב לחקירה על ידי המשטרה מבלי שהוסברה לו הסיבה לכך. במחאה השתתפו כ-400-500 מפגינים, שהתאספו ליד המרכז המסחרי בעיר, ובמהלך הערב כמחצית מהם החלו לצעוד לעבר ביתו של נתניהו.

הם חסמו כבישים ומנעו מהחלק מהמכוניות לעבור, בהן גם רכב מאבטחיו של נתניהו שנקלע לאזור. הם המשיכו ביצירת "פקק נושם", שבמסגרתו מאפשרים למכוניות מעטות בלבד לנסוע, כשהם קוראים "הון שלטון עולם תחתון", משתמשים במשרוקיות ומכים בתופים. בהפגנה נוספת שאירעה ביישוב צמח שבעמק הירדן, נהגת תקפה מפגין, כשהיא כמעט ועולה עליו עם רכבה בעת שהפגין על הכביש.

נהגת תוקפת מפגין במחאה ביישוב צמח - 25/7/2020. נמרוד להב, אתר רשמי
תקיפת המפגין בצמח/אתר רשמי, נמרוד להב
הפגנה נגד בנימין נתניהו מול בית ראש הממשלה בירושלים - 26/7/2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים בהפגנה מול מעון רה"מ בירושלים, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ממארגני מחאת הדגלים השחורים נמסר כי "את 'האמצעים' שאנו רואים מכיוון המשטרה היינו מצפים לראות כלפי מי שדקרו את המפגין הערב, או המפגינים שחטפו גז מדמיע או למול אלה שעודדו את יגאל עמיר. משטרת ישראל צריכה לקחת החלטה אם אנו חיים בדמוקרטיה שבה שומרים על הזכות להפגין או שמדובר במשטרת נתניהו."

עוד הוסיפו, "אלפים התאספו מול בית הנאשם בבלפור במחאה שלא נראתה כמותה מזה שנים. נאשם בפלילים שעסוק מבוקר עד ערב בשחיתות ובהסתה לא יכול להיות ראש ממשלה. זהו מאבק על דמותה של ישראל ואין בכוונתו להסתפק בדבר חוץ מראש ממשלה לא מושחת. נגדל ונתעצם עד שנסלק את המושחת".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully