וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחו לשעבר של נתניהו: "הייתי מוכן למות למענך. עכשיו הגיע הזמן שתלך"

ניר אדן, נכדו של מניף דגל הדיו ואחיינו של שר האוצר לשעבר יצחק מודעי, תקף בפוסט חריג ומנומק את ראש הממשלה על התנהלותו. הוא סיפר כי הותקף בהפגנות סמוך למעונו. "העם משוסע, הגיע הזמן לפנות את מקומך למנהיגים אמיתיים", הפציר

בווידאו: מאות ב"קבלת שבת" ליד מעון רה"מ בירושלים: "לקחו לנו את המדינה"/צילום: רוני כנפו, הדגלים השחורים, עריכה: איתי עמרם

ניר אדן, ששימש בעבר כמאבטחו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו מטעם שב"כ, כתב היום (שישי) פוסט בפייסבוק, בו קרא לנתניהו להתפטר נוכח כתבי האישום שהוגשו נגדו. בפוסט, בו הדגיש את קרבתו לראש הממשלה במהלך השנים, ציין כי השתתף בהפגנה נגדו סמוך למעונו ברחוב בלפור, ואף הותקף על ידי השוטרים.

"אני מכיר אותך ביבי, מכיר אותך טוב, ובדיוק בגלל זה ברור לי שלא תקום ותלך", כתב אדן. "חשוב היה לי להגיד שאני וכול מעגליי החברתיים מאסנו. אנחנו כאן להילחם על הארץ שלנו, אנחנו כאן כדי לסובב את האוניה של כולנו לכיוון החזון המקורי של מגילת העצמאות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
"ברור לי שלא תקום ותלך". נתניהו/רויטרס

אדן, נכדו של אלוף אברהם אדן "ברן", שהניף את דגל הדיו בשלהי מלחמת העצמאות באום רש-רש (היום אילת), ואחיינו של שר האוצר לשעבר יצחק מודעי, סיפר על מידת היכרותו הגבוהה עם שגרת היום של נתניהו ומשפחתו. "אני הייתי אחד מאלו שהיו מוכנים לאבד את החיים בשבילך", כתב.

הוא ביקש מנתניהו לנסות להיזכר בו ברגעים שונים בהם שהה לצדו. "אני הייתי מאלו שעברו קורסים אגרסיביים בשב"כ לשינוי האינסטינקט האנושי ולקפוץ עליך, להגן עליך בגופי שסכנה נשקפת לחייך, עדיין לא זוכר אותי?".

"אני מאלו שאתה ועוד רבים קראו להם 'מלח הארץ'", המשיך אדן. "אני מאלו שעשו צבא, מאלו שקברו חברים, מאלו שהלכו אחריך 'על עיוור'. אני זה שפעם ניטרל בתוקפנות אדם שביקש להביע מחאה בכנס ליכוד, אני זה שעמד אין ספור שעות מחוץ לביתך, בחורף, בקיץ, בשבתות וחגים. נסענו יחד בעולם, אתה ואני... אני תמיד ישבתי מקדימה ואתה... מאחורה, הייתי פותח לך כל בוקר את הדלת בבוקר טוב. אני זה שהיה הזבוב על הקיר בפגישות בבית הלבן, בבור בקרייה, ובעוד מקומות הזויים... אני זה שהיה מוכן להרוג. בשמך. למענך".

בפוסט, סיפר אדן כי השתתף בהפגנות נגד נתניהו, ואף הותקף. "אני זה שחטף אתמול מכות משוטרים רק משום שבאתי לממש את זכות היסוד הדמוקרטית שלי בירושלים", כתב. "אני זה שחטף זרם מים בעוצמה בלתי סבירה מאמצעי קיצוני לפיזור הפגנות פשוט כי אין למשטרה, שמזמן הפכה לפוליטית, יכולת הכלה".

"ואתה ביבי? אתה אפילו לא יצאת להגיד שלום, או סליחה, או תודה. פחדת", המשיך. "אבל שמע משהו, הרגשתי אותך, ידעתי שאתה יושב באותו כיסא אהוב שלך בפטיו בבלפור ומקשיב. ונע באי נוחות".

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
יושב בפטיו ונע באי נוחות". ההפגנה בבלפור, אתמול/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אדן, פירט על אודות ההיסטוריה המשפחתית שלו, המפקדים הבכירים ועל השירות הצבאי שביצעו. "היום אתה כבר לא זוכר. לא את חבריי, לא את אחיי ואחיותיי, לא את דודי, לא את אבי ולא את סבי, בטח לא אותי. היום, אני זה שמתבייש ועצוב. אני מביט בעיניים של שני הבנים שלי ולא יודע איך לענות להם על מבטים מודאגים".

"חשבתי שיהיה נכון להציע שתקח לך רגע אחד לקרוא את מגילת העצמאות, יש בה פסקה על חזון מדינת ישראל. זוכר ביבי?", שאל המאבטח לשעבר. "אני ממש מקווה שכן כי נשבעת אמונים לחתור אליהן, נשבעת להנהיג את שותפיך ולחתור למימוש החזון. שריך בכלל מכירים את החזון? אולי מוטב שתרענן את זכרונם, גם את אלו בלי התיק (של הכסף). אז אולי עכשיו אתה זוכר, ואולי אתה מנסה לשכוח".

בהמשך, הוא קרא לנתניהו להתפטר מתפקידו. "העם משוסע ביבי. ואתה מנותק, כמו הממשלה העסקנית שהרכבת עם בובת המחמד שלך", טען. "אני חושב שהגיע הזמן ללכת הביתה, לתת לנו לבנות מחדש את הארץ השבורה שלנו, לפנות את מקומך למנהיגים אמיתיים. נקיים, ערכיים. מנהיגים כמו אלו שחתומים על אותה מגילת העצמאות, אלו שדיממו לטובת הדמוקרטיה. אלו שטובת הכלל קודמת לטובתם האישית. אלו שלא משקרים, שלא גונבים, שלא עושים 'קומבינות'".

מחאת המסעדנים בקריאה לסרב להנחיות הממשלה בירושלים 21 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"אני זה שחטף מכות משוטרים". עימותים בהפגנה בירושלים ביום שלישי/ראובן קסטרו

במהלך העימותים שהתרחשו אתמול, בהם הותקף אדן לפי טענתו, נעצרו 55 מבין אלפי המפגינים במקום, בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים. זאת, לאחר שבעקבות סירובם להתפנות, פיזרה אותם המשטרה בכוח ובשימוש בזרנוקי מים.

יומיים קודם לכן, נעצרו 35 מפגינים במסגרת העימותים עם השוטרים. על פי המשטרה, הם נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים, כשחלק מהם אף קראו "נאצים" לעבר הכוחות והשליכו רימון עשן. עוד נמסר מהמשטרה כי לקראת השעה 01:00 בלילה, המוחים התבקשו לפנות את צומת כיכר פריז בה התקבצו, וכי "לאחר שלא נענו, החל פינוי המקום ופיזור המפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully