וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל בוחנים: שילוב נשים בתפקידי לחימה בסיירת מטכ"ל וביחידות נוספות

30.7.2020 / 7:07

עם העלייה ההדרגתית במספר המשרתות בתפקידי לוחמה, הרמטכ"ל הנחה על עבודת מטה לבדיקת האפשרות לשלב לוחמות גם ביחידות מובחרות. לפי נתוני צה"ל, מספר הנשים המשרתות כלוחמות עלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, ובצבא נערכים לפתיחת תפקידים נוספים לנשים

בווידאו: הודעת חיזבאללה בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה לאחרונה לקיים עבודת מטה שתבחן שילוב נשים בתפקידי לחימה בסיירת מטכ"ל וביהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדת). זאת, ברקע הביקורת על היעדר לוחמות בצוללות, יחידות חי"ר וביחידות מיוחדות כמו שלדג ו-669.

גורמים המעורבים בנושא אמרו כי "מסתמנות הפתעות" במסגרת המהלך, שבמקביל אליו תיבחן גם אפשרות שירותן של נשים בצוותי הלוחמה בטנקים בחיל השריון. לפי נתוני צה"ל, בשנת 2019 שירתו 6,000 נשים בתפקידי לחימה. המספר עלה בהדרגה בשנים האחרונות מאז 2014, אז שירתו רק 2,500 נשים בתפקידים מסוג זה.

לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
"מסתמנות הפתעות". לוחמות בצה"ל/דובר צה"ל

מנתונים נוספים עולה כי אגף כוח האדם בצה"ל הפחית 15% ממצבת החיילות המשרתות בשורות הצבא בתפקידי פקידוֹת, והעביר אותן לשירות במקצועות במערכים שונים, בהם גם המערך הטכני. במסגרת המהלך לקיצוץ מהותי בהיקף הפקידות בצה"ל, עליו הנחה סגן הרמטכ"ל איל זמיר, כ-4,000 חיילות עברו קורסים מקצועיים בתחומים שונים במקום תפקידי פקידות.

במקביל, אגף כוח אדם, עליו מפקד אלוף מוטי אלמוז, פועל מול ראשי רשויות ומנהלי בתי ספר ברחבי הארץ כדי לעודד שיבוץ במקצועות טכנולוגיים. כחלק ממהלך זה, ישלב צה"ל בבתי הספר מורות חיילות שיסייעו בלימודי המתמטיקהֿ, מדעים ואנגלית.

עוד בוואלה!

הערכה בצה"ל: החוליה בהר דב תכננה ירי על חיילי צה"ל - ולא טיל נ"ט

לכתבה המלאה
הרמטכל אביב כוכבי מסייר בבני ברק עם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הנחה על הקמת יחידות חוד. הרמטכ"ל כוכבי/ראובן קסטרו

העלייה בשירות נשים בתפקידי לוחמה באה על רקע נתוני גיוס שמדאיגים את הצבא, בהם כאלה הנוגעים למספר המתגייסים מדי שנה, היקף השחרורים על רקע סעיף נפשי, והשחיקה במוטיבציה לשירות קרבי. זאת, לצד צמצום השירות ל-30 חודשים ב-2020.

בצל נתונים אלה, הרמטכ"ל החליט על הקמה ואיוש של יחידות חוד מתמרנות בזרוע היבשה שיכונו "אתרוג". ביחידות שיוגדרו כך, המחלקות יכללו 25 לוחמים, לעומת 16-14 במקרים אחרים.

כדי לעמוד בהנחיה, הוחלט על מיצוי פוטנציאל הלחימה בצה"ל ובימים אלה מועברים 400 לוחמים ממערכים שונים בצבא, בהם חיל האיסוף הקרבי, מערך ההגנה האווירית בחיל האווירֿ ומג"ב, להשלמת השורות במחלקות "אתרוג". את מקומם של הלוחמים ביחידות אלה, ממלאות נשים עם מוטיבציה לשרת בתפקידים קרביים, שהולכת ועולה מדי שנה. כך למשל, ב-2020 יהוו נשים 40% מתפקידי הלחימה בחיל האיסוף הקרבי והמגמה תימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully