וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך להידרדרות: תגבור הכוחות - הרחב ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה

29.7.2020 / 22:35

כוחות איסוף מודיעין וארטילריה הועברו לגבול לבנון להרתעת חיזבאללה ובמטרה להתכונן לאפשרות של לחימה ממושכת. גילויים חדשים מהאירוע בהר דב מעלים שהמחבלים טיפסו מאות מטרים על מצוק כשעליהם אמצעי לחימה. עם זאת, גורמי ביטחון מבהירים: "לא נשקפה סכנת חיים לחיילים"

בווידאו: הודעת חיזבאללה בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

צה"ל תגבר את הכוחות בגזרה הצפונית בהיקף הגדול מאז מלחמת לבנון השנייה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. זאת, גם בעקבות האירוע הביטחוני שלשום שבו חדרה חוליית חיזבאללה לשטח ישראל באזור הר דב שבגבול לבנון. באישורו של שר הביטחון בני גנץ, צה"ל הזרים לגבול לבנון כוחות הכוללים איסוף מודיעין וארטילריה, כדי להרתיע את חיזבאללה מלבצע פיגוע נוסף.

רמת הדריכות והיקף הכוחות בצה"ל עלו לא רק כדי להיערך לירי רחב היקף לעבר יעדי חיזבאללה, אלא גם כדי להתכונן לאפשרות של תקופת לחימה ממושכת מול הארגון. בתוך כך, מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין, הנחה להעמיק את שיתוף הפעולה בין חיל האוויר לפיקוד הצפון ועוצבת הגליל, על מנת לאתר תקריות לאורך הגבול בדרום לבנון, וכדי להיערך לאפשרות של הידרדרות להסלמה - שתחייב תקיפה נרחבת של צה"ל.

חיילי צה"ל בגבול לבנון, 28 ביולי 2020. AP
"לא הונח אף קנה נשק של אויב על חייל". לוחמים בגבול לבנון, אתמול/AP

בנוסף לכך, לוואלה! NEWS נודע כי חוליית חיזבאללה שחדרה לשטח ישראל באזור הר דב נשאה תחמושת ואמצעי לחימה במשקלים כבדים. לפחות שלושה לוחמי חיזבאללה טיפסו על מצוק תלול לגובה של 400 מטרים והגיעו באפיסת כוחות לקרבת המוצבים, תוך שהם חוצים את קו הגבול וחותרים לעומק השטח הישראלי.

לאורך כל מסלול הצעידה של אנשי חיזבאללה בקרבת הגבול והחדירה לשטח הישראלי, הם היו בשליטה מלאה של כוחות האיסוף של צה"ל. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הנחה שלא לחסל את לוחמי החיזבאללה - אלא להבריח אותם ולסכל את הפיגוע בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישר הזרמת כוחות בהיקף רחב לגבול לבנון. גנץ בשיחת עדכון בשל האירוע בצפון, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמי ביטחון הבהירו אתמול בצורה חד משמעית כי בשום שלב לא נשקפה סכנת חיים לכוחות צה"ל. "לא הונח אף קנה נשק של אויב על חייל", מסרו. הירי ההרתעתי של ישראל, שנועד לשבש את הפיגוע, בוצע במטרה ליצור מיסוך סביב מוצבי הר דב והסביבה, ולמנוע ירי מעמדות חיזבאללה באזור.

מפקד גדוד שח"ם מחטיבת הנח"ל, סא"ל עידו בן ענת, שנמצא במוצבי הר דב ופיקד על הכוחות הלוחמים, שלט באירוע בסיוע עוצבת הגליל.

כוחות יוניפי"ל בזירה שבה הסתתרה חוליית החיזבאללה  29 ביולי 2020. מתוך חשבון הטוויטר של יוניפי"ל, אתר רשמי
כוחות האו"ם סורקים את הזירה שבה הסתתרו מחבלי חיזבאללה, היום/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של יוניפי"ל

עוד נודע לוואלה! NEWS כי למרות שצה"ל הפתיע את לוחמי חיזבאללה בשטח - לא בוצע אף ירי מכיוונם. אירועי העשור האחרון מלמדים כי ארגון הטרור מגיב על אירועים מסוג זה באמצעות ירי של פצצות מרגמה, נ"ט ורקטות, במיוחד באזורי המחלוקת הר דב וחוות שבעא. נתון זה מחזק את ההערכה בקרב גורמים במערכת הביטחון כי חיזבאללה מורתע.

כמו כן, ההערכה היא שהחולייה נשלחה לבצע פיגוע משום שארגון הטרור נתון ללחצים מבית ומצדה של איראן. עם זאת, על מנת לא לגרור את האזור להסלמה, חיזבאללה בחר לבצע פעולה מטווח קצר מאוד, ותוך נטילת סיכון.

גזרת הר דב. הגדר המקיפה את נתיב העלייה. אמיר בוחבוט
צה"ל נערך לאפשרות של הידרדרות להסלמה באזור. גזרת הר דב, היום/אמיר בוחבוט

מפקדי גדוד שח"ם קיבלו שבחים על תפקודם במהלך האירוע הביטחוני. זאת, משום שהרמטכ"ל ראה לנכון להכיל את התקרית, על מנת לאפשר התמקדות בסוריה ובאיראן שנמצאות בראש סדר העדיפויות של צה"ל בתקופה זו. בתוך כך, לפי פרסומים זרים, חיל האוויר הישראלי תקף בחודשים האחרונים משלוחי נשק שהיו אמורים להגיע לידי חיזבאללה בדרום לבנון.

חרף המתיחות בגבול הצפון ותוך שהוא חשוף לתצפיות הצד הלבנוני, מפקד עוצבת הגליל תא"ל שלומי בינדר הגיע אל מוצבי הר דב. הוא תחקר את האירוע, נפגש עם המפקדים, ושיבח אותם על תפקודם. לאחר מכן ביצע סיור כדי לראות את מקום ההיתקלות. גורמים במטכ"ל הדגישו כי תא"ל בינדר מימש את מדיניות הרמטכ"ל במלואה וביצע את התכנית בהתאם למצופה. בנוסף, קצינים בכירים ציינו כי במהלך השנה האחרונה, מפקד עוצבת הגליל ערך אימונים לקראת תרחישים מהסוג הזה בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully