וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: החוליה בהר דב תכננה ירי על חיילי צה"ל - ולא טיל נ"ט

28.7.2020 / 23:57

המחבלים מחיזבאללה שחדרו לשטח ישראל באזור הר דב התכוונו לבצע ירי צליפה או מנשק קל. אפשרות נוספת הייתה להניח מטען. חברי החוליה הגיעו למרחק של כ-150 מטרים מהמוצב הצבאי במקום, אך לפי מדיניות הרמטכ"ל כוכבי - צה"ל לא ניסה לחסל אותם

בווידאו: הודעת חיזבאללה בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חוליית חיזבאללה שתכננה לבצע פיגוע בהר דב התכוונה לבצע ירי צליפה או מנשק קל לעבר חיילי צה"ל, או לחילופין להניח מטען חבלה, ולא להשתמש בטיל נ"ט - כך לפי הערכות בצה"ל שהגיעו לידי וואלה! NEWS. עוד עולה מההערכה כי החוליה מנתה שלושה מחבלים לפחות, שהגיעו למרחק של כ-150 מטרים מהמוצב הצבאי במקום, ונערכו להתבסס בקרקע.

לפי מדיניות הרמטכ"ל אביב כוכבי, לצה"ל לא הייתה כוונה להרוג את המחבלים, שהמודיעין עקב אחריהם באופן ממוקד. במהלך היערכות החוליה, התנהל דיון בין מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם לבין מפקד אוגדת 91, תת-אלוף שלומי בינדר, ובסופו הוחלט לבצע ירי במטרה להבריח אותם.

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
ירי בוצע על מנת להבריח את חברי החוליה. זירת ניסיון התקיפה בהר דב/צילום מסך, ללא

לאחר שכוחות צה"ל פתחו באש, החלו המחבלים להימלט מהשטח, כשהם מנצלים את הסבך באזור, וסיימו את האירוע ללא פגע. הירי הנוסף שבוצע באזור נועד למנוע אפשרות של ירי מצד חוליות חיזבאללה, שהיו עלולות להימצא בשטח כשהן ממתינות לפקודות, או עורכות תצפיות על המוצבים.

מוקדם יותר, שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בעקבות המתיחות הנמשכת בגזרה. זאת, לאחר שגנץ הנחה להמשיך לשמור על דריכות וכוננות גבוהה לאורך הגבול, מחשש לפיגועים נוספים מצד חיזבאללה.

בצה"ל החליטו על תגבור הכוחות, בהם מערך הטילים המדויקים מהקרקע, יחידות האיסוף הקרבי וכוחות החי"ר המיוחדים בפיקוד הצפון.

עוד בוואלה!

הברחת - הרווחת: תכנית השלבים שאפשרה לצה"ל וחיזבאללה להתהדר בניצחון

לכתבה המלאה
אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
העשן שעלה מזירת התקרית הביטחונית בהר דב, אתמול/צילום מסך, ללא

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ ובכירים נוספים. "אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו. אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי", אמר לאחר מכן.

חיזבאללה הכחיש אתמול את מעורבותו בחדירת חוליית המחבלים, וטען כי מדובר בהונאה של ישראל. "התגובה שלנו על מותו של עלי כמאן מוחסן עוד תגיע, ולציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם", איים דובר הארגון. הוא טען גם כי "כל מה שפורסם בתקשורת על סיכול ההסתננות על פצועים והרוגים הוא לא נכון, וניסיון ליצור ניצחונות אשלייתיים וכוזבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully