וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: צה"ל הודיע על קיצור שירות החובה לגברים לשנתיים וחצי

1.7.2020 / 10:51

בהתאם לתיקון בחוק, כל מתגייס יקבל החל מהיום הודעה על קיצור השירות ל-30 חודשים, וכך גם נשים המתגייסות בהתנדבות לתפקידים המקבילים לאורך השירות של גברים. גורמים המצויים בהליך ביקרו את ההודעה שהפתיעה את המתגייסים: "צה"ל ניסה לשנות את ההחלטה וראה שאין ברירה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

(בווידיאו: סיום קורס טיס בצל הקורונה, לפני שבוע)

צה"ל הודיע היום (רביעי) כי החל מהבוקר שירות החובה לגברים יקוצר לשנתיים וחצי. זאת, במסגרת התיקון לחוק שירות הביטחון מדצמבר 2016. קיצור שירות הגברים מצמצם את הפער בינם לבין הנשים, הנדרשות לשרת ברוב התפקידים למשך 24 חודשים.

החל מהבוקר, כל מתגייס לצה"ל יקבל הודעה שלפיה "בהתאם לחוק, משך שירות החובה לגברים שמתגייסים החל מ-1 ביולי 2020 מקוצר מ-32 חודשים ל-30 חודשים". במכתב מצוין כי האמור חל גם על נשים המתגייסות בהתנדבות לתפקידים שנקבע לגביהם כי משך השירות יהיה בהתאם למשך השירות של גברים.

בהודעה למתגייסים נכתב גם כי משך שירות זה עשוי להשתנות. "נבקש להביא לידיעתך כי קיימת אפשרות שלאחר גיוסך החוק יתוקן, כך שאם משך שירות החובה ישתנה, החוק החדש יוחל עליך", הובהר במכתב.

חיילי צה"ל באימון. ShutterStock
שירות החובה יקוצר לשנתיים וחצי. חייל צה"ל באימון/ShutterStock

גורמים המצויים בהליך קיצור השירות מתחו ביקורת על ההודעה, שהגיעה ללא הודעה מוקדמת מצה"ל - ובניגוד למשך השירות שצוין בצווי הגיוס של המתגייסים. לדבריהם, "בחודש האחרון התנהלו דיונים בנושא ומה שיצר את העיכובים ואת חוסר ההחלטיות הייתה הרכבת הממשלה והנושאים הפוליטיים".

אחד מהגורמים אמר כי למרות המשבר הפוליטי, אגף כוח האדם בצה"ל לא היה צריך לשלוח צווי גיוס למועמדים לשירות הביטחון שבהם נכתב כי הם יתגייסו לשירות של 32 חודשים, והיום להודיע להם במפתיע על שינוי זה. הגורם טען כי "צה"ל ניסה לשנות את ההחלטה עד הרגע האחרון וברגע שראה שאין ברירה, הודיע על הקיצור".

עוד בוואלה!

עתירה לבג"ץ לסיום מכרז העברת אמ"ן לנגב: "די לגרירת הרגליים"

לכתבה המלאה

שר הביטחון בני גנץ קיים לאחרונה כמה דיונים במודל השירות, שבו עסק עוד לפני הצטרפותו לפוליטיקה. לפי גישתו של גנץ, משך השירות הסדיר יהיה מצומצם ככל שמתאפשר למדינה בכלל, ולמערכת הביטחון בפרט. לדעתו, כדי לקצר את השירות יש להיות יעילים הרבה יותר בהדרכה ובהכשרה של החיילים הטריים כדי למצות את הפוטנציאל שלהם בצורה מיטבית יותר.

לפי המודל הראשוני שהציע גנץ, יש לייחד מקום גבוה לעומת האחרים עבור המשרתים הקרביים, ולהעניק להם הטבות על פני האחרים. כמו כן, במציאות שבה יותר מ-50% מהחברה הישראלית לא משרתת בצבא, בראייתו יש לשלב את כלל המגזרים בשירות צבאי או בשירות לאומי.

(עדכון ראשון: 10:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully