וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ לסיום מכרז העברת אמ"ן לנגב: "די לגרירת הרגליים"

זהות הזוכה במכרז לקבלנים שיבצעו את המהלך, המתעכב כבר תקופה ארוכה למרות החלטת ממשלה בנושא, אמור היה להתפרסם לפני חודשים אחדים - אך זמן קצר לפני כן ההחלטה הוקפאה. עמותת "ישראל למען הנגב": "על הממשלה לממש את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה זה מכבר"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: כוכבי בטקס חילופי ראש אגף התכנון, החודש)

עמותת "ישראל למען הנגב" עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד ממשלת ישראל ומשרד הביטחון כדי לחייבם לפתוח את תיבת המכרז להעברת בסיסי המודיעין לצומת ליקית, שהחל בפתחה של שנת 2018. המכרז לקבלנים אמור היה להסתיים לפני חודשים אחדים, אך מעט לפני כן החליט משרד הביטחון לדחות את פרסום תוצאותיו למועד לא ידוע.

העמותה מנהלת כבר תקופה ממושכת קמפיין להעברת בסיסי המודיעין לנגב, על פי החלטת הממשלה. המעבר מתעכב כבר שנים, ובעמותה טוענים שלמרות ההחלטה וההתחייבויות שניתנו לראשי הערים בנגב, משרד הביטחון וצה"ל מעכבים את המעבר.

היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, מרץ 2014. דרור עינב
"העברת בסיסי אמ"ן לנגב - פרויקט מדרגה ראשונה"/דרור עינב

על פי העמותה, בתחילת חודש מרץ השנה הושלמו כל ההליכים בדרך לקביעת המועמד הזוכה במכרז הענק להקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב. "יומיים לפני פתיחת מסמכי המכרז וקביעת החברה הזוכה - הוחלט במשרד הביטחון לדחות פעם נוספת את הפרויקט הענק, שבנגב מקווים שיהיה מנוע הצמיחה האדיר לנגב כולו, במיוחד בימי קורונה ואבטלה קשים אלו", אומרים חברי העמותה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אלישע כהן ואהוד ערב, דורשים חברי העמותה מהממשלה "לממש את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה זה מכבר להעביר את קריית המודיעין לליקית בנגב".

"העתקת בסיסי צה"ל לנגב הינו פרויקט לאומי מן הדרגה הראשונה; יש צורך להשלימו בהקדם האפשרי, במיוחד לנוכח המצב הכלכלי השורר כעת בארץ בכלל ובנגב בפרט", טוענים העותרים. "הפרויקט יעניק תקווה לאותם עשרות אלפי מובטלים ביישובי הנגב, שלאור מקורות התעסוקה המצומצמים בו, עלולים לאבד את התקווה להיקלט במקום עבודה חדש - מה שעלול להביא לגל עזיבה של צעירים שביקשו להקים את ביתם בנגב".

עוד בוואלה!

התנאי של כוכבי והחשש מ"מכה אנושה לנגב": מדוע מתעכב מעבר אמ"ן לדרום?

לכתבה המלאה
קריית המודיעין. ללא, אתר רשמי
הדמיית קריית המודיעין בנגב/אתר רשמי, ללא

יו"ר עמותת "ישראל למען הנגב", אשת העסקים ד"ר אסתר לוצאטו, אמרה כי תושבי הנגב לא ישלימו עם המשך גרירת הרגליים של הממשלה ומשרד הביטחון בנושא. לדבריה, הטענה הנוכחית של הצבא היא כי שכל עוד לא ייסלל קו רכבת ללב השטח בליקית, אין אפשרות להעביר את קריית המודיעין ממקומה דרומה. "לא ייתכן שבגלל 7.5 ק"מ של מסילת רכבת שמשרד התחבורה יכול לבצע בתוך מספר שנים - יידחה פעם נוספת פרויקט הדגל של מעבר צה"ל דרומה. הרי ממילא גם אם יוחל בהקמתו מחר בבוקר, הבסיס החדש יקלוט את החייל הראשון רק בעוד חמש-שש שנים, במקרה הטוב".

(עדכון ראשון: 14:15)

  • עוד באותו נושא:
  • אמ"ן
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully