וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הורתה לסין לסגור את הקונסוליה שלה ביוסטון

22.7.2020 / 10:57

בצעד נוסף של ממשל טראמפ נגד בייג'ינג, הנציגות הסינית בעיר תידרש לסגור את שעריה בתוך 72 שעות. בבייג'ינג גינו בחריפות ומזהירים מתגובה. בתיעודים מהמקום נראו מסמכים נשרפים בחצר הקונסוליה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: טראמפ ביטל את מעמדה הכלכלי של הונג קונג)

סין אמרה היום (רביעי) כי ארצות הברית הורתה לה לסגור בפתאומיות את הקונסוליה שלה בעיר יוסטון. בבייג'ינג גינו זאת בחריפות ואיימו בתגובה. ממשל טראמפ החריף בצורה דרמטית את הקו נגד סין בחודשים האחרונים, בין היתר מאז שמגיפת הקורונה החלה להכות בעוצמה בארצות הברית.

דובר משרד החוץ של סין, וונג וונבין, אמר בתדרוך הקבוע לעיתונאים בבייג'ינג כי סין עודכנה על כך שעליה לסגור את הקונסוליה בעיר שבטקסס אתמול בתוך 72 שעות. בבייג'ינג שוקלים לסגור בתגובה את הקונסוליה האמריקנית בווהאן, העיר שבה התפרץ נגיף הקורונה בסוף השנה שעברה.

"הסגירה החד-צדדית של הקונסוליה הסינית בתוך פרק זמן קצר היא הסלמה חסרת תקדים בצעדיה נגד סין", אמר דובר משרד החוץ על ארצות הברית. "אנחנו דוחקים בארצות הברית לבטל מיד את ההחלטה השגויה הזאת. אם היא תתעקש ללכת בדרך הזו, סין תגיב עם צעדי נגד נחושים".

אחרי ההודעה הסינית, בוושינגטון אישרו את המהלך. "ארצות הברית לא תסבול הפרה של הריבונות שלנו והפחדה של אזרחינו מצד הרפובליקה העממית של סין, כפי שלא הסכמנו לקבל מדיניות הסחר הלא הוגנת שלה, גניבת משרות אמריקניות והתנהגות מקוממת אחרת", אמרה דוברת מחלקת המדינה, שקראה לסין בשמה הרשמי.

תיעוד של שריפת מסמכים בקונסוליה

דובר משרד החוץ אמר כי הקונסוליה פועלת כסדרה, אחרי דיווחים ותיעודים ברשתות מקומיות ביוסטון שלפיהן נשרפו מסמכים בחצר הקונסוליה במהלך הלילה

הרשויות ביוסטון אמרו כי נראה שהשריפה בשליטה, אך הן לא קיבלו גישה למקום. "אנחנו ערוכים ועוקבים אחרי המצב", אמר ראש שירותי הכיבוי של העיר, סמואל פנה.

בנוסף לכך, קרא דובר משרד החוץ של סין לארצות הברית לחדול מיד מההאשמות שלפיהן בייג'ינג אחראית לפשעי סייבר, אחרי שאתמול נחשפו כתבי אישום נגד שני אזרחים סינים המואשמים בפריצה למאגרי מחקר מדעיים על נגיף הקורונה.

בנוסף להתפרצות הקורונה, ארצות הברית וסין מתעמתות ביחס למעמדה של הונג קונג, דיכוי מיעוטים מוסלמים בסין והתפשטותה של בייג'ינג בים סין הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully