וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: ארה"ב שקרנית; טראמפ: הייתה יכולה לעצור את הקורונה

בייג'ינג תקפה את וושינגטון לאור האשמותיה בטיוח התפרצות הווירוס: "מחפשת להסיר אחריות מהצעדים הגרועים שנקטה". נשיא ארה"ב: "אנחנו מקיימים חקירות רציניות". ראש המעבדה בווהאן: הנגיף לא פותח אצלנו, אך לא יודעים עוד מה המקור שלו בוודאות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סין האשימה היום (שלישי) פוליטיקאים אמריקנים ב"שקרים חצופים" סביב התפרצות מגיפת הקורונה בעולם, זאת לאחר שהנשיא דונלד טראמפ איים כי הוא יתבע פיצויים מסין.

"יש להם רק מטרה אחת: להתנער מאחריותם לצעדים הגרועים שנקטו למניעה ולשליטה על המגיפה, ולהסיט את תשומת הלב הציבורית", אמר דובר משרד החוץ, גנג שואנג, בתדרוך לתקשורת. "הניסיונות להסיט את האשמה אל סין לא יכפישו את מאמצי סין להגיב לנגיף".

טראמפ טען הלילה כי סין הייתה יכולה לבלום את הנגיף בטרם התפשטותו ברחבי העולם, והוסיף כי ממשלו מנהל "חקירות רציניות" סביב האירועים. גורמים רבים בממשל האמריקני מפנים אצבע מאשימה לסין, אחרי שהווירוס הופיע בשטחה לראשונה, בעיר ווהאן, בסוף השנה שעברה.

אנשי ביטחון סיניים בפתח בית החולים לקורונה בעיר ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה. 9 באפריל 2020. רויטרס
הנגיף התפשט מהעיר לרחבי העולם. שוטרים בעיר ווהאן, החודש/רויטרס

בשבוע שעבר אמר שר החוץ מייק פומפאו כי ארצות הברית מאמינה שסין כשלה בדיווח על ההתפרצות בזמן הדרוש, וטייחה את חומרת הסכנה הנשקפת ממחלת הריאות שלה גורם הווירוס.

"אנחנו לא מרוצים מסין", אמר טראמפ בתדרוך היומי שלו בבית הלבן. "יש הרבה דרכים שבהן היא יכולה לתת דין וחשבון. אנו מאמינים שניתן היה לעצור אותו במקור. זה היה יכול להיעצר במהירות ולא להתפשט בכל העולם". על פי דיווחים בארצות הברית, הנשיא התעלם מאזהרות מודיעיניות שהגיעו לשולחנו עוד בתחילת השנה, לפני שהקורונה הגיע לארצות הברית.

יותר מ-210 אלף איש מתו מהווירוס בעולם, יותר מ-56 אלף מהם בארצות הברית - יותר מבכל מדינה אחרת. טראמפ זלזל מוקדם יותר השנה בחומרת הנגיף, שאותו השווה בביטול לשפעת רגילה.

עוד בוואלה!

עם מסיכות, בלי יריקות: בייג'ינג אוסרת על "התנהגות לא מתורבתת"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן, וושינגטון, 28 באפריל 2020. רויטרס
התעלם מהדוחות המודיעיניים. טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר אתמול האשים יועץ הסחר של הבית הלבן, פיטר נווארו, את סין בשליחת ערכות בדיקה באיכות נמוכה לארצות הברית ובגריפת רווחים מהמגיפה. נבארו, מבקר בולט של בייג'ינג שמונה בידי טראמפ כדי לטפל בקווי האספקה הקשורים למשבר, אמר כי בדיקות נוספות, הן לנגיף והן לנוגדנים, חיוניות לצורך חידוש פעילות המשק האמריקני. לדבריו, לא ניתן לסמוך על הבדיקות המגיעות מסין, משום שהן "משבשות ביותר" את הפעילות.

כשנשאל על דבריו, אמר היום דובר משרד החוץ של סין כי נברו הוא שקרן ידוע חסר אמינות, בדומה לתגובות קודמות של בייג'ינג ביחס אליו.

במקביל, ראש המכון לווירולוגיה בווהאן הכחיש את התיאוריות שלפיהן הנגיף יוצר במעבדה, אולם הוסיף כי עדיין אין מסקנה חד-משמעית לגבי מקורותיו. אף שהקונצנזוס המדעי הוא שהנגיף התפתח באופן טבעי, טראמפ אמר מוקדם יותר החודש שממשלו חוקר אם הוא אכן נוצר במעבדה הזו. גם בסין עצמה עלו תיאוריות קונספירציה שביקשו להטיל את האחריות על המגיפה על צבא ארצות הברית, וטענו שמדובר בנשק ביולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully