וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסיכות, בלי יריקות: בייג'ינג אוסרת על "התנהגות לא מתורבתת"

הממשל בבירת סין העביר שורת תקנות חדשות, שבמסגרתן יוטלו קנסות על מי שישתעל או יתעטש מבלי שיכסה את פיו, כחלק מהמאבק בהתפרצות חדשה של הקורונה. על מקומות ציבוריים יהיה לסמן מרווחים של משטר ולחלק סכו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בייג'ינג הודיעה היום (ראשון) על שורת תקנות שנועדו להבטיח התנהגות "מתורבתת" מצד תושביה, כך שייאסר להשתעל או להתעטש ללא לכסות את הפה או את האף. על מי שיפר את התקנות, כולל חובה לעטות מסיכה בציבור בזמן מחלה, יוטלו קנסות. התקנות פורסמו באתר הרשמי של הממשל המקומי בבירת סין.

התקנות הוכרזו כחלק מהמאבק של סין בנגיף הקורונה, שצץ לראשונה בשטחה בסוף השנה שעברה ומאז התפשט לכל העולם. יותר מ-82 אלף איש נדבקו בווירוס במדינה, שחוששת מגל שני של הדבקות. החוקים דורשים ממקומות ציבוריים לסמן מרחקים של מטר ולספק סכו"ם עבור ארוחות משותפות.

בנוסף לכך, על האזרחים "להתלבש בצורה מסודרת" ולא ללכת בציבור ללא חולצה, ככל הנראה בהתייחסות ל"ביקיני בייג'ינג", מנהג שבו גברים מגלגלים את חולצתם וחושפים את הבטן שלהם בעת ימים חמים.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 24 באפריל 2020. AP
תושבים עם מסיכות בבייג'ינג, שישי/AP

בייג'ינג כבר קראה לתושבים להימנע ממגוון של התנהגויות "לא מתורבתות " בציבור, כמו יריקות, השלכת פסולת, שיטוט עם הכלב ללא רצועה, השלכת חפצים ממבנים גבוהים, עשיית צרכים ועישון במקומות שבהם זה אסור. עם זאת, התקנות האחרונות, שעברו ביום שישי, כוללות עונשים ספציפיים. בעבר, האיסורים האלו לא נאכפו בחומרה והרשויות לא הצליחו למגר לחלוטין את המנהגים.

מי שייתפס משליך פסולת, יורק או עושה את צרכיו בציבור ייקנס בסכום של עד 200 יואן - 28 דולר - בהשוואה ל-50 יואן קודם לכן. מי שלא יזרוק את הזבל כמו שצריך עשוי להיקנס בסכום של 200 יואן, ותושבים האחראים לזיהום רעש במקומות ציבוריים והולכים עם כלביהם ללא רצועה עשויים להיענש בקנס בגובה של 500 יואן.

החוקים קוראים גם למשטרה לדווח על עבירות חמורות, שעלולות להשפיע על הקרדיט הסוציאלי של התושבים - מערכת שאמורה לקבוע את התנהגותו החברתית של כל האזרחים - אולם הם לא פירטו מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully