וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם נגזר על המחבל שרצח את ארי פולד בפיגוע בצומת בגוש עציון

21.7.2020 / 14:21

המחבל חליל ג'בארין ירצה את עונש המאסר בגין רצח תושב אפרת לפני כשנתיים ומעורבותו בניסיונות רצח נוספים. בנוסף, בית הדין הצבאי פסק כי יידרש לשלם פיצויים למשפחתו של הנרצח. פולד הספיק לירות לעבר המחבל ולפצוע אותו באורח בינוני, בטרם נקבע מותו

בווידאו: בני משפחת פולד לפני הקראת גזר הדין למחבל שרצח את ארי פולד/עריכה: ניר חן

בית הדין הצבאי בעופר גזר היום (שלישי) מאסר עולם על חליל ג'בארין, בגין רצח ארי פולד בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון ובגין ניסיונות רצח נוספים בהם הורשע. בנוסף, בית המשפט פסק תשלום פיצויים עבור משפחת פולד.

אלמנתו של פולד, מרים, אמרה לפני הקראת גזר הדין כי "אנחנו מצפים שבית המשפט יגן על ארי כמו שהוא אהב את ארץ ישראל. מצפים למאסר עולם לא פחות, עונש ראוי למעשה נתעב כזה".

איתן, אחיו של פולד, הוסיף: "בעולם מתוקן היה נגזר עליו גזר דין מוות. המינימום הוא שהוא לא יראה אור יום. האיש שהרס משפחה שלמה צריך לשבת מאחורי סורג ובריח עד יומו האחרון. המציאות שבה כספים מעוברים למחבלים ולמשפחות שלהם זו מציאות לא מקובלת".

ארי פולד, הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. FACEBOOK, מערכת וואלה! NEWS
הספיק לירות במחבל. פולד (צילום: מתוך פייסבוק)/מערכת וואלה! NEWS, FACEBOOK

בתחילת השנה הורשע ג'בארין בבית הדין הצבאי במחנה עופר בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה הצבאית לעבירת רצח, וכן בנסיונות לגרימת מוות.

בחודש ספטמבר 2018 פולד, אב לארבעה מאפרת, נדקר על ידי המחבל סמוך לכניסה לקניון "הרים" ונפצע אנושות. הוא ירה לעבר ג'בארין יחד עם אזרח נוסף והמאבטח שהיה במקום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. ג'בארין מהכפר יטא, שהיה אז נער בן 16, נורה בזירה ונפצע באורח בינוני.

בני משפחתו של ארי פולד לפני גזר הדין 21 ביולי 2020. באדיבות ערוץ 7, אתר רשמי
בני משפחתו של ארי פולד בבית הדין הצבאי בעופר, היום (צילום: באדיבות ערוץ 7)/אתר רשמי, באדיבות ערוץ 7

כשלושה חודשים לאחר הפיגוע הוצא צו הריסה לבית שב התגורר המחבל בכפר יטא, לאחר שנדחתה הבקשה שהגישה משפחתו נגד ההריסה. בינואר 2019, הרסו כוחות צה"ל, בשיתוף מג"ב והמנהל האזרחי, את הדירה בקומה השלישית של המבנה.

פולד נהג להתבטא ולהתראיין בכלי התקשורת בנושאים פוליטיים, ונחשב "לוחם הסברה" של ישראל. לאחר מותו, ספדו לו אנשי ציבור רבים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully