וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת

16.9.2018 / 14:36

פולד, אב לארבעה מאפרת, נדקר על ידי המחבל סמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת גוש עציון. הוא נפצע אנושות ופונה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו. המחבל, בן 16 מכפר יטא, נוטרל בזירה על ידי אזרחים, בהם פולד עצמו

עריכה: שניר דבוש ואיתי עמרם

פיגוע דקירה בגוש עציון - עדכונים אחרונים:

-ארי פולד נדקר למוות ליד הכניסה לקניון הרים
-הנרצח: אב לארבעה, תושב אפרת
-המחבל נורה על ידי אזרח ונפצע באורח בינוני
-ח"כ סמוטריץ': "הוא היה תותח וחבר בפני עצמו"

ארי פולד, אב לארבעה מהיישוב אפרת, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע היום (ראשון) בצומת גוש עציון. פולד, בן 40, נדקר על ידי המחבל סמוך לכניסה לקניון "הרים" ונפצע אנושות. הוא ירה לעבר המחבל יחד עם אזרח נוסף והמאבטח שהיה במקום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

המחבל חליל יוסף עלי ג'ברין, נער בן 16 מהכפר יטא, נורה בזירה ונפצע באורח בינוני. הוא פונה אל בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

גבי ועקנין, אזרח שהיה במקום וירה במחבל, סיפר כי "שמעתי צעקות. הסתכלתי ימינה וראיתי דוקר ונדקר. הנדקר צעק 'פיגוע', והדוקר צעק בערבית. לפניי רץ הנדקר שירה גם הוא, וגם מאבטח שירה. היינו שלושה. אחרי הירי הסטתי את הסכין מיד המחבל, וראיתי את הנדקר מתמוטט. ביקשתי שלא יירו עליו. הוא ירה והתמוטט בין המכוניות".

עוד בוואלה! NEWS:
סמים וזונה בחדר: הלילה הסוער של המתנקשים הרוסים בבריטניה
אביו של אילון שלו-אמסלם נגד הנהג הדורס: "ירא שמיים בתחפושת"
החיפושים בכנרת: "מאשימים אותנו שלא דיווחנו בזמן שמשה נעדר"

ארי פולד, הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. FACEBOOK, עיבוד תמונה
ארי פולד/עיבוד תמונה, FACEBOOK

מתוך חשבון הטוויטר של סמוטריץ':

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים למשפחתו של הנרצח פולד ואמר כי "בכוחותיו האחרונים ארי נלחם בגבורה במחבל ומנע אסון כבד יותר. הוא היה אב נפלא לארבע ילדים שנאבק על האמת לטובת ההסברה הישראלית".

עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, הודיע בצער על מותו ואמר כי פולד היה "חבר כיתת הכוננות ואיש טוב שהותקף על ידי מחבל ונפטר מפצעיו בבית החולים. צוותים מקצועיים של המועצה מלווים את בני המשפחה".

אביגיל מוסקוביץ', ידידה של ארי, אמרה לוואלה! NEWS כי פולד היה "בן אדם מאוד ציוני. כל החיים שלו זה היה נגד הטרור והמחבלים. הוא היה רב. הוא גם היה בכיתת כוננות פה באפרת, ובכל אירוע ביטחוני הוא היה הראשון". לדבריה, "הוא עבד ברגון שמסייע לחיילים בודדים, וכל העבודה שלו הייתה למען הציונות ויישוב הארץ. הוא היה פשוט בן אדם מדהים".

ארי פולד, הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. FACEBOOK, מערכת וואלה! NEWS
ארי פולד/מערכת וואלה! NEWS, FACEBOOK

מיכאל אברמוביץ', חבר נוסף של ארי, אמר לוואלה! NEWS, כי היה בעצמו בסופר הסמוך רמי לוי ועזב דקות לפני הפיגוע. "הוא היה אדם שמאוד אכפת לו ממה שקורה", ספד לו אברמוביץ'. "היה עוזר מאוד לכל מיני אנשים פה בשכונה. אם קרה לך משהו ואתה צריך שמישהו ייתן לך כתף, אז הוא היה שם בשביל לעזור. והוא גם השתדל עד כמה שאפשר לארגן שאנשים יעזרו בשמירה באזור, והיה בעצמו בכיתת כוננות".

שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן ספד אף הוא לפולד, שהחזיק באזרחות אמריקנית. "אמריקה מתאבלת על מותו של אחד מאזרחיה על ידי טרוריסט פלסטיני. הוא היה מגן נלהב של ישראל ופרטיוט אמריקני. הוא ייצג את המיטב של שתי המדינות וייחסר לכולם. אנו שולחים תנחומים למשפחתו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב כי פולד היה אח של איתן, שותפו לעשייה בכנסת. לדבריו הוא "היה חבר ותותח על בפני עצמו, אחד מלוחמי ההסברה הגדולים ביותר של מדינת ישראל התקשורת הזרה. מעבר לכעס ולתסכול הכללי עצוב לי מאוד גם ברמה האישית", כתב סמוטריץ'.

צילום: ILTV, עריכה: תום זואילי

מפלגת האיחוד הלאומי פרסמה הודעה בעקבות מותו של פולד, חבר מרכז המפלגה, ואחיו של דוברו האישי של חבר הכנסת סמוטריץ'. "ארי אוהב הארץ נאבק למענה, איש אמת נעים הליכות. פעל למען ישראל בכל רמ"ח איבריו בארץ ובעולם. אנו מחזקים את חברנו איתן שאיבד את אחיו. אנו שולחים את תנחומינו. שלא תדעו עוד צער. תנוחמו מן השמיים. אנו מבקשים לנצל את השעה הזו כדי לחזור על דרישתנו להחזיר את ההרתעה הישראלית ולהרוס את כל בתי המחבלים".

מתוך חשבון הטוויטר של בנט:

אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. עיבוד תמונה
תיעוד הפיגוע/עיבוד תמונה

שר החינוך נפתלי בנט כתב כי פולד הוא "גיבור ישראל" מאחר ש"במותו הציל חיים" ו"לא עצר עד שנטרל את המחבל. עם דקירה בגב הוא רץ, שלף אקדח וירה לפני שהתמוטט, העיקר שהמחבל לא ימשיך לפגוע באחרים".

פולד נהג להתבטא ולהתראיין בכלי התקשורת בנושאים פוליטיים. בתיאור על עצמו בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "אין פה משהו מסובך. אני אוהב את ארצינו ומאמין בצדקת דרכינו ונמאס מהשקרים שמפיצים עלינו בעולם ומבית". הוא גם ניהל עמוד פייסבוק בשם "ישראל שלנו" שבו כתב באחד הפוסטים: "‏ישנם ‏אנשים, מבית ומחוץ,שמתלוננים ומלינים על המדינה הנהדרת שלנו. אנו, אוהבי הארץ, גאים במי שאנחנו ובמדינה שלנו. בין שזה בתל אביב, ירושלים, יהודה או שומרון, אנו יודעים שזו ארצינו ולא מהססים להגיד זאת".

(עדכון ראשון 13:54)

ארי פולד, הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רונן, אי אל טיוי, מערכת וואלה! NEWS
פולד באולפן איי אל טי וי/מערכת וואלה! NEWS, רונן, אי אל טיוי
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רוני כנפו
זירת הפיגוע, היום/רוני כנפו
המחבל מאירוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
המחבל, בן 16 מהכפר יטא/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully