וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אילון שלו-אמסלם נגד הנהג הדורס: "ירא שמיים בתחפושת"

16.9.2018 / 13:10

בית המשפט החליט להשאיר במעצר בית את אלי בר זכאי, הנאשם בדריסה למוות של נער בתל אביב. "ישבנו שבעה בבית, אין סיבה שהוא יצא לתפילות בבית הכנסת", טען האב, קובי אמסלם. נציגת המדינה: "קשה לתת אמון, הפגין קור רוח עברייני לאחר התאונה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון דן היום (ראשון) בערעורו של אלי בר זכאי, הנאשם בדריסת הנער אילון שלו-אמסלם, והחליט להשאיר אותו במעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. עם זאת, השופט נועם סולברג אמר כי הוא יאפשר הקלה מסוימת ביציאתו של הנאשם לתפילות בהתאם לסיכום שייקבע בין הצדדים.

קובי אמסלם, אביו של אילון, טען בדיון כי כבר היום הנאשם בהקלה מפני שהוא במעצר בית ולא במעצר ואין שום סיבה להקל עליו עוד ולאפשר לו לצאת לתפילת יום הכיפורים בבית הכנסת. "ישבנו שבעה על אילון. כל התפילות - מנחה, ערבית וקדיש אשכבה עשינו בבית. אם יכולנו לעשות את זה בבית, אין שום סיבה שהנאשם שרצח לנו את הילד יצא לתפילות בבית הכנסת עד לסיום המשפט שלו", אמר האב.

עוד בוואלה! NEWS:
סמים וזונה בחדר: הלילה הסוער של המתנקשים הרוסים בבריטניה
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת
4 גופות בשבועיים: חבר במשמר הגבול של ארה"ב הפך לרוצח סדרתי

בית המשפט דן בהארכת מעצרו של אלי בר-זכאי, הנאשם בדריסת הנער אילון שלו אמסלם. יותם רונן
בר זכאי/יותם רונן

"יש לנו אדם ירא שמיים בתחפושת", הוסיף אמסלם. "כי מי שעבר על הדיבר לא תרצח, ומי שעבר על הדיבר לא תענה ברעך עד שקר. מי שראה את אילון ואת חברו דניאל שוכב על המדרכה פצוע, וכל מה שהוא עשה זה להתקשר לחברו ולנסות להגן על עצמו, וכל מה שהוא עשה זה לנסות לשבש את החקירה - אדם כזה לא ראוי לשום פרס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לאחר התאונה הפגין קור רוח עברייני של ממש"

בר זכאי ביקש בערעורו לבטל את מעצר הבית או לחילופין להחזיר אותו לתנאיו הקודמים, שיאפשרו לו לצאת מהבית בליווי הוריו לתפילות וליציאות רגילות. סנגורו, עו"ד אורי קינן, אמר כי "הקביעה של בית המשפט שהסיכון לשיבוש חקירה גבוה היא שגויה - גם משפטית וגם מעשית". הוא הוסיף כי "ברגע שהייתה הסכמה לפסילת רישיון עד תום ההליכים והרכב מושבת ומוחזק בידי המדינה, גם עילת המסוכנות היא ערטילאית".

בדיון טענה נציגת המדינה כי "ההחלטה לשחרר למעצר בית מידתית והולמת את נסיבות העניין" וכי עורך דינו של בר זכאי "מנסה לשוות להליך שלפנינו אופי של משפט חצר". היא הבהירה כי מדובר ב"החלטה שקולה שבאה לטובת העורר ונותנת בו אמון שספק אם הוא ראוי לו בשלב זה".

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
אילון שלו-אמסלם/באדיבות המשפחה

נציגת המדינה הוסיפה כי "לאחר התאונה הפגין העורר קור רוח עברייני של ממש: הוא התקשר לחברו וביקש לשבש את החקירה, שיבש בדיקת ינשוף. בנסיבות האלה קשה לתת אמון בעורר".

התובעת התייחסה להנחיית פרקליט המדינה שפורסמה לפני כמה ימים, שלפיה על נציגי הפרקליטות לבקש מעצר עד תום ההליכים במקרים של נאשמים שנהגו בשכרות וגרמו לפציעה או למוות. "בנסיבות התיק שלפנינו ניתן היה אף לבקש לעצור את המשיב למעצר ממש", אמרה.

סנגורו של הנאשם: "השופט ניהל סמול טוק עם משפחת המנוח"

עו"ד קינן טען כי בדיונים קודמים בבית המשפט המחוזי, השופט ניהל שיחת סמול טוק שלא לפרוטוקול עם משפחת המנוח ועם משפחתו של הפצוע. "אני הייתי באולם ולא האמנתי שזה קורה", אמר עו"ד קינן. "אף אחד לא חולק על הצער והטרגדיה, אבל אנחנו בתיק שבית המשפט אמור לתת לנאשם לפחות את ההרגשה שהוא מקבל את אותו משפט כמו כל אחד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully