וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קם בבוקר לבש בגדי ספורט והלך": מסלול המוות של המחבל בן ה-16

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

16.9.2018 / 16:57

בני משפחתו של חליל ג'בארין מהכפר יטא מספרים כי בשעות הבוקר הוא לבש בגדי ספורט והודיע כי הוא יוצא להתאמן. לדבריהם, אמו המתינה עד לשובו לארוחת הבוקר, אלא שמאז הוא נעדר ולא שמעו ממנו דבר. בצה"ל חוקרים דיווח לפיו האם התריעה כי בנה עומד לבצע פיגוע

עריכה: שניר דבוש ואיתי עמרם

שעות לאחר פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, בני משפחתו של המחבל חליל ג'בארין, מספרים כי בשעות הבוקר יצא מהעיר יטא שבאזור חברון, ומאז אבדו עקבותיו. סבו, ג'מאל, סיפר כי הנכד אמר לבני המשפחה כי ימשיך לבית הספר אולם מאז ועד לזמן הפיגוע לא שמעו ממנו דבר.

"אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה", הסביר הסב. "הוא קם בבוקר, לבש בגדי ספורט ואמר לאימו שהוא הולך להתאמן. היא חיכתה שיחזור, יאכל ארוחת בוקר וילך לבית הספר. אללה יודע לאן הלך".

לקריאה לנוספת:
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת

המחבל חליל יוסף עלי ג'ברין,  בן 16 מהכפר יטא. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
אמר שהוא יוצא להתאמן, ולא חזר לביתו. המחבל חליל ג'בארין/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

משעלה החשש שחליל נעדר, הסב סיפר כי בני המשפחה החלו לפנות לכל הגורמים האפשריים כדי למצוא אותו. "הודענו למנגנוני הביטחון הפלסטינים, למנהל האזרחי למערכות התיאום והקישור ולמערכת החינוך", אמר. "קרובים החלו לעשות טלפונים ולחפש אחריו בכל מקום. לא ידענו כלום. לא אביו ולא אימו. נפוצה שמועה שהוא לא הגיע לבית הספר ואז החלו החיפושים". הוא הוסיף כי לבני המשפחה אין מידע בנוגע למצבו. "שמענו שהוא במצב בינוני, אבל אנחנו לא יודעים כלום. אמרו לנו שהוא מאושפז בבית החולים הדסה. אביו ואחותו נלקחו לחקירה".

על רקע דבריו של הסב, בצה"ל חוקרים דיווח כי אמו של המחבל הגיעה הבוקר סמוך לשעת הפיגוע למעבר מיתר והזהירה גורמים במעבר כי בנה מתכוון לבצע פיגוע אולם לא ידעה לומר את מקום הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יטא. Google Earth
המסלול מבית המחבל לזירת הפיגוע/Google Earth
המחבל חליל יוסף עלי ג'ברין,  בן 16 מהכפר יטא. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
אביו ואחותו נחקרו. המחבל חליל ג'בארין/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

ג'בארין נורה בזירת הפיגוע בקניון הרים שבצומת עציון, ונפצע באורח בינוני. הוא פונה אל בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הוא רצח בדקירות את ארי פולד, בן 40 ואב לארבעה מאפרת בכניסה לקניון. פולד הספיק לירות לעבר המחבל יחד עם אזרח נוסף והמאבטח שהיה במקום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

המחבל חליל יוסף עלי ג'ברין,  בן 16 מהכפר יטא. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
המחבל חליל ג'בארין/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

גבי ועקנין, אזרח שהיה במקום וירה במחבל, סיפר כי "שמעתי צעקות. הסתכלתי ימינה וראיתי דוקר ונדקר. הנדקר צעק 'פיגוע', והדוקר צעק בערבית. לפניי רץ הנדקר שירה גם הוא, וגם מאבטח שירה. היינו שלושה. אחרי הירי הסטתי את הסכין מיד המחבל, וראיתי את הנדקר מתמוטט. ביקשתי שלא יירו עליו. הוא ירה והתמוטט בין המכוניות".

צילום: ILTV, עריכה: תום זואילי

פולד נהג להתבטא ולהתראיין בכלי התקשורת בנושאים פוליטיים. בתיאור על עצמו בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "אין פה משהו מסובך. אני אוהב את ארצינו ומאמין בצדקת דרכינו ונמאס מהשקרים שמפיצים עלינו בעולם ומבית". הוא גם ניהל עמוד פייסבוק בשם "ישראל שלנו" שבו כתב באחד הפוסטים: "‏ישנם ‏אנשים, מבית ומחוץ,שמתלוננים ומלינים על המדינה הנהדרת שלנו. אנו, אוהבי הארץ, גאים במי שאנחנו ובמדינה שלנו. בין שזה בתל אביב, ירושלים, יהודה או שומרון, אנו יודעים שזו ארצינו ולא מהססים להגיד זאת".

ארי פולד, הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. FACEBOOK, עיבוד תמונה
נרצח בפיגוע. ארי פולד/עיבוד תמונה, FACEBOOK
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון, היום/רויטרס
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רוני כנפו
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון, היום/רוני כנפו
אירוע דקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully