וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות נוספת: דיירת ושני עובדים במשען בבאר שבע אובחנו כחיוביים לקורונה

18.7.2020 / 10:23

הנהלת המוסד הנחתה את כל הדיירים להיכנס מיידית לבידוד, עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית. במהלך השבוע אובחנה עובדת נוספת במוסד, שבו התרחשה אחת ההתפרצויות הגדולות בגל התלואה הראשון

עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: בדיקות קורונה לכל דיירי בית האבות משען באר שבע)

דיירת ושני עובדים נוספים בבית האבות "משען" בבאר שבע אובחנו היום (שישי) כחיוביים לנגיף הקורונה. בהנהלת המוסד החליטו בעקבות אבחונם של השלושה להורות לכל הדיירים להיכנס מיידית לבידוד, לפחות עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית של המאובחנים החיוביים. אליהם מצטרפת עובדת נוספת שאובחנה ביום שני כחיובית לנגיף.

בהנהלת בית האבות הודיעו לדיירים כי "מתוצאות הבדיקות שנערכו שלשום ביוזמת מנהל הבית לכלל דיירינו ואנשי הצוות, עולה כי דיירת שלנו באגף העצמאי, עובדת ניקיון ועובד אחזקה נמצאו חיוביים לנגיף".

בהנהלה הוסיפו כי "על פי תיאום של מנכ"ל משען עם פרופ' נמרוד מיימון, ראש מטה מגן אבות, ומטעמים של הגנה על כלל דיירינו - כל דיירי הבית יוכנסו לבידוד, לפחות עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית של המאובחנים החיוביים".

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
בית האבות משען בבאר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

מעבר לכך, נמסר לדיירים בבית האבות כי מנהל המוסד, הראל פורטנוי ועוד מספר אנשי צוות, ששהו בימים האחרונים בסמוך לעובד האחזקה החיובי יוכנסו לבידוד בהתאם להנחיות. "על פי הנחיית פרופסור מיימון יערכו בדיקות חוזרות לדיירי המחלקה הסיעודית כבר ביום ראשון", נמסר לדיירים.

זוהי לא ההתפרצות הראשונה של נגיף הקורונה בבית האבות הזה. בגל הראשון חלו עשרות מעובדי ודיירי בית האבות, ו-14 מהדיירים מתו מהנגיף.

עוד בוואלה!

יותר מ-11 אלף איש אובחנו השבוע כחולים בקורונה - עלייה של 137%

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת קורנה לאנשי ודיירי בית האבות, בחודש אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

13 ממשפחות דיירי בית האבות, שקרוביהן מתו מקורונה, מתכוונות להגיש תביעה נגד הנהלת המקום בסכום של כחצי מיליון שקלים כל אחת. המשפחות, ששכרו את שירותיו של מומחה לתחום בטיחות ובריאות, סבורות כי ניתן היה למנוע את ההתפרצות, וכי שורה של מחדלים של הנהלת המקום הובילה לשיעורי ההדבקה והתמותה הגבוהים.

חוות הדעת שניתנה בדוח מיוחד בידי המומחה, עופר רוזנר, שנשכר על ידי המשפחות ועורכי דינם - דוד וחיה מנע, קובעת כי בכמה מקרים לא עודכנו בני המשפחה כי קרוביהם חלו בקורונה, וכי ניסיונותיהם לקבל מידע מהנהלת בית האבות עלו בתוהו.

כמו כן, על פי חוות הדעת, אין תיעוד להיערכות של צוות בית האבות לקראת הנגיף או לאחר התפרצותו. הוא אף ערך ראיונות עם בני המשפחות, וקבע כי "משען" לא פעלו לפי הנחיות משרד הבריאות.

באחד ממקרי המוות, לטענת המומחה, הודיעה ההנהלה למשפחה כי אמם חלתה בקורונה 15 יום לאחר שאובחנה. יומיים לאחר מכן היא מתה. חולה נוספת שמתה אף היא לאחר שנדבקה בנגיף, טענה לפני מותה בפני משפחתה כי לא קיבלה אוכל ותרופות, וכשקראה לצוות המקום באמצעות צלצול הפעמון, לא נענתה במשך שעות.

עו"ד דוד מנע, המייצג את בני משפחותיהם של המתים פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ודרש לפזר את הנהלת משען. "ההנהלה כושלת. כל יום שהם נמצאים בתפקידם, הם גורמים נזקים לכל אותם חוסים בבתי האבות", אמר עו"ד מנע. "ישנם בתי אבות של רשתות אחרות עם אפס נדבקים, ומשען מובילה בתחלואה ובמוות".הוא הוסיף כי "אנשים באים לדיור מוגן, ומסתבר שאין מוגן ואין כלום. העובדים עצמם לא נזהרים ומדביקים את הקשישים. הנהלת משען צריכה ללכת הביתה".

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי 11,013 בני אדם אובחנו בקורונה במהלך כל השבוע האחרון, נתון הגבוה ב-137.82% מבשבוע שקדם לו, אז אובחנו 7,991 איש ואישה.

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully