וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו התקהלות מותרת והאם הבריכות ייסגרו? מדריך להגבלות שנכנסו לתוקף

17.7.2020 / 17:00

הממשלה אישרה הגבלות נוספות במסגרת המאבק בקורונה, חלקן רק לסופי השבוע וחלקן קבועות. בין האיסורים שנכנסים לתוקף: סגירת חנויות, קניונים, מספרות ומכוני יופי, בסופי השבוע. כמו כן, הוטלו הגבלות על התכנסויות והתקהלויות, ומכוני הכושר ייסגרו בכל ימי השבוע

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות/צילום: לע"מ

(בווידאו: נתניהו בדיון בקבינט הקורונה על המגבלות החדשות, אתמול)

הממשלה אישרה שורת מגבלות חדשות על המשק בעקבות העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. בין המגבלות ישנן כאלו שיחולו לאורך סוף השבוע הנוכחי ויסתיימו עם תחילת השבוע הבא, ואחרות שיחולו בכל ימות השבוע. בשני המקרים, ההנחיות החדשות נכנסו לתוקף החל מהיום (שישי) בשעה 17:00.

ההגבלות החדשות נוגעות לתנועה במרחב הציבורי, התקהלויות, פעילות מערכת החינוך, פעילויות ספורט, מקומות הבילוי, המגזר הציבורי ואוכלוסיות בסיכון. באילו ענפים תושבת הפעילות והאם יוטל סגר? כל הפרטים לפניכם.

כינוס דיון דחוף לנוכח העלייה בהיקף התחלואה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו 16 ביולי 2020. חיים צח/ לע"מ, אתר רשמי
הדיון בו המליצו השרים על מגבלות הקורונה החדשות, אתמול/אתר רשמי, חיים צח/ לע"מ

מגבלות תנועה

התכנסויות והתקהלויות במקומות פתוחים יוכלו להתקיים בהשתפפות 20 בני אדם לכל היותר, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ועטיית מסיכה. באשר למקומות הסגורים, תותר התקהלות של עד עשרה איש בלבד. כלל המגבלות על ההתקהלויות אינן כוללות מקומות עבודות ומשפחות גרעיניות. כמו כן, לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית.

מגבלה זו הינה קבועה ונכנסה לתוקף החל מהשעה 17:00, ותחול בכל ימות השבוע.

סגר בשכונת עמישב, רמלה, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
סגר כללי בסופי השבוע. אכיפת מגבלות תנועה ברמלה, לפני כשבוע/ניב אהרונסון

כמו כן, בדיון מיוחד שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט להטיל סגר על הציבור בסופי השבוע. עם זאת, הסגר לא יחול בסוף השבוע הקרוב, משום שהחלטה זו דורשת הליך חקיקה בכנסת.

נתניהו ביקש להתחיל תהליך חקיקה מזורז, בשאיפה לאשר את המגבלה כבר ביום רביעי הקרוב. אם כן, הסגר צפוי להתחיל בסוף השבוע הבא. על פי ההמלצה שהובאה בדיון, הוא יחל בימי שישי ב-17:00 בערב ויימשך עד ל-05:00 בימי ראשון.

עסקי המזון

המסעדות ועסקי המזון יישארו פתוחים עד ליום שלישי הקרוב בשעה 05:00 בבוקר, לפי המתכונת שהייתה נהוגה עד כה. זאת כדי לאפשר היערכות ובשל רכישת מלאי המזון במסעדות.

מיום שלישי לפנות בוקר, לא ניתן יהיה לשבת כלל במסעדות, אך ניתן יהיה לבצע משלוחים או איסוף עצמי. כמו כן, ייסגרו גם חדרי האוכל הפועלים במקומות העבודה, וניתן יהיה לבצע בהם איסוף עצמי בלבד. בנוסף, מספר השוהים במסעדות ובבתי אוכל בבתי מלון יוגבל ל-35% מהתפוסה המרבית המותרת.

מגבלה זו הינה קבועה ותיכנס לתוקף החל משלישי לפנות בוקר, ותחול בכל ימות השבוע.

מסעדות סגורות בנמל תל אביב 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
המסעדות ייסגרו ללקוחות. נמל תל אביב/ראובן קסטרו

חנויות ומקומות בילוי

במהלך סוף השבוע הנוכחי ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, אטרקציות תיירותיות ורכבל.

הגבלה זו לא תחול על חנויות המספקות שירותים חיוניים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.

מגבלה זו תקפה רק לסופי שבוע. היא נכנסה לתוקף משעה 17:00 ותפוג ביום ראשון ב-05:00.

מערכת החינוך

מערכת החינוך תישאר פתוחה ביום ראשון הקרוב, ולפחות עד לקיום פגישה בנושא, שבה יישמעו עמדות השרים השונים בתחילת השבוע הבא - כך אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה. לטענת הגורמים, הדחייה ביישום ההחלטה נעשתה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שיש צורך בזמן היערכות לסגירת מערכת החינוך. בכחול לבן אומרים כי נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, צפויים לקיים התייעצות בנושא, ומעריכים שהיא תיפתח כסדרה לפחות במחצית הראשונה של השבוע הבא.

בריכת גורדון, תל אביב, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
בריכת גורדון בתל אביב/ראובן קסטרו

בריכות שחייה

במסגרת ההגבלות לסוף השבוע הנוכחי, הוחלט לסגור את בריכות השחייה. זאת, למרות שרק מוקדם יותר השבוע אישרה ועדת הקורונה את פתיחתם. מהאיסור הוחרגו בריכות שחייה בבית מלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד.

מגבלה זו תקפה רק לסופי שבוע. היא נכנסה לתוקף משעה 17:00 ותפוג ביום ראשון ב-05:00.

חדרי כושר ופעילויות ספורט

ייסגרו מכוני כושר וסטודיו המשמשים לפעילות ספורט או מחול. על פי ההחלטה, ניתן לקיים פעילויות ספורט תחרותי, בעוד פעילויות ספורט אחרות יותרו רק במרחב הפתוח.

מגבלה זו הינה קבועה ונכנסה לתוקף החל מהשעה 17:00, ותחול בכל ימות השבוע.

מועדון הולמס פלייס ראשון לציון.. צילום: שי גרינברג, אתר רשמי
חדרי הכושר שוב נסגרו לקהל. מועדון הולמס פלייס בראשל"צ/אתר רשמי, צילום: שי גרינברג

חופי הים

במהלך סופי השבוע תיאסר השהייה בחופי הים - למעט סוף השבוע הקרוב (17-18.7) בו החופים נשארים פתוחים.

חוף הים של תל אביב, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
חוף הים של תל אביב/ראובן קסטרו

משרדי ממשלה

השרים החליטו לצמצם את נוכחות העובדים במשרדי הממשלה ל-50%. זאת, באחריות נציבות שירות המדינה והממונה על השכר.

כמו כן, קבלת הקהל במשרדי הממשלה תצומצם. זאת, תוך מעבר לשירות מקוון.

המגבלות החדשות בצה"ל

גם דובר צה"ל הודיע על שורת צעדים חדשים לבלימת הקורונה. חיילים שיוצאים לחופשה בבתים לא יוכלו להיפגש עם יותר מחמישה אנשים. כמו כן, עליהם לשהות אך ורק בבתיהם, ונאסר עליהם לקיים את המפגשים המוגבלים במרחב הציבורי.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
חיילים לא יוכלו להיפגש עם יותר מחמישה אנשים בחופשות/ראובן קסטרו

כמו כן, הוחלט בצה"ל על תגבור מערכי התחבורה בימי ראשון וחמישי, בהם ישנו עומס בתחבורה הציבורית. זאת, על מנת לצמצם את חשיפת החיילים לאזרחים ולמנוע הדבקה בנגיף.

במקביל, פיקוד העורף ממקד את הסיוע ב"ערים האדומות", לוד, רמלה וביתר עילית, בהן נרשמה עלייה מדאיגה בשיעור המאובחנים בקורונה. בכל אחת מהערים נפתח מרכז שליטה של צה"ל, כשבמקביל פיקוד העורף ממשיך בהסברה ברשויות במגוון שפות, באמצעות מרכז הידע והמידע.

(עדכון ראשון 08:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully