וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שר החינוך, ללא היועמ"ש: כך החליטו השרים על סגירת בתי הספר וסגר

גלנט הופתע שלא הוזמן לדיון שכינס רה"מ, בו עלתה המלצה לסגור את בתי הספר של החופש הגדול. גם מנדלבליט לא חווה דעתו על ההגבלות, בהן הטלת סגר, משום שהנושא הובא לפתחו רק לאחר הפרסום בתקשורת. רופאי בריאות הציבור נגד הסגר בסופי השבוע: "החלטה נעדרת היגיון"

בנימין נתניהו/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

שר החינוך יואב גלנט, לא הוזמן לדיון המיוחד שכינס היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו עלתה ההמלצה לסגור את בתי הספר של החופש הגדול באופן מיידי. למרות שצעד משמעותי כזה נוגע למשרדו, שר החינוך לא לקח חלק בקבלת ההחלטות, ואמר כי הופתע שלא הוזמן לדיון. גורם במשרד החינוך טען כי ראש הממשלה לא סופר את גלנט אם קיבל את ההחלטה הזאת בלעדיו. "כמו שלא התייחסו למתווים שלו לחזרה לבתי הספר בשלטון המקומי ובהסתדרות המורים, גם עכשיו לא שתפו אותו בהחלטה לסגור את מוסדות החינוך", אמר.

בנוסף לסגירת מוסדות החינוך בקיץ, הוחלט להביא להצבעת הממשלה הגבלות נוספות, בהן הטלת סגר כללי בסופי השבוע. זאת, מבלי לקבל חוות דעת משפטית מטעם היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, שנחשף להמלצות שעלו בדיון רק לאחר שפורסמו בכלי התקשורת.

ח"כ, יואב גלנט לאחר תוצאות הבחירות לראשות הממשלה בתל אביב 17 בספטמבר 2019. גילי יערי, פלאש 90, פלאש 90
הופתע שלא הוזמן לדיון בנושא המאבק בקורונה. שר החינוך גלנט/פלאש 90, גילי יערי, פלאש 90

"נבקש להבהיר כי לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע", נכתב בהודעה מטעם מנדלבליט. "הנושא הובא לפתחו של היועמ"ש רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת, והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב".

עוד בוואלה!

בתי הספר של החופש הגדול ייסגרו, הממשלה תמליץ על סגר בסופי שבוע

לכתבה המלאה

"הרס טוטאלי של הכלכלה - שלא ניתן יהיה לשקם"

בעקבות ההמלצות שיובאו לאישור הממשלה, ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית קרא להשאיר את בתי הספר של החופש הגדול פתוחים, כמו גם גני הילדים והקייטנות. "ברור לחלוטין שביטול התכנית בגני הילדים תוביל בהכרח להשבתת המשק, כשההורים יהיו חייבים להישאר עם ילדיהם בבית", מסר ועד הגנים.

על פי ועד הגנים, החלטה מסוג זה היא חסרת אחריות. "לאחר שבועות שבהם אנחנו מקבלים נתונים ברורים שאין הדבקה של ממש בגני הילדים ושיעורי התחלואה נמוכים - ביטול התכנית בגני הילדים הוא חסר אחריות ומיותר", נמסר. "אנחנו קוראים לממשלת ישראל לקחת אחריות, לקבל החלטות מושכלות ולא לסגור את גני הילדים".

במקביל, ועד ההורים המרכזי בתל אביב-יפו קרא לממשלה שלא לסגור את המוסדות. "מוסדות החינוך הם בין היחידים שהקפידו על הוראות התו הסגול וכפועל יוצא של הקפדה זו, נשמר במוסדות החינוך אחוז הידבקות נמוך מאוד", נכתב בפנייה למערכת החינוך בעיר. "ילדינו אינם הפתרון לכשל המתמשך. להחלטה פזיזה וחסרת אחריות זו יהיו השלכות שלא ניתן יהיה לתקנן על עשרות ומאות אלפי משפחות שיאלצו למצוא פתרונות אחרים לילדיהם תוך כדי פגיעה אנושה בפרנסתן".

כינוס דיון דחוף לנוכח העלייה בהיקף התחלואה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו 16 ביולי 2020. חיים צח/ לע"מ, אתר רשמי
"אובדן עשתונות של הממשלה". הדיון בנושא הקורונה בלשכת רה"מ, היום/אתר רשמי, חיים צח/ לע"מ

יו"ר נעמת, חגית פאר, הצטרפה גם היא לביקורת על ההחלטה. "אין לסגור את מעונות היום - זו תהיה החלטה אומללה ומכת מוות למשק ולפרנסה של מאות אלפי הורים", מסרה פאר. "אני קוראת לממשלה שלא לקבל החלטה נטולת כל היגיון כלכלי ובריאותי". לדבריה, "המשמעות של סגירת המעונות היא מאות אלפי הורים שבמקום ללכת לעבודה - נשארים בבית עם הפעוטות. כל זאת, כשעד היום אין שום הוכחה שישנו אחוז הדבקה גבוה במעונות".

גם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, תקף את ההצעה לסגור את בתי הספר של החופש הגדול. "ממשלת ישראל מאבדת את הציבור באובדן העשתונות הזה", מסר. "על מה ולמה רוצים לסגור את בתי הספר של החופש הגדול, כשאחוז התחלואה הוא רק 0.14%? מישהו פה מרמה את הציבור ודוחף בכוח לסגירת המשק - מדובר בהרס טוטאלי של המערכת הכלכלית, שלא יהיה ניתן לשקם".

"ההחלטה נעדרת הגיון אפידמיולוגי"

ועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית הסתייג גם הוא מהסגר המסתמן. "החלטה על סגר בסופי שבוע או מניעת גישה לשטחים פתוחים, אם תתקבל כזאת, היא החלטה נעדרת היגיון אפידמיולוגי. על מנת לשמור על אמון הציבור ועל בריאות הציבור קבלת ההחלטות חייבת להתנהל בשקיפות, באופן מתוכנן, על בסיס הגיון אפידמיולוגי ונתונים ולא על בסיס שיקולים פוליטיים", מסרו.

לטענת הוועד, "יש אסטרטגיות חלופיות בבריאות הציבור שיאפשרו התמודדות טובה הרבה יותר עם המגיפה, על כל השלכותיה, באופן שנוכל לשמור על בריאות הציבור בהסתכלות רחבה ולאורך זמן".

מוקדם יותר היום התכנס דיון מיוחד בנושא משבר הקורונה, בו הוחלט להביא לאישור הממשלה שורת מגבלות בעקבות העלייה בתחלואה. בין ההמלצות שיובאו לאישור השרים: סגר בסופי שבוע החל מהשבוע הבא, הפסקת הפעילות בתי הספר של החופש הגדול, הגבלת התקהלויות לעשרה אנשים במקומות סגורים ו-20 בפתוחים, וכן סגירת מסעדות - למעט משלוחים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
נחשף להמלצה על ההגבלות החדשות דרך התקשורת. היועמ"ש מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

בדיון שהתקיים בלשכתו של נתניהו השתתפו ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע יזהר שי, וכן שר הפנים אריה דרעי, שר השיכון יעקב ליצמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

(עדכון ראשון: 17:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully