וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,898 אובחנו ביממה האחרונה, נתניהו מכנס דיון מיוחד

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים הפעילים עלה ל-24,118, בהם 545 מאושפזים בבתי החולים. 204 מהחולים במצב קשה. מספר המתים בישראל מהנגיף הוא 377 בני אדם. משרד הבריאות ימליץ על שורת מגבלות דרמטיות, בהן סגירת חופים, חדרי כושר ובתי תפילה

אדלשטיין: מנסים לא להכניס את ישראל לסגר, אם ארגז הכלים ייגמר- נגיע לזה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: אדלשטיין - מנסים לא להכניס את ישראל לסגר)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 1,898 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא במספר המאובחנים היומי. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-44,563. אתמול התקבלו תוצאות עבור 28,068 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים כעת הוא 24,118. בבתי החולים מאושפזים 545 חולים, מהם 56 מונשמים ו-208 חולים קשה. נכון להיום מתו 377 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,573 בני אדם כחיוביים לקורונה. מספר הבדיקות היה 28,552, מתוכן 5.5% חיוביות לנגיף.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
1,898 אובחנו ביממה האחרונה. מעבדה לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

בעקבות הימשכות מגמת העלייה בקצב בתחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס דיון מיוחד עם צוות שרים כדי לדון בצעדים ובהמשך מדיניות המאבק בנגיף. בדיון משתתפים ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר הפנים אריה דרעי. גם שר המדע יזהר שי זומן לדיון לבקשת גנץ, ככל הנראה בשל הצעתו לבחון סגרים בלילות ובסופי שבוע.

במסגרת הדיון, מסתמנת שורה של הגבלות בהן סגירת מסעדות למעט משלוחים, סגירת חדרי כושר ובריכות, סגירת חופים, סגירת בתי הספר של החופש הגדול, העברת מכללות מקצועיות ללימודים מקוונים, סגירת בתי תפילה וצמצום ההתקהלויות לעשרה אנשים למעט מקומות עבודה.

אתמול הזהיר אדלשטיין מהאפשרות של הטלת סגר נוסף על ישראל בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. "מהיום הראשון שלי במשרד עשיתי הכול על מנת לא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי עם כל ההשלכות הכלכליות והחברתיות שלו, אבל אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד שאם כל ארגז הכלים שברשותנו לא יעבוד - נגיע לסגר כללי", אמר אדלשטיין בתדרוך לתקשורת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מציג את תכנית הסיוע למשק 9 ביולי 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
יכנס דיון מיוחד. נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

הוא הלין על כך ש"בכל פעם שמנסים להגביל התקהלויות, אנחנו נתקלים במאבק הירואי בשביל אותם תחומים שנפגעים". לדבריו, אותם בעלי עסקים צריכים לקבל פיצוי הולם, אך "אם אנחנו עוסקים באירוע חירום, כולנו צריכים לחיות בתחושה של חירום לגבי הסיכויים של כניסה לסגר כללי".

בדבריו, שר הבריאות הבהיר כי "אם נוכל לנקוט צעדים לפני הסגר - לא נגיע לשם. אם נשב באפס מעש בימים הקרובים - המציאות תביא אותנו לשם. לא משרד הבריאות ולא הממשלה". הוא הוסיף כי ההחלטה תתקבל בימים הקרובים: "נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות אם הצעדים שעשינו משפיעים. אם יקרה נס רפואי ונראה שינוי מגמה - אולי גם לא נגיע לסגר".

(עדכון ראשון: 09:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully