וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח המשפחות נגד הנהלת משען: לא עודכנו בזמן על מחלת קרובינו

2.6.2020 / 9:47

משפחות הדיירים מתכוונות להגיש תביעה על סך חצי מיליון שקלים כל אחת. חוות דעת שהעביר מומחה מטעמן קובעת כי הנהלת המוסד, שבו מתו 14 דיירים מהנגיף, התעלמה מפניותיהם ומאשימה אותה במחדלים. "כשלו במעקב שוטף ובתכניות טיפול", נכתב. בית האבות: "אין שחר לטענות"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: בני משפחות הדיירים מפגינים: דורשים תשובות)

13 ממשפחות דיירי בית האבות משען בבאר שבע שקרוביהן מתו מקורונה מתכוונות להגיש תביעה נגד הנהלת המקום בסכום של כחצי מיליון שקלים כל אחת. המשפחות, ששכרו את שירותיו של מומחה לתחום בטיחות ובריאות, סבורות כי ניתן היה למנוע את ההתפרצות, וכי שורה של מחדלים של הנהלת המקום הובילה לשיעורי ההדבקה והתמותה הגבוהים.

חוות הדעת שניתנה בדוח מיוחד בידי המומחה, עופר רוזנר, שנשכר על ידי המשפחות ועורכי דינם - דוד וחיה מנע, קובעת כי בכמה מקרים לא עודכנו בני המשפחה כי קרוביהם חלו בקורונה, וכי ניסיונותיהם לקבל מידע מהנהלת בית האבות עלו בתוהו. כמו כן, על פי חוות הדעת, אין תיעוד להיערכות של צוות בית האבות לקראת הנגיף או לאחר התפרצותו.

רוזנר ערך ראיונות עם בני המשפחות וקבע כי משען לא פעלו לפי הנחיות משרד הבריאות. באחד ממקרי המוות, לטענת המומחה, הודיעה ההנהלה למשפחה כי אמם חלתה בקורונה 15 יום לאחר שאובחנה. יומיים לאחר מכן היא מתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא פעלו לפי הנחיות משרד הבריאות". בדיקות קורונה לעובדי ודיירי "משען" בבאר שבע, אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוזנר טוען גם כי הטלפונים הניידים נלקחו מהמטופלים ולכן קרוביהם לא היו מסוגלים לדבר איתם. במקרה אחר, שאירע בתחילת חודש מרץ, הגיעה קרובת משפחה לבקר את אחת מדיירות המוסד ולדבריה, העובדים במקום לא השתמשו במסיכות ובכפפות כנדרש לפי הנהלים.

חולה נוספת שמתה אף היא לאחר שנדבקה בנגיף, טענה לפני מותה בפני משפחתה כי לא קיבלה אוכל ותרופות, וכשקראה לצוות המקום באמצעות צלצול הפעמון, לא נענתה במשך שעות.

עוד נטען כי בת משפחה של דיירת אחרת ניסתה ליצור קשר עם הנהלת המוסד לאחר הפרסומים על החולה הראשונה, אך גם במקרה זה, לא קיבלה מענה. רופא ממשען יצר קשר עם המשפחה ב-3 באפריל וטען כי היא סברה ממצב סכרת גבוה שיוצב. לאחר מספר שעות, היא מתה מקורונה.

עוד בוואלה!

13 דיירים ממשען בבאר שבע כבר מתו מקורונה: "רשלנות של משרד הבריאות"

לכתבה המלאה

רוזנר מבקר בחריפות את הנהלת המוסד וטוען כי אין תיעוד של אופן ותדירות קיום ההדרכות לצוות העובדים, או לתרגול במניעת זיהומים. לדבריו, "לפי עדויות אובייקטיביות מבית החולים סורוקה, ניכר כי מטופלים הגיעו לבית החולים כאשר הם כבר במצב קשה ובלתי הפיך, קרי כשל במעקב שוטף ותכניות טיפול מתאימים".

עוד טוען המומחה, כי לא התקבלו מסמכים המעידים על קיום נהלים, נוהלי עבודה ומנגנוני היערכות מבעוד מועד. "אם היו כאלה, במבחן התוצאה הם לא יושמו", קבע. הוא סבור כי לא התקיים מעקב רציף ותיעוד כנדרש אחרי מצב הדיירים, וכי "בעיקר הדברים אמורים בנוגע לבדיקת תחלואת נגיף הקורונה".

במסקנות חוות הדעת, סיכם רוזנר כי בניגוד להוראות משרד הבריאות, בית האבות משען בבאר שבע לא נקט באמצעים הנדרשים כדי לצפות ולמנוע את התחלואה הרחבה ואת מותם של 14 מטופלים במוסד, ולכן הוא האחראי להתרחשותה. "לא ניתן לקבוע בבהירות מהו הגורם המדויק לתחלואה ולמותם של 14 מטופלי המוסד. חוסר הדרכה, חוסר מוכנות לחירום, תגובה מאוחרת או חוסר הקפדה על פרוצדורות למניעת זיהומים בסביבת המטופל, ואולי כולם יחדיו", כתב.

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
בית האבות "משען" בבאר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

מבית האבות משען נמסר בתגובה כי "אין שחר לטענות הללו. מדובר בגיבוב של אמירות לא מבוססות ולא מעוגנות במציאות שאין בינן ובין מומחיות כלשהי דבר וחצי דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully