וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 חולי קורונה בבית אבות באשדוד; משען ב"ש: שוקלים יציאה מהבידוד

15.4.2020 / 21:47

ביום שבת נערכו במרכז הגריאטרי 600 בדיקות לאבחון הנגיף, ומאז יותר מ-20 דיירים ואנשי צוות נמצאו חיוביים. בנו של אחד הדיירים החולים: "הייתה פה טיילת שגרמה להדבקה". בבית האבות בבאר שבע, ש-14 דייריו מתו מהנגיף, אמרו: "ההתפרצות שהייתה בגל הראשון נבלמה"

-

20 חולי קורונה אותרו היום (רביעי) בבית האבות "בית הדר" באשדוד, בהם 12 דיירים וחמישה אנשי צוות. בעקבות זאת הוקפץ כוח של פיקוד העורף לחיטוי המקום. שמונה מבין הנדבקים הועברו לאשפוז בבית החולים אסותא בעיר.

בבית הדר מסרו כי ביום שבת האחרון נלקחו לבקשתם 600 בדיקות קורונה לדיירים ולאנשי הצוות. "חשוב לציין כי במועד זה לא היו חולי קורונה מאומתים ואף לא חולים עם תסמינים", אמרו. "מרגע ביצוע הבדיקות הפעלנו כל לחץ אפשרי על מנת לקבל את התוצאות בהקדם. תוצאות הבדיקות החלו להגיע בשעות הערב אתמול, ובהן נמצא כי מספר מאושפזים ואנשי צוות נמצאו חיוביים. נכון לרגע זה טרם קיבלנו את כל תוצאות הבדיקות ואנו ממתינים לתשובות המוזרמות ממשרד הבריאות וקופות החולים".

בנו של אחד הדיירים שאובחנו עם הנגיף סיפר כי לא קיבל מידע על אביו. "אבא שלי נמצא שם, לא נותנים לנו שום מידע. אמרו לנו רק לפני חצי שעה שהוא חולה", אמר. "אבא שלי מתגורר שם כבר 12 שנים. ההתנהלות לא הייתה כמו שצריך. היו צריכים לסגור את המקום מתחילת הדרך, הייתה פה טיילת וזה מה שגרם להדבקה".

בית האבות בית הדר באשדוד. אתר רשמי, אתר רשמי
יותר מ-600 בדיקות קורונה מאז יום שבת. בית האבות בית הדר/אתר רשמי, אתר רשמי

בבית האבות "משען" בבאר שבע מתה היום הדיירת ה-14 מנגיף הקורונה. זמירה ארצי, בת 82, הגיעה למשען לפני כמה שנים, וב-28 במרץ אושפזה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מאז, מצבה הידרדר ואמש נקבע מותה. עופר, בנה, סיפר כי "לא הספקנו להיפרד ממנה. כשישבנו לארוחת החג עדכנו אותנו על מותה". ארצי הותירה אחריה שלושה ילדים ותשעה נכדים.

הנהלת בית האבות מסרה כי "ההתפרצות שהייתה בגל הראשון דוכאה כליל". לדבריהם, בשלב זה נשקלת הסרה מבוקרת ואיטית של צעדי הבידוד שננקטו בשבועיים האחרונים. בבדיקות האחרונות שלושה דיירים נמצאו חיוביים לנגיף.

עוד בוואלה!

תופעה במלונות הקורונה: חולים שהחלימו מסרבים להיבדק כדי לא לחזור לבתיהם

לכתבה המלאה
הקורבן ה- 14 בבית האבות משען בבאר שבע: זמירה ארצי בת ה- 82. 15 באפריל 2020. אין, צילום מסך
זמירה ארצי, הדיירת ה-14 ממשען ב"ש שמתה מנגיף הקורונה/צילום מסך, אין

מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי ביומיים האחרונים היקף בדיקות הקורונה חצה את העשרת אלפים ליום. ברקע המשבר המתמשך בהתפשטות הנגיף בבתי האבות ברחבי הארץ, משרד הבריאות ומד"א החלו בשבוע שעבר ב-3,000 בדיקות קורונה יזומות בדיור מוגן. זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-40 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה.

במקביל, בבית האבות "משען" ברמת אפעל אובחן אמש חולה קורונה. מדובר בחולה הראשון בבית האבות, ובמהלך היום הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. דיירת אחרת שפיתחה תסמינים הועברה לבית החולים איכילוב. מחר ייערכו בדיקות ל-380 דיירים ואנשי צוות ב"משען" גבעתיים.

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully