וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה במלונות הקורונה: חולים שהחלימו מסרבים להיבדק כדי לא לחזור לבתיהם

15.4.2020 / 16:58

לפי גורמים בפיקוד העורף, מאות מחלימים שסיימו את תקופת הבידוד מסרבים לבדיקות שמטרתן לוודא כי הם אינם נושאים את הנגיף. הגורמים העריכו כי ההסבר לכך הוא כוונת החולים להרוויח בכך עוד תקופה קצרה במלון - על חשבון משרד הביטחון

צילום: ערוץ כנסת, טל עוז - משרד הביטחון, יואב איתיאל, מאיה הורודניצ'אנו, משטרת ישראל,החברה לביטחון- עיריית ראשל״צ עריכה: אביחי ברוך

מאות חולי קורונה שהו בשבועות האחרונים במלונות קורונה, במשך כל תקופת המחלה ועד להבראתם ושחרורם הביתה. לפי גורמים בפיקוד העורף, ביממה האחרונה התפתחה תופעה של אזרחים שנמצאים בבתי המלון האלו במימון משרד הביטחון ובניהול צוותי הפיקוד, שמסרבים לבצע בדיקת קורונה חוזרת.

מטרת הבדיקה היא לאמת שהשוהים במלון כבר אינם נושאים את הנגיף, ובהתאם עליהם להשתחרר ולחזור אל הבתים. החולים שהחלימו ומסרבים לעבור את הבדיקה, מתכוונים בכך להרוויח עוד תקופה קצרה במלון. לאחר התייעצויות בנושא הוחלט בשלב זה להעביר אל אותם אזרחים מסר ברור כי מי שיסרב להוראות גורמי פיקוד העורף בבית המלון לבצע בדיקה נוספת יחויב בתשלום עבור השהות במלון, ובהתאם למחירי שכירת החדרים בו.

מלון דן פנורמה אשר מאכלס את חולי הקורונה במצב קל 17 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
חייל בכניסה למלון דן פנורמה בתל אביב, שבו שוהים חולים במצב קל/TPS, קובי ריכטר/TPS

בשבוע האחרון יצרו אנשי מנהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון התקשרויות עם בתי מלון ואכסניות נוער נוספים, כדי להרחיב את היקף המיטות לקראת האפשרות של קליטת מבודדים וחולים שחוזרים בימים אלו מחו"ל. במשרד הביטחון נערכים לאפשרות של אלפי שוהים חדשים, מאחר ובממוצע מדי יום חוזרים יותר ממאה אזרחים שמגיעים לשדה התעופה בן גוריון.

מלון הקורונה בניר עציון 2 באפריל 2020. יואב איתיאל
היערכות לקליטת חולים נוספים. מלון הקורונה בניר עציון/יואב איתיאל

הסבת בתי מלון למלוניות קורונה נעצרה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפני כשבועיים לבטל את חובת הבידוד במלוניות לאזרחים השבים מחו"ל. כעת, לאחר אישור ההחלטה והעברת הטיפול בנוחתים בנתב"ג לידי משרד הביטחון, גורמים במערכת הביטחון חוששים כי יתקשו להעניק מענה הולם לחולים ולמבודדים.

בשלב זה פועלים ברחבי הארץ 13 בתי מלון המאכלסים חולי קורונה ומבודדים, ובפיקוד העורף מעריכים כי נותרו בהם מאות מקומות פנויים. בהתאם לכך, בצה"ל מודאגים כי עם קבלת הדרישה ממשרד הביטחון, יתקשו לקלוט אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully