וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר בביתר עילית הוסר למרות העלייה בתחלואה: "מהלך פוליטי"

15.7.2020 / 20:54

בממשלה לא חידשו את סגירת העיר לכניסה ויציאה והמגבלות שהוטלו עליה, ויש בעיר מי שמזהירים כי "בשבוע הבא הסגר יחזור בגדול". גורם פוליטי בביתר עילית טען כי משרד הבריאות נכנע ללחצים: "יש פה 27% תשובות חיוביות מבין הנבדקים, אין את זה בשום מקום אחר"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הפגנה בביתר עילית מפגינים נגד הארכת הסגר, אתמול)

הסגר שהוטל על ביתר עילית מחשש להתפשטות נגיף הקורונה לא חודש, אך לא כולם בעיר מברכים על כך. גורם פוליטי בעיר הזהיר היום (רביעי) כי מדובר ב"פשע", והוסיף כי "היה אסור לבטל אותו כליל, בשבוע הבא הוא יחזור בגדול".

מנתוני מרכז המידע והידע למאבק בקורונה באמ"ן (אגף המודיעין) שפורסמו הבוקר, עולה כי העיר מוגדרת כאחד ממוקדי הסיכון להידבקות בנגיף. נכון להיום, בביתר עילית ישנם 680 חולים פעילים, לעומת 281 בשבוע שעבר - עלייה של 400 נדבקים בשבעה ימים. אחוז הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים הוא 27%, והממוצע היומי של קצב הגידול בהדבקה הוא 6%.

בעירייה טענו כי הסגר הוא "סנקציה ללא תועלת שלא הוכיחה את עצמה", והתנגדו אליו מלכתחילה. "אנחנו מברכים על אי-חידוש הסגר", הוסיפו בעירייה. "יותר מ-200 חולים פונו מהעיר. אנחנו פועלים בכמה מישורים כדי להוריד את התחלואה בעיר. יש חמ"ל של כל הנציגויות כדי לשכנע חולים לצאת".

החלת הסגר על בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לא ייתכן שכמות החולים כזאת גבוהה והסגר יבוטל". הסגר בביתר עילית, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מנגד, הגורם הפוליטי בעיר הגדיר את הסרת הסגר כ"מהלך פוליטי ותו לא". לדבריו, "כל יום יש פה מאה חולים חדשים. יש בעיר כ-700 חולים ובשבוע הבא יהיו הרבה יותר. חלק מהתושבים כלל לא הולך להיבדק. יש פה 27% תשובות חיוביות מבין הנבדקים, אין את זה בשום מקום אחר בארץ". הגורם הוסיף כי "חיי חרדים הם הפקרות? לא ייתכן שכמות החולים כזאת גבוהה והסגר יבוטל".

הגורם, המעורה בחיי העיר, טען כי משרד הבריאות נכנע ללחצים שהופעלו עליו מצד העירייה וגורמים נוספים. "ברגע אחד הפקירו את חיי החרדים", טען. "יש 50% מובטלים בביתר עילית, כשרוב האנשים עובדים מחוץ לעיר, ולכן הסגר היתה צריכה להיות אחרת, לא על היציאות מהעיר". הוא הסביר כי "במקום שהמשטרה תהיה בסופרים ובבתי הכנסת ותסגור אותם, אז סגרו את הכניסות לעיר".

עוד בוואלה!

נתניהו וכץ מקדמים מענקים לכל אזרח בישראל, גורמים באוצר מתנגדים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"סגר זה לא פתרון". הפגנה של תושבי ביתר עילית נגד הארכת הסגר, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך

עוד טען הגורם הפוליטי כי "היו צריכים לעשות סגר במקמות המועדים. היה סגר עד יום שני, שהכניסה לעיר הייתה נושמת ואנשים יכלו לצאת לעבודה, וזה היה אפקטיבי. ככה גם התחשבו באוכלוסייה העובדת. אבל מיום שני לא נתנו לצאת, אלא רק דרך מוקד פיקוד העורף. פה הייתה נקודת השבר".

מנגד, תושבים אחרים בעיר דווקא קיבלו בשמחה על ההודעה על אי-חידוש הסגר. אחד מהם, שרגא הופמן, אמר כי "ברור שטוב שלא חידשו את הסגר, סגר זה לא פתרון, סגר עושים כשאין ברירה". הוא חזר על הטענה כי הסגר לא הועיל, וציין כי "עובדה שאחוז הנדבקים עלה במהלך הסגר, ולא נעשו שום צעדים למניעת התחלואה מהרשויות".

סגר בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"הפקירו את חיי החרדים". שוטר אוכף את הסגר בביתר עילית, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לדבריו, "צריך לעשות הסברה בדרכי נועם, אכיפה לא בררנית, עזרה וסיוע לתושבים, כדי להגביר את האמון מול הרשויות".

העיר ביתר עילית מתאפייניית באוכלוסייה צעירה מאוד, ומתוך אלף מאומתים, עד היום רק בודדים אושפזו בבתי החולים במצב קל. "אין לזלזל בנגיף המתעתע אבל צריך גם להתייחס לעובדות האלו", אמר הופמן. הוא ציין כי "הסגר פגע כלכלית בצורה קשה בבעלי העסקים בעיר, וגם בתושבים. אם רוצים לעשות סגר צריך לחשוב על מנגנון פיצוי לעסקים ולשכירים בעיר, לפני שהסגר יוצא לפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully