וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התחלואה: מנכ"ל משרד הבריאות לא האריך את הסגר על ביתר עילית

15.7.2020 / 9:19

פרופ' לוי הודיע לראש העירייה כי מגבלות התנועה שהוטלו על העיר הסתיימו בתום שבוע מאז הוכרזו. החלטתו התקבלה על אף שמנתוני אמ"ן עולה כי מאז תחילת הסגר עלה מניין החולים המאומתים בביתר עילית ב-400. אמש מחו עשרות תושבים נגד הסגר

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הפגנה בביתר עילית נגד הסגר, אמש)

הסגר על ביתר עילית לא הוארך הבוקר (רביעי) באישור מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, זאת למרות נתוני התחלואה בקורונה הגבוהים בעיר. במהלך הפגנה בעיר אמש, במהלכה מחו עשרות תושבים נגד הסגר שהוטל בשבוע שעבר, הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין כי לא יוארך.

רובינשטיין הודה למנכ"ל משרד הבריאות על החלטתו. "נמשיך לפעול ללא לאות כדי לשמור על ההנחיות בעיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, להמשיך בפינוי החולים מן העיר ולהביא להורדת התחלואה", נמסר מעיריית ביתר עילית.

מנתוני מרכז המידע והידע למאבק בקורונה, שפורסמו הבוקר, עולה כי העיר מוגדרת כאחד ממוקדי הסיכון להידבקות בנגיף. נכון להיום, בביתר עילית ישנם 680 חולים פעילים, לעומת 281 בשבוע שעבר - עלייה של 400 נדבקים בשבעה ימים. אחוז הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים הוא 27%, והממוצע היומי של קצב הגידול בהדבקה הוא 6%.

החלת הסגר על בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
המחסומים הוסרו. סגר בביתר עילית, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים. חרף העובדה שמדובר במסמך רשמי, הוא אינו מתפרסם על ידי משרד הבריאות או צה"ל ומודלף לתקשורת על ידי גורמים שונים. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי אף גוף מהשניים לא מוכן לקחת אחריות על פרסומו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי ביתר עילית מוחים נגד הסגר, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחאתם אמש דרשו התושבים מהממשלה לדאוג לפיצויים לעסקים שנסגרו ולתושבים שהוכנסו לבידוד בעקבות הסגר שהוטל על העיר בשבוע שעבר. המפגינים חסמו את כביש 375, והתפתחו עימותים עם השוטרים במקום.

המוחים נשאו שלטים עם הכיתוב "לא נהיה שעיר לעזאזל", "לא נשלם את מחיר כישלון הממשלה", "סגרתם? תשלמו", ו"מי ישלם לי משכורת?". טענת המפגינים היא כי הממשלה הטילה סגר על ביתר עילית מבלי לדאוג לפרנסה של התושבים ולעסקים בעיר, וכי לא קיים מנגנון פיצוי או דמי אבטלה בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully