וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזר ראש העיר זעם: "אם לא תענה לו, נלך הביתה", וסגן ראש המל"ל נטש

12.7.2020 / 19:39

מרדכי כהנא עזב בסוף השבוע את החמ"ל העירוני בביתר עילית לאחר שעוזר ראש העיר הלין כי הוא לא מגיב לשיחות טלפון מראש העיר שנמצא בבידוד ואף איים כי "אם לא תענה - נלך הביתה". כהנא, שהיה בעיצומו של דיון בוועדת השרים עזב את המקום. התקרית הסתיימה בהתנצלות

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: סגר על ביתר עילית, בשבוע שעבר)

סגן ראש המל"ל מרדכי כהנא נטש בסוף השבוע את החמ"ל העירוני בביתר עילית לאחר שעוזרו של מאיר רובינשטיין, ראש העיר, זעם עליו על כך שאינו מגיב לשיחות טלפון מראש העיר, שנמצא בבידוד. זאת, על אף שכהנא השתתף באותה שעה בדיון בוועדת השרים לעניין אזור מוגבל.

לוואלה! NEWS נודע היום (ראשון) כי עוזרו של רובינשטיין ניגש לכהנא, ותהה בפניו מדוע לא הגיב לשיחות מראש העיר. לאחר שכהנא הגיב כי הוא "עסוק", העוזר המשיך בזעם: "אם אתה לא עונה לראש העיר - כולנו נלך הביתה". לפי עדויות של משתתפים במקום, עוזר ראש העיר הורה לנוכחים "לקפל ציוד", כלשונם, וכהנא הגיב "תעשו מה שאתם רוצים", ועזב.

החלת הסגר על בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הסגר בביתר עילית, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

כהנא הגיע לחמ"ל העירוני כדי לעזור לגורמים בעירייה להוריד את התחלואה בעיר - בהתנדבות, והיחס אליו עורר כעס גדול. בשל כך, לאחר התקרית, בעירייה התנצלו בפניו, והיום הוא חזר לחמ"ל העירוני.

על העיר ביתר עילית הוטל בשבוע שעבר סגר, ומאז פועלים בעירייה להוציא את החולים למלוניות המיועדות לחרדים ברחבי הארץ. לפי גורם בכיר בעירייה, עד כה הוצאו כ-135 חולים, ונותרו בין 80 ל-90 חולים נוספים.

בצל עלייה במספר החולים בסוף השבוע, חברי המועצה וגורמים נוספים בעירייה פועלים להוציא את שאר החולים מהעיר. הסגר עורר את זעמם של תושבים רבים שטענו כי מדובר בהחלטה "סלקטיבית", טענה שנדחתה על ידי גורמים מקצועיים.

תת אלוף מרכדי כהנא. דובר צה"ל
נטש את החמ"ל וחזר לאחר התנצלות העירייה. כהנא/דובר צה"ל

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה: "עיריית ביתר עילית עובדת ללא לאות כדי לסייע לתושבי העיר, עם דגש מיוחד על מאמץ פינוי החולים. אין בכוונתנו להתייחס לדיונים פנימיים שמתקיימים בחמ"ל. המל"ל עובד בשיתוף פעולה יד ביד עם הרשות, ללא שום מתיחות. אנו מצרים על הניסיון ליצור מתח שאינו קיים בין הגופים שפועלים במשותף לסייע למיגור החולי מהעיר".

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובנשטיין. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
שהה בבידוד ודרש תשובות. ראש עיריית ביתר עילית/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

היום ביקרו בעיר שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ראש המל"ל מאיר בן שבת, פרופ' איתמר גרוטו, אנשי פיקוד העורף והמשטרה ונציגי העירייה. ראש העיר רובינשטיין ניהל את הישיבה מתוכנת 'זום', והדגיש בדברים כי כל הצעדים שננקטים בעיר "היו יכולים להיעשות גם ללא סגר, ומוקדם יותר", כלשונו.

סגן השר פרוש אמר לאחר הסיור כי הוא "בטוח שבמאמץ מסוים תוך כמה ימים נוכל לברך על המוגמר ולקבל את ביתר כעיר בריאה חזקה ולחדש שוב את הלימודים במוסדות החינוך". יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' שגם ערך היום ביקור בעיר אמר כי "יש שם המון אנשים עם רצון טוב שעובדים קשה וחשוב לי לחזק אותם, ובכל זאת התחושה של הנהגת העיר והתושבים היא של כאוס גדול. כאילו סגרו, נעלו, וזרקו את המפתח לים כסוג של ענישה, עם איומים שה'ענישה' תוחמר אם לא יהיה ציות לסגר והתחלואה תתגבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully