וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "אם ארגז הכלים המלא לא יעמוד לרשותנו - נגיע לסגר"

15.7.2020 / 18:12

שר הבריאות לא שלל את האפשרות של חזרה לאחור במגבלות הקורונה, אף שהוא מנסה לטענתו להימנע מכך. הוא הזהיר כי "נגיע לשם אם נשב באפס מעש, יש לנו כמה ימים לראות אם יקרה נס רפואי". על מחאת בעלי העסקים: "בכל פעם שמנסים להגביל התקהלויות - נתקלים במאבק הירואי"

אדלשטיין: מנסים לא להכניס את ישראל לסגר, אם ארגז הכלים ייגמר- נגיע לזה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: הצהרת שר הבריאות אדלשטיין על הקורונה, היום)

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר היום (רביעי) מהאפשרות של הטלת סגר נוסף על ישראל בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. "מהיום הראשון שלי במשרד עשיתי הכול על מנת לא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי עם כל ההשלכות הכלכליות והחברתיות שלו, אבל אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד שאם כל ארגז הכלים שברשותנו לא יעבוד - נגיע לסגר כללי", הצהיר אדלשטיין בתדרוך לתקשורת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הוא הלין על כך ש"בכל פעם שמנסים להגביל התקהלויות, אנחנו נתקלים במאבק הירואי בשביל אותם תחומים שנפגעים". לדבריו, אותם בעלי עסקים צריכים לקבל פיצוי הולם, אך "אם אנחנו עוסקים באירוע חירום, כולנו צריכים לחיות בתחושה של חירום לגבי הסיכויים של כניסה לסגר כללי".

בדבריו, שר הבריאות הבהיר כי "אם נוכל לנקוט צעדים לפני הסגר - לא נגיע לשם. אם נשב באפס מעש בימים הקרובים - המציאות תביא אותנו לשם. לא משרד הבריאות ולא הממשלה". הוא הוסיף כי ההחלטה תתקבל בימים הקרובים: "נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות אם הצעדים שעשינו משפיעים. אם יקרה נס רפואי ונראה שינוי מגמה - אולי גם לא נגיע לסגר".

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם יקרה נס רפואי - לא נגיע לסגר". אדלשטיין בהצהרה לתקשורת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

דבריו של אדלשטיין נאמרו על רקע ההתגברות בתחלואה בנגיף הקורונה, שהובילה להרחבת מגבלות התנועה ברחבי הארץ לאחרונה וכן להטלת סגרים מקומיים בשכונות שהוגדרו כמוקדי תחלואה. "כפי שאתם יודעים, המספרים לא מעודדים. אנחנו נצטרך לשקול את הצעדים האפשריים", אמר השר על הנתונים והעריך כי "הנושא יובא כבר בישיבת הממשלה הקרובה בראשון, אם לא לפני כן".

הוא הוסיף כי הוא מקבל אחריות על ניהול המשבר. "לצערי, אני שומע בימים האחרונים שאלה שבעיניי מעלה גיחוך על השפתיים - מי הממונה על האירוע. אני רוצה לומר בצורה ברורה - אני אחראי על האירוע, אני בעל הסמכות ואני לוקח על עצמי את כל האחריות", הכריז. "אני לא לבד בעניין הזה. החל מראש הממשלה, המל"ל, צה"ל, פיקוד העורף, משרדי הממשלה. כולם נכנסים תחת האלונקה".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 1,573 אובחנו ביממה האחרונה, 195 במצב קשה

לכתבה המלאה
סגר בשכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים, 10 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"נשקול את כל הצעדים האפשריים". אכיפת הסגר בשכונת רוממה בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הבוקר, עדכן המשרד כי 1,573 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-42,813. בבתי החולים מאושפזים 547 חולים, מתוכם 57 מונשמים ו-195 חולים קשה. נכון להיום מתו 375 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול התייעצות עם שרים ומומחים בעקבות העלייה בתחלואה, שהסתיימה ללא החלטות. במהלך הדיון, המל"ל (המטה לביטחון לאומי) הציג את המלצותיו להגבלות נוספות, בהן סגירת בתי הכנסת והישיבות, קייטנות, חופי ים וכן צמצום התקהלויות עד עשרה אנשים - אך אלו נדחו. הפורום מייעץ לנתניהו בנושא הקורונה ואין לו סמכות קבלת החלטות, אך הוא יתכנס שוב בימים הקרובים.

המשרד הודיע מוקדם יותר לקופות החולים על שינוי בהנחיות לביצוע בדיקות קורונה. על פי ההנחיות החדשות, לא יבוצעו בדיקות לאנשים שאינם סובלים מתסמינים, אלא אם שהו בבית עם חולה מאומת או שהינם משתייכים לאוכלוסייה בסיכון. זאת, בניגוד להצהרת אדלשטיין עם כניסתו לתפקיד, שלפיה כל מי שמעוניין יוכל לבצע בדיקת קורונה.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully