וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה לפתיחת שנת הלימודים: עד 18 תלמידים בכיתה או למידה מרחוק

15.7.2020 / 13:17

שר החינוך הציג את התכנית המסתמנת בבתי הספר ובגנים שגובשה בעקבות משבר הקורונה. גלנט הדגיש כי המשרד יזדקק לתוספת כוח אדם, שעשוי לכלול פנסיונרים, מובטלים עם הכשרה אקדמית להוראה ומורות חיילות. "מי שיהיה נוכח הוא מי ששהותו חיונית למשק"

בווידאו: שר החינוך גלנט מתייחס למודל פתיחת בית הספר של החופש הגדול/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: שר החינוך: נפתח את ביה"ס של החופש הגדול עם ממוצע של 28 תלמידים)

שנת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים תפתח בכיתות של עד 18 תלמידים - כך אמר היום (רביעי) שר החינוך יואב גלנט. בתדרוך שערך לכתבים עדכן השר במסקנות הצוות שבוחן את התרחישים ללמידה לצד משבר הקורונה.

"אנחנו פותחים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בתרחיש מניעתי, במצב שאנחנו חושבים שיאפשר למידה בצל קורונה, ולא בתרחיש שהוא תגובה כשמתפתחת קורונה", אמר גלנט. העיקרון המוביל של צוות החשיבה הוא שהתלמידים ילמדו בשתי אפשרויות בסיסיות - מרחוק או בחצאי כיתות.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
עד 18 תלמידים בכיתה. בית ספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

"חשוב מבחינתנו להסביר להורים ולילדים שכאשר הילד נדבק הוא מדביק", הדגיש. "אנחנו רוצים להפעיל 'חצאי כיתות'. אנחנו מתכוונים לפתוח מראש במצב הזה. זה אומר שמי שמוותר על השהייה בבית הספר בהיקפים ניכרים זה התלמידים המבוגרים יותר, ומי שיהיה נוכח זה מי ששהותו בבית הספר חיונית למשק". עוד הוסיף כי במשרד מעוניינים שכל תלמיד יגיע לבית הספר לפחות פעם אחת בשבוע, והמסגרת הבית-ספרית תישמר תחת העקרון שבכל כיתה לא ישהו יותר מ-18 תלמידים בו-זמנית.

לדבריו, משרד החינוך יצטרך תוספת כוח אדם במיוחד לכיתות א' עד ג' ולגנים. "כוח האדם יהיה מתוך המשק ויכול לכלול פנסיונרים, מורות חיילות, מובטלים עם הכשרה אקדמית סטודנטים להוראה בשנת הלימודים האחרונה, כל אלה יהיו אפשרויות לתגבור".

עוד בוואלה!

למידה מרחוק ופיצול כיתות: 3 תרחישי משרד החינוך ל-1 בספטמבר

לכתבה המלאה
לקראת החזרה ללימודים בגן כינור ,קריית ביאליק ,מאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
תוספת כוח האדם תהיה מתוך המשק. גן ילדים בקריית ביאליק/אתר רשמי, משרד החינוך

גלנט הבהיר כי מדובר בהנחיה כללית, ותתאפשר גמישות למנהלי בתי הספר, מנהלי המחוזות וגורמים עירוניים. הוא אמר כי במהלך זה יצטרכו להגמיש תהליכים של רגולציה ולמצוא פתרונות שמשתנים בין רשויות עירוניות, ובין מגזרים מסוימים בעלי אופי ותנאי לימוד שונים. "ברור לנו שפעילותה של מערכת החינוך הכרחית לתפקוד המשק. עלות השבתה של יום אחד מוערכת על ידי הכלכלן הראשי במשרד האוצר בכ-300 מיליון שקלים", הוסיף.

תוספת של אלפי סייעות

על האופן שבו משרד החינוך יבצע את המהלך הוא הסביר: "החלופה שנראית מובילה היא פיצול מרחב הגן לשני חלקים באמצעות מחיצה ידידותית. בכל צד של הגן סייעת ומעליהן גננת אחת. דאגה לכמה דברים שצריך לפתור שקשורים לשירותים, היגיינה ודברים נוספים. הכוונה היא שהסגל יהיה מצומצם וקבוע. יש מקומות שאי אפשר לעשות את זה. נסתייע בכיתות פנויות בבתי הספר היסודיים. אנחנו מתכוונים להביא לגני הילדים עוד סייעת לכל גן. מדובר באלפים רבים.

לגבי גני הילדים, הסביר גלנט כי החלופה המסתמנת היא פיצול מרחב הגן לשני חלקים באמצעות מחיצה ידידותית, כך שבכל צד של הגן תוצב סייעת ומעליהן גננת אחת. "הכוונה היא שהסגל יהיה מצומצם וקבוע", פירט. "יש מקומות אי אפשר לעשות את זה ונסתייע בכיתות פנויות בבתי הספר היסודיים".

ח"כ, יואב גלנט לאחר תוצאות הבחירות לראשות הממשלה בתל אביב 17 בספטמבר 2019. גילי יערי, פלאש 90, פלאש 90
היערכות ל-1 בספטמבר. גלנט/פלאש 90, גילי יערי, פלאש 90

המהלך ידרוש תוספת של אלפי סייעות לגני הילדים. "נגייס את הסייעות האלה מתוך כוח האדם", אמר. "התהליך יתחיל בתחילת אוגוסט, במקביל לסיום השנה. לא מדובר ביצירת יש מאין. אני מקווה שיהיו לנו בקרוב מודלים של העניין הזה כדי שנוכל להבהיר לציבור איך הם נראים".

עקרונות אלו, שמובילים כעת את משרד החינוך לקראת שנת הלימודים, מגיעים לאחר שהציג גלנט את שלושת התרחישים האפשריים לפתיחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully