וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט התחייב לסבסד את ביה"ס של החופש הגדול אך כעת הוא מציב תנאי להורים

22.6.2020 / 22:47

משרד החינוך הצהיר שיממן 9 ימים מההוצאות על בית הספר של החופש הגדול לאחר ההכרעה על תום שנת הלימודים. אולם כעת מבהירים במשרד כי השתתפות המדינה מותנית בהתחייבות לשליחת הילדים לכל ימי המסגרת ובתשלום של 540 שקלים. הנהגת ההורים הארצית: "מדובר בישראבלוף"

צילום: דנה ירקצי, ערוץ 7

(בווידאו: יו"ר ארגון המורים רן ארז בפתח הדיון בבית הדין לעבודה)

משרד החינוך מתנה את סבסוד תשעת הימים הראשונים של בית הספר של החופש הגדול בהתחייבות ההורים לשלוח את ילדיהם עד סוף מועד התכנית. בנוסף, ההורים יידרשו לשלם את הסכום שעליו התחייבו לפי חלוקה לאשכולות למ"ס.

לאחר ההכרעה ביום שישי האחרון על סיום שנת הלימודים כסדרה על אף משבר הקורונה, שר החינוך יואב גלנט הצהיר כי בית הספר של החופש הגדול, שאמור היה להיפתח ב-13 ביולי יוקדם ל-1 ביולי - כשהמדינה תישא בהוצאות תשעת הימים הראשונים. אולם כעת משרד החינוך טוען כי לא ניתן להפריד בין הימים שהבטיח השר בחינם לבין המסגרת כולה בכמה מהרשויות.

בהנהגת הארצית זועמים על ההתניה ואומרים כי מדובר ב"ישראבלוף". בהודעה שפרסמו נכתב כי "אנו למדים שהבטחות משרד החינוך לממן את השבועיים הראשונים של בית הספר של החופש הגדול הן לא יותר מאחיזת עיניים, מקסם שווא".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שר החינוך, יואב גלנט  24 במאי 2020. ראובן קסטרו
הצהיר כי המדינה תישא בהוצאות תשעת הימים הראשונים. גלנט/ראובן קסטרו

לדברי חברי ההנהגה, "משרד החינוך אמנם התחייב לממן את השבועיים הראשונים של בית הספר של החופש הגדול, אך שבועיים אלו מותנים בכך, שהורים יתחייבו לכל התקופה - כלומר לכל חמשת השבועות של בית הספר של החופש הגדול, על כל המשמעות הכלכלית הנגזרת מכך. במילים אחרות, רק אם הורי הגנים ובתי הספר ישלמו על יתרת התקופה, הם יוכלו ליהנות מאותם תשעה ימים במימון משרד החינוך, שהובטחו במסגרת הארכת שנת הלימודים. בשורה התחתונה: הורי ותלמידי ישראל למדו שוב שהבטחות משרדי הממשלה לעם - הן הבטחות בע"מ".

"מדינת ישראל שוב מוכיחה כי הילדים וההורים הם האחרונים בסדר החשיבות", הוסיפו. "לא ייתכן כי הרשמה לתשעת הימים הראשונים תותנה בתשלום כספי וכי שהות של ילדים עם חבריהם בפעילות זו תהווה נטל ושיקול כלכלי של ההורים. במצב הנוכחי שמפר באופן בוטה את ההבטחה שניתנה עשרות אלפי הורים מובטלים לא יוכלו לרשום את ילדיהם לתשעת הימים הראשונים".

עוד בוואלה!

כמה נשלם ומי כלול בתוכנית: כך יתנהל בית הספר של החופש הגדול

לכתבה המלאה

בתי הספר של החופש הגדול הפועלים ברחבי הארץ, יעניקו לתלמידים מגוון רחב של פעילויות חינוכיות במשך חמישה ימים בשבוע. הפעילויות יתקיימו בשתי מסגרות: מסגרת בוקר בין השעות 08:00-13:00 ומסגרת צהרון מסובסד עד שעות אחר הצהריים עבור ילדי הגנים וכיתות א'-ב'.

לטובת הפעלת התכנית הוקצו 700 מיליון שקלים. הורים לתלמידים המתגוררים באשכולות למ"ס 1-4 יהיו פטורים מתשלום, באשכולות 5-7 ישלמו ההורים 360 שקלים לתלמיד, ובאשכולות 8-10 העלות לתלמיד תהיה 540 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully