וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביה"ס של החופש הגדול" יחל ב-1 ביולי; המדינה תישא בהוצאות הימים הראשונים

19.6.2020 / 19:48

לאחר ההחלטה שלא להאריך את שנת הלימודים, סיכם שר החינוך עם מזכ"לית הסתדרות המורים על הקדמה של המיזם, וקיום של למידה רציפה עד לחודש אוגוסט. השר גלנט הבהיר כי עובדי ההוראה יקבלו תשלום עבור תשעת הימים הנוספים, שימומנו ע"י המדינה

צילום: דנה ירקצי, ערוץ 7

בעקבות הכרעת בית הדין לעבודה כי שנת הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים לא תוארך, שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (שישי) על הפעלת מיזם "בית הספר של החופש הגדול" כבר מ-1 ביולי, ולא מ-13 בחודש כפי שתוכנן בתחילה. במסגרת זאת, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א' עד ד' יימשכו ברצף עד ל-6 באוגוסט.

לאחר שבית הדין דחה את עתירת המדינה בבקשה לחייב את ארגון המורים להוסיף תשעה ימי לימודים נוספים, פנה שר החינוך למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, וסיכם אתה על הפעלת "בית הספר של החופש הגדול" באופן שבו תישמר למידה רציפה לאורך מעט יותר מחודש נוסף. לעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד ב"בית הספר של החופש הגדול" בתמורה לתשלום שכר נוסף.

שר החינוך יואב גלנט הבהיר הערב כי ההורים לא יאלצו לשלם בעבור תשעת הימים הנוספים שבהם תיערך פעילות "בית הספר של חופש הגדול". השר גלנט הסביר כי "במקור הלימודים היו אמורים להימשך עד 13 בחודש, ומאחר והם לא נמשכים ומסתיימים ב-30 ליוני, אנחנו צריכים לגשר על ימים נוספים". לדבריו, "המדינה תישא על עצמה בצורה מלאה את כל ההוצאות על השבועיים האלה, שיש בהם תשעה ימי עבודה".

לקריאת ההכרעה המלאה

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שר החינוך, יואב גלנט  24 במאי 2020. ראובן קסטרו
הקדמת הלימודים לקיץ. שר החינוך גלנט/ראובן קסטרו

גלנט הסביר כי "למעשה אנחנו ניתן גיבוי לכל המורים על מנת לעשות את מה שנדרש מהם. מדובר על כמיליון ילדים, והם ממשיכים ללמוד ואנחנו צריכים להפעיל את מערך ההדרכה וההוראה. הדבר הזה ימשיך כאילו בית הספר נמשך, קרי ההורים לא משלמים". עם זאת, עמד גלנט על כך ש"כל מי שיעבוד יקבל שכר עבור עבודתו וההורים לא יישאו בתשלומים".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף תקף את דברי שר החינוך, ודרש לממן באופן מלא את הלימודים. "ממשלת ישראל חתמה על הסכם מביש, שקשר את הגננות והמורות ביסודי לתלמידי כיתות י'. הנהגת ההורים הארצית דורשת ממשרד החינוך לממן באופן מלא את תשעת הימים של החופש הגדול, בגנים ובכיתות א'-ד' וכן קוראת לכלל הורי ישראל שלא לממנם מכיסם". הוא הוסיף כי "הפסקנו להיות הפרה החולבת של ההסכמים בין הסתדרות המורים למשרד החינוך".

הכרעת בית הדין היא ניצחון כפול לארגון המורים בראשות רן ארז. הארגון למעשה ניצח את משרדי החינוך והאוצר, שחשבו שיוכלו להחיל את ההסכם שחתמו עם הסתדרות המורים גם על הארגון, וכך לא לשלם למורים בתיכונים על תוספת של ימי עבודה. ארז ניצח גם את הסתדרות המורים במסגרת המאבק התודעתי בין השניים על השליטה בחטיבות הביניים.

עוד בוואלה!

בית הדין הכריע: בקשת המדינה נדחתה, שנת הלימודים לא תוארך

לכתבה המלאה

"בית הדין פסק לטובתנו, ודחה את עתירת משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי, להאריך את שנת הלימודים בכיתות י'", בירך ארז. "דרשנו ונאבקנו על כך שגם בחטיבות הביניים המורים לא יצטרכו להאריך את שנת הלימודים, אך בית הדין קיבל את עמדת המדינה שההסכם שנעשה עם הסתדרות המורים מחייב, ולכן אין להיענות לדרישת ארגון המורים".

לדבריו, "ההישג של הארגון, למרות שמדובר רק על כיתות י' פתר למעשה גם את הבעיה של מורי חטיבות הביניים, כי תוספת הימים עליה החליטה הסתדרות המורים יחד עם המדינה, מותנית בתוספת ימים בכיתות י'".

בהסתדרות המורים הודיעו בעקבות החלטת בית הדין הארצי ולאור ההסכם שנחתם בין המדינה לבין ההסתדרות בחודש אפריל, כי הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות יסתיימו ב-20 ביוני, ובגני הילדים ובתי הספר היסודיים ב-30 ביוני. בנוסף לכך, טענו בהסתדרות כי על פי פסיקת בית הדין, רק הסתדרות המורים רשאית להנחות את מורי חטיבות הביניים כיצד לנהוג.

לדבריהם, ההסכם שנחתם עיגן תשלום שכר מלא של כלל עובדי ההוראה בשירות המדינה, וקיבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה במערכת החינוך. מזכ"לית הסתדרות המורים בן דוד מסרה כי "עם סיום שנת הלימודים, אני רוצה להודות לכם על עבודתכם המסורה בתקופה הכה מורכבת שעברנו". היא הוסיפה כי "לא רק לימדתם, הייתם עוגן למשפחות ולתלמידים, קשר ונוכחות משמעותית עבור בתים רבים בישראל. זה לא מובן מאליו ועל כך מגיעה לכם תודה גדולה".

בתוך כך, הודיע ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, כי החליט לסגור את בתי הספר בעיר מראשון הקרוב, עבור תלמידי כיתות ה' ומעלה. המשמעות היא שמיום ראשון ועד סיום שנת הלימודים, תתקיים הלמידה מרחוק, והתלמידים לא יגיעו לבתי הספר. לעומת זאת, ילדי הגנים וכיתות א'-ד', וכן החינוך המיוחד ילמדו כרגיל. ההחלטה התקבלה לאור העלייה במספר החולים בעיר בימים האחרונים.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע כי כיתות ה'-ח' בעיר יצאו לחופש הגדול ביום שלישי הקרוב, זאת לאור החלטת בית הדין בעניין המורים ומספר החולים החדשים היומי. לפי הודעת שאמה הכהן, כיתות ה'-ח' בעיר יצאו לחופש הגדול ביום שלישי הקרוב וכיתות א'-ד' יעברו ללמידה מוגנת יותר בקפסולות קבועות ככל האפשר. כיתות ח' ו-ו' בממ"ד יוכלו להמשיך כל פעילות והכנה נדרשת לטובת סיום לימודיהם ביסודי.

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
הלימודים יסתיימו בתאריך הרגיל - 20 ו-30 ביוני/פלאש 90, נתי שוחט

בתי הספר של החופש הגדול ברחבי הארץ יעניקו לתלמידים מגוון רחב של פעילויות חינוכיות, במשך חמישה ימים בשבוע. הפעילויות יתקיימו בשתי מסגרות - מסגרת בוקר בין השעות 08:00-13:00 ומסגרת צהרון מסובסד עד שעות אחר הצהריים עבור ילדי הגנים וכיתות א'-ב'.

לטובת הפעלת התכנית הוקצו 700 מיליון שקלים. הורים לתלמידים המתגוררים באשכולות למ"ס 1-4 יהיו פטורים מתשלום. באשכולות 5-7 ישלמו ההורים 360 שקלים לתלמיד, ובאשכולות 8-10 העלות לתלמיד היא 540 שקלים.

(עדכון ראשון 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully