וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה נשלם ומי כלול בתוכנית: כך יתנהל בית הספר של החופש הגדול

27.5.2020 / 6:30

פעילות גני הילדים וכיתות א'-ד' תימשך אל תוך חופשת הקיץ, כשבשלב הראשון יוארכו הלימודים הסדירים עד 13 ביולי. בהמשך יתקיימו פעילויות חינוכיות עד 6 באוגוסט, במתכונת של מסגרת בוקר וצהרון מסובסד במשך חמישה ימים בשבוע. הפרטים המלאים

שר האוצר כץ הציג את מתווה המענק לעידוד התעסוקה/--

(בווידאו: שר האוצר ישראל כץ מציג תכנית לעידוד תעסוקה במשק)

בעקבות הפגיעה בלימודים במוסדות החינוך ובמשק במשבר הקורונה, אושרה אמש (שלישי) הארכת הפעילות בגני הילדים וכיתות א'-ד', כולל צהרונים, עד 6 באוגוסט. במסגרת זאת, הלימודים בגנים ובכיתות הנמוכות יוארכו עד 13 ביולי, והחל מיום למחרת יחל מתווה "בית הספר של החופש הגדול" למשך שלושה שבועות.

בתי הספר של החופש הגדול ברחבי הארץ יעניקו לתלמידים מגוון רחב של פעילויות חינוכיות, במשך חמישה ימים בשבוע. הפעילויות יתקיימו בשתי מסגרות - מסגרת בוקר בין השעות 08:00-13:00 ומסגרת צהרון מסובסד עד שעות אחר הצהריים עבור ילדי הגנים וכיתות א'-ב'.

ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
שלושה שבועות של פעילויות חינוכיות. גן ילדים בגבעתיים/יותם רונן

לטובת הפעלת התכנית הוקצו 700 מיליון שקלים. הורים לתלמידים המתגוררים באשכולות למ"ס 1-4 יהיו פטורים מתשלום. באשכולות 5-7 ישלמו ההורים 360 שקלים לתלמיד, ובאשכולות 8-10 העלות לתלמיד היא 540 שקלים.

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
חוזרים ללימודים בפתח תקווה, החודש/ראובן קסטרו

התכנית אושרה לאחר הסכמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב גלנט, נציגי משרדיהם ומשרד האוצר. "המתווה להפעלת בתי הספר והגנים במהלך החופש הגדול נבנה במטרה לסייע להורים העובדים ולהחזיר את המשק לפעילות מלאה, וכן נועד גם כדי לאפשר את השלמת הפערים החינוכיים והלימודיים שצברו התלמידים במהלך משבר הקורונה", נמסר מטעם ראש הממשלה. "הארכת שנת הלימודים ודחיית היציאה לחופש הגדול תאפשר להורים להמשיך בעבודתם הסדירה, תחסוך הוצאות רבות של משקי הבית על קייטנות ותסייע להתאוששותו של המשק מהמשבר".

גם שר החינוך גלנט בירך. "שמח שהצלחנו להגיע למתווה אשר יעניק מסגרות חינוכיות עבור הגילאים הצעירים בחודשי יולי אוגוסט", מסר. לדבריו, "זהו מהלך שמבטא את המחויבות של הממשלה להחזיר את מערכת החינוך למסלול ולתת מענה לאתגרים שהעמידה תקופת הקורונה. מהלך זה ייטיב עם הילדים, שיקבלו מסגרות חינוך איכותיות, יאפשר להורי הילדים הצעירים לדאוג לפרנסתם בראש שקט ויניע מחדש את גלגלי המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully