וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות גני הילדים וכיתות א'-ד' תימשך עד 6 באוגוסט

26.5.2020 / 20:36

רה"מ, שר החינוך ומשרד האוצר הגיעו להסכמות לפיהן שנת הלימודים בגנים ובכיתות הנמוכות תוארך עד 13 ביולי. מיד לאחר מכן יופעלו קייטנות לימודיות למשך שלושה שבועות נוספים. בכך, נכנעו באוצר ולא ידרשו מהמורים והגננות להחזיר ימי עבודה

עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: ילדי גן בראשון לציון עוברים בדיקות קורונה לאחר הידבקות סייעת)

פעילות גני הילדים ובכיתות א'-ד' תימשך עד 6 באוגוסט - כך הודיעו הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט. השניים הגיעו להסכמות יחד עם מנכ"ל משרדיהם ובשיתוף משרד האוצר, לפיהן שנת הלימודים בגנים ובכיתות הנמוכות תוארך עד 13 ביולי במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול". מיד אחר כך תופעל קייטנה חינוכית עד שעות אחר הצהריים לגנים וכיתות א'-ב', בעוד כיתות ג'-ד' ימשיכו במתכונת רגילה.

התכנית תתוקצב בכ-700 מיליון שקלים, כאשר המסגרות יפעלו בחינם ברשויות באשכולות למ"ס 1-4, וביתר היישובים יינתן סבסוד בהתאם לאשכול אליו הם משויכים. בתי הספר של החופש הגדול יפעלו במשך חמישה ימים בשבוע.

באוצר איימו בעבר כי התכנית לא תתוקצב אם המורים והגננות לא יחזירו ימי הלימוד בהם לימדו באופן מקוון בלבד במסגרת משבר הקורונה. עם זאת, בעקבות הלחץ של משרד ראש הממשלה אישרו את תקצוב התכנית ולא ידרשו את החזרת ימי העבודה מהמורים והגננות.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
החופש הגדול יידחה. בית ספר בגבעתיים/ראובן קסטרו

"המתווה להפעלת בתי הספר והגנים במהלך החופש הגדול נבנה במטרה לסייע להורים העובדים ולהחזיר את המשק לפעילות מלאה, וכן נועד גם כדי לאפשר את השלמת הפערים החינוכיים והלימודיים שצברו התלמידים במהלך משבר הקורונה", נמסר מטעם ראש הממשלה. "הארכת שנת הלימודים ודחיית היציאה לחופש הגדול תאפשר להורים להמשיך בעבודתם הסדירה, תחסוך הוצאות רבות של משקי הבית על קייטנות ותסייע להתאוששותו של המשק מהמשבר".

גם שר החינוך גלנט בירך. "שמח שהצלחנו להגיע למתווה אשר יעניק מסגרות חינוכיות עבור הגילאים הצעירים בחודשי יולי אוגוסט", מסר. לדבריו, "זהו מהלך שמבטא את המחויבות של הממשלה להחזיר את מערכת החינוך למסלול ולתת מענה לאתגרים שהעמידה תקופת הקורונה. מהלך זה ייטיב עם הילדים, שיקבלו מסגרות חינוך איכותיות, יאפשר להורי הילדים הצעירים לדאוג לפרנסתם בראש שקט ויניע מחדש את גלגלי המשק".

עוד בוואלה!

"מי שהחזיר עובדים מחל"ת - פראייר": כץ פרסם מתווה כניעה לרשתות הגדולות

לכתבה המלאה

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', אמר כי המתווה הוא "החלטה מצוינת לטובת ההורים והתלמידים. נזכיר כי על פי פרסומים של האוצר עצמו, כל שבוע ללא מסגרות לילדים מלידה עד גיל תשע עולה למשק 2.6 מיליארד שקלים, עלות הפעלת התוכנית כולה היא כ-900 מיליון. ההחלטה תביא לחיסכון כספי ולתועלת רבה להורים ולילדים".

(עדכון ראשון: 20:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully