וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הורה לקופות החולים: לא לבדוק אנשים ללא תסמיני קורונה

15.7.2020 / 15:58

המשרד הודיע על שינוי בהנחיות, שבמסגרתו רק אנשים הסובלים מתסמינים ייבדקו, אלא אם הם שהו בבית עם חולה מאומת או משתייכים לאוכלוסייה בסיכון. זאת, בניגוד להצהרת אדלשטיין על הרחבת המדיניות. רופאים מחוזיים יוכלו לאשר בדיקות במקרים מיוחדים. "הבדיקות - משאב לאומי"

צילום: ערוץ כנסת,עריכה: ניר חן

(בווידיאו: הדיון בוועדת החוץ והביטחון על איכוני שב"כ, אתמול)

משרד הבריאות שינה היום (רביעי) את ההנחיות לאישור בדיקות להידבקות בנגיף הקורונה, והורה לקופות החולים שלא לבדוק אנשים שאינם סובלים מתסמינים - אלא אם שהו בבית עם חולה מאומת או שהינם משתייכים לאוכלוסייה בסיכון. השינוי בהנחיות מגיע למרות הבשורה שעליה הכריז שר הבריאות יולי אדלשטיין עם כניסתו לתפקיד, שלפיה כל מי שמעוניין יוכל לבצע בדיקת קורונה.

על פי מסמך שפרסמה היום ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, הבדיקות יינתנו מעתה לאנשים הסובלים מתסמינים ברורים של המחלה, לחסרי תסמינים קליניים שהם בני בית של חולה מאומת, או לעובדים במוסד מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון, כגון בית אבות או מוסד סיעודי. אם אדם חוזר למוסד ממנו יצא, הוא ייבדק רק אם אושפז במוסד רפואי טרם חזרתו.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
לא לכל דורש. בדיקות קורונה בקופת חולים לאומית באור יהודה/ראובן קסטרו

כמו כן, יתבצעו בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות לאוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה שיש חשד שנמצאים בסיכון לתחלואה, למשל עקב תנאי צפיפות. "יש להדגיש כי אין צורך לקחת בדיקה למבודדים שאינם עונים על אחד מהקריטריונים, אלא אם פיתחו תסמינים", הדגישה סדצקי.

הבכירה הוסיפה כי הרופאים המטפלים יוכלו להעניק בדיקות מעבר להתוויות שנכתבו במקרים מיוחדים לשיקול דעתם או לשיקול הקופה המבטחת על פי הקצאה יומית של 5,000 בדיקות - 2,500 בכללית, 1,250 במכבי, 750 במאוחדת ו-500 בלאומית.

עוד בוואלה!

המתווה לפתיחת שנת הלימודים: עד 18 תלמידים בכיתה או למידה מרחוק

לכתבה המלאה
פרופ' סיגל סדצקי, במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 31 במאי 2020. -, פלאש 90
"הבדיקות הן משאב לאומי". סדצקי/פלאש 90, -

מצבים נוספים שבהם יינתנו בדיקות על פי המסמך הם במקרים מיוחדים בהנחיית רופא המחוז של משרד הבריאות, כשהאדם נמצא חיובי במסגרת סקר סרו-אפידמיולוגי ואינו ידוע כמחלים, לשם לקיחת דגימה לחולה קורונה לצורך הגדרתו כמחלים על פי נוהל "ביצוע בדיקות החלמה לנגיף ובעבור לקיחת דגימה חוזרת לאחר קבלת תוצאה של בדיקה פסולה".

פרופ' סדצקי הסבירה במסמך כי המהלך נעשה "על מנת למקד ולייעל את מערך הבדיקות המבוצעות בקהילה על ידי קופות החולים". על כן, הוחלט לאחר דיון עם גורמי המקצוע הרלוונטיים לעדכן את ההתוויות לבדיקות המבוצעות על ידי הקופות. עוד כתבה כי "הבדיקות הן משאב לאומי והקצאת הבדיקות מבוצעת בהתאם לתעדוף הלאומי".

לקריאת המסמך המלא

הצהרת שר הבריאות, יולי אדלשטיין בעקבות העלייה בתחלואה 6 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
הצהיר עם כניסתו לתפקיד כי כל מי שירצה יוכל להיבדק. אדלשטיין/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי 1,573 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-42,813. אתמול התקבלו תוצאות עבור 28,552 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.5%. בבתי החולים מאושפזים 547 חולים, מתוכם 57 מונשמים ו-195 חולים קשה. נכון להיום מתו 375 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully