וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נבצע בדיקות גם לאנשים ללא תסמינים בכל הארץ

שר הבריאות הציג שינוי במדיניות בדיקות הקורונה, לפיו ייבדקו גם מי שלא פיתחו תסמינים. בין היתר ייבדקו בני בית של חולים מאומתים ומי שבא במגע עם נשא בבית ספר או בדיור מוגן. הרחבת הבדיקות נעשתה בניגוד לעמדת בכירי משרדו, שסברו כי אין צורך לבדוק חסרי סימפטומים

הצהרה של שר הבריאות יולי אדלשטיין/צילום: רוני כנפו

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) על שינוי מדיניות בבדיקות הקורונה. בהצהרה לתקשורת הבהיר כי מעתה יורחבו הבדיקות ברחבי הארץ גם ללא גילוי תסמינים, ולא רק בבתי ספר כמו שננהג עד עכשיו.

"אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבית הספר, אנשים ללא תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרת דיון מוסדי - דיור מוגן וכיוצא בזה, וכן לפי שיקול דעת של הרופא המטפל - אני מאפשר לכל רופא לשלוח אדם שמתלונן או טוען שהיה במגע", אמר השר. עוד הוסיף כי הבדיקות ימשיכו גם עבור האוכלוסיות המיוחדות, "בהתאם להנחיות של משרד הבריאות במקרים מיוחדים".

בעקבות התפרצות הקורונה בתיכון הגמנסיה העברית בירושלים, אמר השר כי ההידבקות מצביעה על סימפטום רחב יותר שמתרחש בבתי ספר נוספים. לדבריו, "זה לא סוד שאירוע ההידבקות בבית הספר בירושלים מאוד מדאיג אותנו. המספרים מדאיגים בשל עצמם, אבל בכל הישיבות שלנו המסקנה היא שזה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה בעוד מספר בתי ספר".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך תדרוך לתקשורת בנושא מדיניות הבדיקות, משרד הבריאות, ירושלים 31 במאי 2020. פלאש 90, פלאש 90
"אירוע ההידבקות בבית הספר בירושלים מאוד מדאיג אותנו", אדלשטיין בהצהרה, היום/פלאש 90, פלאש 90

הודעתו על הרחבת מדיניות ביצוע הבדיקות עומדת בניגוד לעמדת בכירי משרד הבריאות, הטוענים כי לא הגיוני לבדוק חסרי סימפטומים. בחודש מרץ האחרון הצהירה ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, כי "98% מאלה שיש להם חום ושיעול, כנראה אין להם קורונה. לא הגיוני בכלל לבדוק אותם". הדברים נאמרו על רקע טענות שעלו מצד מומחים לבריאות הציבור שאמרו כי יש להרחיב את ההתוויות לבדיקות גם לאזרחים שלא באו במגע עם חולה מאומת.

אדלשטיין הדגיש כי בשל ההתפתחויות, במשרד הבריאות לא מתכוונים לשנות את כללי הבידוד. "לא יהיה מצב שמישהו שהיה במגע עם חולים, נבדק ויצא תקין - יפטור את עצמו מבידוד. נבצע את הבדיקות, אבל זה לא משנה את העובדה שהתסמינים מתפתחים אצל כל אחד בקצב שונה. בהחלט יכול להיות מקרה שמישהו נדבק ופיתח תסמינים לאחר כמה ימים", אמר.

עוד אמר כי נתוני הבדיקות שנערכו הראו כי מתוך 2,800 בדיקות שבוצעו, אובחנו כבר 53 חולים חדשים. "לא פעם עלתה שאלה לגבי כמות הבדיקות. זה לא סוד שיש חילוקי דעות בקרב אנשי המקצוע בקרב הצורך בהרחבת הבדיקות. זה נע בין אלה שאומרים שאין חשיבות ואלה שאומרים שצריך לבדוק את כלל המדינה".

באשר לטענות לפיהן אנשים שביקשו להיבדק לא נבדקו, אמר אדלשטיין כי "אנחנו מטפלים גם בנושא זה ומחדירים לשטח את המדיניות שאנחנו מובילים כאן. נמשיך להיות בקשר עם קופות החולים כדי לוודא שמה שאנחנו מציגים כאן אכן יתממש בשטח".

לדבריו, חרף מאמצי הרשויות והממשלה, אם האוכלוסייה לא תשתף פעולה - הנגיף לא יחלוף. "ההנחיות הכי מדויקות והעבודה הכי טוב שיש, לא נוכל לעשות שום דבר ללא שיתוף פעולה של האוכלוסייה", הדגיש השר. "אין אוכלוסיות חשובות יותר או פחות. כלל האוכלוסייה מתבקשת לשתף פעולה. לא מבקש ללמוד את כל הנהלים והאותיות הקטנות. לשים מסיכה, לשמור מרחק, לשמור על היגיינה - דברים מאוד פשוטים שכל ילד יודע לעשות. זה יכול לעזור לנו הרבה".

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש על ידי מד"א בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים בשל העלייה בהידבקויות 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
בדיקות קורונה במתחם היבדק וסע בירושלים, היום/TPS, יהונתן ולצר/TPS

בגמנסיה העברית בירושלים נדבקו עד כה 134 בני אדם, בהם 116 תלמידים ו-18 עובדי הוראה. כמו כן, ארבעה הורים לילדים חולים נמצאו חיוביים לנגיף.

שר החינוך יואב גלנט קיים הערב הערכת מצב בשל התפרצות הקורונה במערכת החינוך. במהלך הישיבה הוחלט על בחינת ביצוע בדיקות מדגמיות במערכת החינוך, מה שיתרום גם לתמונת מצב לאומית. כמו כן, יופעל צוות התערבות מחוזי שיוקפץ לכל אירוע של הדבקה. הצוות יערוך בדיקה בשטח, במקביל לחקירת משרד הבריאות, ויבדוק את נסיבות האירוע ואת מידת ההקפדה על ההנחיות: עטיית מסיכות, היגינה אישית, תחזוקה וניקיון ועוד. בנוסף, הורה השר גלנט לתחקר האירוע בגימנסיה באמצעות צוות מיוחד של המשרד, במקביל לתחקיר משרד הבריאות.

משרד הבריאות פרסם הערב את נתוני התחלואה המעודכנים בקורונה, מהם עולה כי מספר החולים עלה ביממה האחרונה ב-53 ל-17,071, מהם 1,994 חולים פעילים ו-30 מונשמים. מניין המתים מהנגיף עלה באחד ביממה האחרונה ל-285, וכן 14,792 חולים החלימו ושוחררו לביתם.

"מברכים על המדיניות הברורה"

בעיריית בני ברק, שהייתה אחד ממוקדי התפרצות הנגיף, בירכו על שינוי המדיניות שהוביל אדלשטיין. "טוב ששר הבריאות מביא איתו פתיחות מחשבתית וזמירות חדשות בנושא הבדיקות לקורונה", מסרו. "מברכים על הנחייתו ליישם את ההמלצה המקצועית של איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית לגבי בדיקות גם לאנשים ללא תסמינים. התפשטות הנרחבת בגימנסיה שלא זוהתה בזמן מחייבת הפקת לקחים לגבי ניהול טוב יותר של בדיקות מהירות נרחבות ומתמשכות".

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון, הצטרפה לחיזוקים. אדמון אמרה כי היא "מברכת את משרד הבריאות ואת השר יולי אדלשטיין על המדיניות הברורה, שנשבה סוף סוף הערב, בהתייחס למדיניות הבדיקות. כעת, הרוח החיובית הזו, צריכה להגיע גם לאוצר ולמעסיקים בבתי החולים ובקופות, כדי לאפשר למעבדות לחזור לעבוד במתכונת חירום, סביב השעון, ולעמוד במשימה הלאומית של פענוח אלפים רבים של בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה מדי יום".

(עדכון ראשון: 19:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully