וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתפרצות בגמנסיה: נוכחות דלה במוסדות החינוך בירושלים

העלייה החדה בתחלואה שחלה בבתי ספר בבירה גרמה להורים לחשוש מלשלוח את ילדיהם ללימודים פן יידבקו בנגיף. רק 7% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר מקיף גילה, ובפולה בן גוריון - אף תלמיד לא הגיע. ועדי ההורים המליצו להמתין לקבלת תוצאות הבדיקה

בדיקות קורונה בגימנסיה העברית, ירושלים, 31.5.2020/צילום: בית החולים הדסה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נוכחות דלה של תלמידים נרשמה היום (ראשון) בחלק מבתי הספר בירושלים, חרף החלטת השרים להמשיך להפעיל את מוסדות הלימוד, מלבד במוקדי התפרצות נקודתיים של נגיף הקורונה. אחרי ש-105 תלמידים ו-14 אנשי צוות בגמנסיה העברית אובחנו כחולים בנגיף - ועדי הורים בשבעה בתי ספר הודיעו כי הם לא שולחים את הילדים עד שלא ייעשו בדיקות קורונה. בתי הספר הנכללים ברשימה הם פולה בן גוריון, בויאר, השלום, סאלד, גאולים, אילן רמון ורמת מוריה. בניגוד לגמנסיה, אף אחד מהמוסדות לא נסגר על ידי החלטת משרד החינוך.

לאור הכרזת ההורים, בבית הספר מקיף גילה רק כ-7% - 50 תלמידים מתוך 720 - הגיעו ללימודים. בבית הספר ליד"ה כ-2.5% הגיעו ללמוד - 27 תלמידים מתוך 1,100. בבית הספר על שם פולה בן גוריון אף תלמיד לא הגיע ובבית הספר הניסויי הגיעו כ-35%, שהם 142 תלמידים מתוך 408. בית הספר בויאר כלל לא נפתח. כמו כן, מספר התלמידים ואנשי הצוות שהוכנסו לבידוד בשל התתפרצות הוא 1,577.

בנוסף, בתיכון הרטמן ועד ההורים הודיע כי לא ישלח את הילדים לבית הספר לאחר שמורה המלמד במוסד אובחן כחולה קורונה במהלך סוף השבוע. הוא נדבק בווירוס בגמנסיה, שם הוא מלמד במקביל. בעקבות הדבקותו, כל התלמידים והמורים יעברו במהלך היום בדיקות על ידי מד"א. שלושה מקרים בודדים של הידבקות אובחנו גם בבתי הספר זלמן ארן, המסורתי בירושלים והאומנויות. הנערה שנדבקה בתיכון המסורתי היא בת של איש צוות מתיכון הגמנסיה בעיר.

הכניסה לבית הספר הגימנסיה העברית   בירושלים 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
יותר ממאה חולים בסופ"ש. הגמנסיה העברית בירושלים/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

בתוך כך, משרד הבריאות החליט כי כל תמידי ישיבה הממוקמת בקרית יערים ייכנסו לבידוד במלון קורונה בצפון הארץ. זאת לאחר שבערב חג שבועות שמונה תלמידים אובחנו כחולים בקורונה, וכמה תלמידים נוספים הראו תסמינים. תלמידי הישיבה, בגילאים 16-17, הם אינם תושבי הישוב קרית יערים ולא באו במגע עם תושבי הישוב.

כבר אתמול הצהירו הורים רבים בירושלים כי בשל המצב, ולטענתם חוסר הארגון של המערכת, הם מסרבים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, קרא לכל ההורים לפעול לפי שיקול דעתם. "משיחה עם אנשי המקצוע של קופות החולים, עולה כי הפעולה הכי חשובה היא לוודא שכל מי שבא במגע עם חולה מאומת לא יגיע לבית הספר, וייגש דחוף להיבדק". הוא הוסיף כי "אני מבקש מכולם לשמור על ההנחיות, כפי שפורסמו על ידי משרד הבריאות".

בוועדי ההורים בשורת בתי ספר בעיר החליטו שלא לשלוח את הילדים לבית ספר. בחלק מאותם מוסדות, לומדים אחים וקרובי משפחה של תלמידי הגמנסיה העברית, שמהם הם היו עלולים להיבדק. הוועדים המליצו להמתין עד לקבלת תוצאות הבדיקות. כך למשל, ההורים בבית ספר עמיטל הודיעו כי "לאור ההתפתחויות במהלך סוף השבוע, בדגש להתפרצות המחלה בקרב תלמידי הגמנסיה, שלהם אחים ואחיות הלומדים בבית ספרנו, ועד ההורים קיבל החלטה משותפת, לא פשוטה, שלפיה, עד יום שני לא נשלח את ילדינו לבית הספר".

עוד בוואלה!

ההורים נגד משרד הבריאות: "אין נוהל מסודר להתפרצות הקורונה במוסדות חינוך"

לכתבה המלאה
חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
שיעורי נוכחות נמוכים. תלמידים ומורה עם מסיכות בבית ספר/ראובן קסטרו

בניסיון להשתלט על ההתפרצות המקומית עשרות אנשי צוות הגמנסיה העברית, נבדקים הבוקר במתחם "היבדק וסע" שנפתח בבית החולים הדסה עין כרם. בתיאום עם העירייה, מחלקת החינוך והנהלת בית הספר, צוות מורי הגמנסיה זומנו לבדיקות מטוש מהירות. העמדה הוקמה מחוץ לבניין בית החולים עצמו על מנת למנוע כניסתו של הציבור או אנשים החשודים כחולים אל תוך המוסד, ואת הדגימות יעביר צוות ממוגן לבדיקה במעבדות בהדסה.

הבדיקות המבוצעות לאנשי הצוות הן חלק ממבצע של מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ועיריית ירושלים, שנועד לדגום את כלל מוסדות החינוך בעיר. זאת, בניסיון למצוא את התחלת שרשרת ההדבקה של ההתפרצות הנוכחות למגר אותה. "שיתוף הפעולה הזה צריך לשמש כפיילוט לבחון את ההיתכנות לוכנית ארצית כפי שהכינה הדסה להתמודדות עם המשך חיים מלאים בנוכחות הוירוס שעדיין איתנו", מסר בית החולים.

החל מ-1 ביוני המתחם החדש יאפשר גם לציבור הרחב להיבדק ולקבל "דרכון רפואי" של הדסה, לשם יציאה מהארץ עם בדיקת קורונה רשמית.

מתחם בדיקות קורונה באצטדיון טדי, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מתחתם בדיקות הקורונה באצטדיון טדי/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת הניסיון להכיל את אותה התפרצות מחודשת, מתחם בדיקות קורונה נפתח באיצטדיון טדי בעיר.
ראש העיר משה ליאון קרא לבני המשפחה הגרעינית של החולים המאומתים מהגמנסיה לפנות לקופות החולים לקבלת הפניה לבדיקת קורונה במתחם.


(עדכון ראשון: 13:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully