וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בירושלים לא שולחים את ילדיהם לבתי הספר: "חוששים לבריאותם"

בעקבות העלייה במספר הנדבקים בקורונה, רובם תלמידים בבתי ספר בי-ם, ועדי הורים ברחבי הבירה קוראים שלא לשלוח את הילדים ללימודים מחשש שיחשפו לנגיף. יו"ר ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים: "לוודא שכל מי שבא במגע עם חולה מאומת לא יגיע לבית הספר"

עריכה: אביחי ברוך

הורים רבים בירושלים מסרבים לשלוח היום (ראשון) את ילדיהם לבתי הספר, מחשש שיחשפו לנגיף הקורונה. זאת, למרות החלטת ראש הממשלה והשרים שלא לסגור את בתי הספר חרף התפשטות הנגיף, אלא רק לטפל במוקדי ההידבקות באופן פרטני.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הודיע אמש לתושבים כי הלימודים בעיר יתקיימו כסדרם וכי כל בתי הספר ייפתחו, מלבד הגימנסיה העברית, שבה נדבקו בנגיף 103 עובדי הוראה ותלמידים. עוד אמר כי לא תחול חובת הגעה ללימודים בבתי הספר.

ראש העיר ליאון קרא לבני המשפחה הגרעינית של החולים המאומתים מהגימנסיה, לפנות לקופות החולים לקבלת הפניה לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין, סמוך לאיצטדיון טדי. עם זאת, לא הייתה כל התייחסות לקרובי משפחתם של החולים מהגימנסיה, הלומדים בבתי ספר בבתי ספר אחרים בעיר, הנדרשים גם הם להיכנס לבידוד בעקבות כך.

הגימנסיה העברית רחביה בירושלים. מתוך גוגל מפות, אתר רשמי
103 תלמידים ואנשי צוות נדבקו. הגימנסיה העברית בירושלים/אתר רשמי, מתוך גוגל מפות

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, קרא לכל ההורים לפעול לפי שיקול דעתם. "משיחה עם אנשי המקצוע של קופות החולים, עולה כי הפעולה הכי חשובה היא לוודא שכל מי שבא במגע עם חולה מאומת לא יגיע לבית הספר, וייגש דחוף להיבדק". הוא הוסיף כי "אני מבקש מכולם לשמור על ההנחיות, כפי שפורסמו על ידי משרד הבריאות".

על רקע זה, הורים לתלמידים בחטיבת הביניים של מכללת אורט בגבעת רם בעיר קיבלו אמש הודעה לפיה "ישנם מעגלים נוספים של תלמידים שהתגלו כחשופים לחולים מאומתים, ובהם שלושה מתלמידי שכבת ז' של בית הספר נחשפו לחולה מאומת וישהו בבידוד כתוצאה מכך". עוד נכתב בהודעה כי "שני תלמידי שכבה ט' התבשרו שהם נחשפו לחולה מאומת וישהו בבידוד".

עוד בוואלה!

נתניהו: "נגביר את האכיפה, אם לא תהיה ברירה נחזור להגבלות"

לכתבה המלאה
חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
"להפעיל שיקול דעת". תלמידים בבית הספר שמעוני בגבעתיים עם מסיכות/ראובן קסטרו

לפי ההודעה שקיבלו ההורים, תלמידים נוספים נחשפו לחולים מאומתים בהסעות לבית הספר, וייתכן שיוכנסו אף הם לבידוד. גם הנהגת ההורים בבית הספר אורט מינקוף שבבירה המליצו לתלמידים שלא להגיע ללימודים, משום שחלקם נסעו באותה הסעה עם תלמידי הגימנסיה, שנמצאו חיוביים. לדברי ההורים, הם מעדיפים שלא לשלוח את הילדים ללימודים לפחות ביומיים הקרובים, עד לקבלת תוצאות הבדיקות.

"אנו, הנהגת ההורים של בית הספר, ממליצים שלא להגיע ללימודים, לפחות ביומיים הקרובים, עד לקבלת תוצאות הבדיקות, מתוך שמירה על ילדינו וחשש לבריאותם", מסרו באורט מינקוף.

מתחם בדיקות קורונה באצטדיון טדי, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מתחם בדיקות הקורונה באצטדיון טדי, ירושלים./פלאש 90, יונתן זינדל

גם בחלק מהגנים קראו ההורים שלא לשלוח את הילדים למסגרות. הוועד המרכזי "היובל" וגני הילדים בגבעת משואה טענו כי מאחר שאחיהם של רבים מילדי הגן לומדים באורט מינקוף, קיים חשש כי נדבקו. בוועד הבהירו כי על ההורה להפעיל שיקול דעת בסוגיית שליחת הילדים, עד שיובהרו התוצאות של תלמידי מינקוף.

הנהגת הורי התלמידים בבית הספר "פולה בן גוריון" החליטו אף הם שלא לפתוח את בית הספר בימים ראשון ושני, עד לקבלת תוצאות הבדיקות של כלל התלמידים להם אחים חולים בבית הספר הגמנסיה העברית, מחשש שאלו נדבקו אף הם בנגיף.

גם בבית הספר עמיטל בירושלים החליט ועד ההורים שלא לשלוח את הילדים ללימודים היום. "על פי הוראת משרד הבריאות ומנהל המחוז כי אין לסגור בתי ספר, בית הספר יפתח כרגיל. עם זאת, לאור ההתפתחויות במהלך סוף השבוע, בדגש להתפרצות המחלה בקרב תלמידי הגימנסיה, שלהם אחים ואחיות הלומדים בבית ספרנו, ועד ההורים קיבל החלטה משותפת, לא פשוטה, שלפיה, עד יום שני לא נשלח את ילדינו לבית הספר", מסר הוועד. לדבריו, ההחלטה התקבלה "על מנת להגן על ילדינו ולמנוע רצף הדבקות והתפשטות הנגיף גם בקהילת בית הספר עמיטל".

"אנו מציינים כי הוועד יפעל להשבת הלמידה מרחוק בימים אלו, יעקוב אחר ההתפתחויות בבתי הספר המקבילים וימשיך לקיים שיח ישיר עם הנהלת בית הספר על מנת להשיב את התלמידים ללימודים כסדרם באופן בטוח", הוסיפו בוועד ההורים.

(עדכון ראשון: 23:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully