וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העלייה בתחלואה: 25 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה

משרד הבריאות הודיע על עלייה מתונה בהדבקות בנגיף, בהשוואה ל-101 אתמול. עם זאת, גם מספר הבדיקות היה נמוך יותר - 671 היום לעומת 1,825 ביממה הקודמת. "מודאגים מקצב ההדבקה, לצד מגמות של שאננות", מסר המשרד

צילום: שלומי גבאי

משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) כי 25 חולי קורונה נוספים אובחנו ביממה האחרונה, זאת לאחר שאתמול התגלו 101 חולים ונשאים חדשים של הנגיף. מספר החולים הכולל בישראל הוא 17,012, כאשר מתוכם 1,917 חולים פעילים. בין החולים הפעילים, מצבם של 36 מוגדר קשה ו-31 מונשמים.

עם זאת, לא ברור כמה הנתון הזה משקף את השינוי במגמת התפשטות הנגיף, משום שהיום התבצעו 671 בדיקות בלבד, בהשוואה ל-1,825 הבדיקות שבוצעו אתמול. במשרד הבריאות הודיעו כי כי הם מודאגים מהעלייה במספר החולים ומקצב ההדבקה, לצד מגמות של אדישות ושאננות המתבטאות בזלזול ובחוסר הקפדה על הכללים.

בנוסף לכך, הנחה אדלשטיין את אגף ההסברה במשרד הבריאות לפרסם קמפיין לציבור כדי לחזק את ההיענות לכללים למניעת התפשטות נגיף הקורונה. המומחים במשרד הבריאות הבהירו כי שיתוף הפעולה של הציבור קריטי למניעת סגר נוסף, וכן חזרו והדגישו את כללי הברזל, שהם החובה לעטות מסיכה במרחב הציבורי ובמקומות העבודה, הקפדה על היגיינה ושמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם.

מתחם בדיקות קורונה באצטדיון טדי, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
היום התבצעו 671 בדיקות. מתחם בדיקות קורונה שנפתח היום באצטדיון טדי/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף לכך, משרד הרווחה יקיים הערב הערכת מצב באשר לבתי האבות, לצד מטה "מגן אבות ואמהות", משרד הבריאות ונציגי ממשלה נוספים. הערכת המצב תעסוק גם במרכזי היום ובמועדוני הקשישים. במשרד הרווחה הבהירו כי לאור אירועי הגל הראשון ולנוכח העלייה המדאיגה בשיעורי התחלואה, יש הכרח בהיערכות מוקדמת ובהגברת דריכות ומוכנות שם.

מוקדם יותר החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרדי החינוך, האוצר והבריאות על המשך פעילות רגילה במערכת החינוך, למעט במוקדי התחלואה הידועים. בישיבה הוחלט לנקוט בטיפול נקודתי במקומות בהם יש התפרצות, ולא על סגירה כוללת של בתי ספר. כמו כן, הוחלט להתרכז בבדיקות נרחבות, הסברה, אכיפה והרתעת עסקים שיפרו את ההנחיות. לאחר קבלת ההחלטה, נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה לתקשורת.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה: הלימודים יימשכו כסדרם, למעט במוקדי תחלואה בקורונה

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, פתיחת אולמות האירועים ואירועי התרבות תתבצע לפי התכנון. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת משרד הבריאות, שתמך בסגירת מוסדות הלימוד, ובהתאם לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט, שביקש לבצע סגירה נקודתית בלבד במקום סגירת כלל מערכת החינוך. גם עמדתו של שר האוצר ישראל כץ, שביקש למנוע את סגירת מוסדות התרבות ואולמות האירועים, התקבלה בדיון.

במשרד החינוך הציגו את נתוני התחלואה במוסדות החינוך ברחבי הארץ, לפיהם מתוך 137 מקרים של תחלואה במערכת החינוך - 103 הם מקרים שהתגלו בגמנסיה העברית בירושלים. זאת בהתאם לדיון שנערך מוקדם יותר מול נציגי השלטון המקומי, ולכן הוחלט שהטיפול יהיה נקודתי באזורים שבהם יש עליה בתחלואה. נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה לתקשורת.

משה בר סימן טוב, איתמר גרוטו וסיגל סדצקי במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"מודאגים מהעלייה במספר החולים ומקצב ההדבקה". מסיבת העיתונאים במשרד הבריאות, אתמול/שלומי גבאי

במשרד החינוך הוסיפו כי "כ-75% מהחולים במערכת הם מבית הספר עצמו, הגמנסיה בירושלים. יתר החולים מפוזרים בכלל הארץ, כשבכל מקום הם מצויים בשיעורים בודדים וקטנים מאד".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התריע אמש כי זוהתה עלייה חריגה בהיקף חולי הקורונה - בעיקר בבתי הספר. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לצד בכירי המשרד קרא לציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות, על מנת למנוע זינוק נוסף במניין החולים. "אנחנו בחשיבה מאומצת עם משרדי הממשלה כדי לשמור על האיזון הזה", אמר.

"לצערנו המחלה עדיין כאן. לא החום ולא הלחות הישראלים גרמו שתיעלם, ולכל הצעדים שאנחנו נדרשים להם עדיין בתוקף", הסביר בר סימן טוב. "נכנסו לאופוריה ולשאננות, וקיבלנו צפירת אזהרה לשמור על הכללים. אם לא נתעורר - המציאות תחייב אותנו לצעדים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully