וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 חולי קורונה חדשים ב-3 ימים: התפרצות מחודשת בירושלים

29.5.2020 / 22:00

מניתוח מוקדי התחלואה עולה כי שיעור הנדבקים בבירה זינק ב-2.6%. במוקד ההתפרצות - הגמנסיה העברית בעיר בה התגלו 78 חולים. בתל אביב אובחנו עשרה חולים חדשים בלבד. מנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר מרכז השלטון המקומי סיכמו: "תורחב ההסברה בבתי התפילה"

צילום: שלומי גבאי

ירושלים עומדת במוקד התפרצות הקורונה המחודשת - כך עולה מנתונים שפרסם הערב (שישי) משרד הבריאות. בשלושת הימים האחרונים חל גידול של 98 חולים חדשים מאומתים המהווים עלייה של 2.6% בשיעור התחלואה בעיר. 72 מהחולים התגלו במהלך היממה האחרונה. בין החולים שאובחנו - 78 חולים מקרב התלמידים והצוות החינוכי בגמנסיה העברית בעיר.

לעומת זאת, בתל אביב התגלו עשרה חולים חדשים המהווים עלייה של 1.7%. בבת ים, בה שוקל ראש העיר צביקה ברוט לסגור את בתי הכנסת בעיר, התגלו תשעה חולים חדשים המהווים עלייה של 4.8%. ביישוב הבדואי חורה שבנגב התגלו שמונה חולים חדשים המגלמים עלייה של 5.4% בשיעור החולים החדשים בשטחו.

בחולון התגלו בשלושת הימים האחרונים שישה חולים חדשים שהובילו לעלייה של 3.2% בשיעור החולים בעיר. בפתח תקווה התגלו חמישה חולים חדשים - עלייה של 1.7% בשיעור התחלואה ביישוב. בבני ברק התגלו חמישה חולים חדשים בלבד, והם העלו את שיעור התחלואה בעיר ב-0.2%. באור יהודה התגלו ארבעה חולים חדשים, שהובילו לעלייה של 2.7% בשיעור החולים בעיר.

הגימנסיה העברית רחביה בירושלים. מתוך גוגל מפות, אתר רשמי
78 חולים מקרב התלמידים והצוות החינוכי. הגמנסיה העברית בירושלים/אתר רשמי, מתוך גוגל מפות

בין החולים שאובחנו בגמנסיה העברית בבירה, 64 תלמידים ו-14 אנשים צוות. בעקבות התפרצות התחלואה בבית הספר, מחר ייפתח מתחם בדיקות קורונה בחניון אצטדיון טדי בעיר. כלל התלמידים יקבלו הודעות הודעות עם זימונים לבדיקה, ובעירייה קראו לציבור שלא להגיע למתחם באופן עצמאי.

ועד הורי התלמידים בגמנסיה בירושלים, הביע תמיכה באופן בו הנהלת המוסד פועלת לנוכח המשבר. "ועד ההורים מנהל קשר רציף וזוכה לשיתוף פעולה מלא מצד הנהלת הגימנסיה ואף מלשכת ראש העיר ", אמרו. "אנו מצרים כמובן על התורים הארוכים לבדיקות, אולם מדובר בכורח המציאות, שכן הגימנסיה היא בית הספר התיכון הגדול בירושלים עם 1,200 תלמידים מכל רחבי העיר. חשוב לומר שגם בעניין זה לשכת ראש העיר נענתה לפניותינו ובעזרת מד"א נוספו בודקים נוספים ונשלחו פקחים עירוניים לסייע בייעול התהליך".

עוד בוואלה!

בר סימן טוב: מזהים עלייה בתחלואה בקורונה - בעיקר בבתי הספר

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה של קופת חולים לאומית לתלמידים מהגמנסיה העברית בירושלים ובני משפחתם. 28 במאי 2020. קופת חולים לאומית, אתר רשמי
התפרצות מחודשת בבירה. בדיקות קורנה בירושלים, היום/אתר רשמי, קופת חולים לאומית

בעקבות ההתפרצות המחודשת, שעיקרה בבתי הספר, מחר יתקיים דיון בו ייקחו חלק בכירי משרד הבריאות והחינוך וראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ייקבע אם התיכונים וחטיבות הביניים יסגרו. שר החינוך יואב גלנט מקיים שורה של התייעצויות בנושא כדי ללמוד את הנתונים ובהתאם לזאת לגבש את תמונת המצב, לצד גורמים בשלטון המקומי. הדיונים מתקיימים לקראת דיון שיתקיים מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו יוחלט אם לסגור בשנית את בתי הספר בעקבות התחלואה.

מסיכום הנתונים בשלב זה עולה כי 17 בתי ספר וגנים סגורים, וכי ב-34 מוסדות התגלתה תחלואה. כמו כן 485 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד.

משה בר סימן טוב, איתמר גרוטו וסיגל סדצקי במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"עיקר התחלואה במוסדות החינוך". בכירי משרד הבריאות, היום/שלומי גבאי

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, קבעו כי בעקבות ההתפרצות תתוגבר ההסברה גם בבתי התפילה. על פי הסיכומים, במהלך התפילות בסוף השבוע יחודדו ההנחיות לשמירת ההיגיינה והמרחק, וכן בנוגע למגבלת ההתקהלויות של 70 בני אדם בבתי התפילה. פקחי הרשויות המקומיות יבצעו את ההסברה ברשויות ברחבי הארץ.

מוקדם יותר, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, התריע בר סימן טוב מפני העלייה המשמעותית בתחלואה. הוא קרא לציבור להקפיד על ההנחיות, על מנת למנוע זינוק נוסף במניין החולים. "אנחנו רואים עלייה מובהקת בתחלואה", אמר בר סימן טוב במסיבת העיתונאים. "חיכינו לראות אם מדובר בשינוי מגמה, ולצערנו זה מה שעולה".

"אנחנו רוצים לשמור על שגרה כלכלית, אבל חשוב ממנה לשמור על התחלואה", אמר בר סימן טוב במהלך מסיבת העיתונאים המיוחדת. "אנחנו בחשיבה מאומצת עם משרדי הממשלה כדי לשמור על האיזון הזה. לצערנו המחלה עדיין כאן. לא החום ולא הלחות הישראלים גרמו שתיעלם, ולכל הצעדים שאנחנו נדרשים להם עדיין בתוקף. נכנסו לאופוריה ולשאננות, וקיבלנו צפירת אזהרה לשמור על הכללים. אם לא נתעורר - המציאות תחייב אותנו לצעדים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully