וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: עלייה חריגה של 64 נדבקים בקורונה ביממה, לא להיכנס לשאננות

המשרד פרסם הודעה לציבור על מגמת עלייה במספר מקרי ההידבקות בנגיף, וקרא לאזרחים להקפיד על ההנחיות. "הלך הרוח שהקורונה מאחורינו - אינו נכון", הבהירו במשרד. מניין המתים עלה ל-284, מספר החולים הפעילים ירד ל-1,909

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: אחרי שלושה חודשים, סצנת הברים בתל אביב מתעוררת לחיים)

משרד הבריאות הזהיר היום (חמישי) את הציבור כי חלה עלייה חריגה יחסית במקרי ההדבקה בנגיף הקורונה ב-48 השעות האחרונות. במשרד קראו לציבור "לא להיכנס לשאננות ולהקפיד הקפדה יתרה על ההנחיות. הלך הרוח שהקורונה מאחורינו - אינו נכון".

"יש לשמור על שלושה כללים: הייגינה, עטיית מסיכות וריחוק חברתי - שני מטרים מאדם לאדם", הדגיש משרד הבריאות. "אי-שמירה על הכללים הם אחד מהגורמים העיקריים לעלייה בתחלואה. ההקלות בפעילות לא באות על חשבון כללי הריחוק החברתי ועטיית מסכות אלא להיפך".

עוד מסר המשרד בהודעה לציבור כי הוא עוקב אחר המספרים ומוקדי התחלואה השונים, ומקיים הערכות מצב כדי לשקול את הצעדים הנדרשים לצורך התמודדות עם העלייה בתחלואה.

בדיקות קורונה קבוצתיות. ד"ר אלאנורה מדבדב, האוניברסיטה העברית,
עלייה חריגה במספר הנדבקים. בדיקות קורונה/ד"ר אלאנורה מדבדב, האוניברסיטה העברית

על פי נתוני התחלואה העיקריים שפרסם המשרד, ביממה החולפת נרשמו 64 מקרי הידבקות בנגיף, כך שסך הנדבקים עלה ל-16,872. מניין המתים עלה גם הוא ל-284 בני אדם, עלייה של שלושה מתים ביממה.

בין הנדבקים, מצבם של 37 מוגדר קשה, ומתוכם 36 מונשמים. מספר החולים הפעילים ירד גם הוא ל-1,909 בני אדם, כשעד כה החלימו 14,679 מהנדבקים בקורונה.

עוד בוואלה!

ההתפרצות בגמנסיה העברית בי-ם: עלה ל-18 מספר הנדבקים בקורונה

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה של קופת חולים לאומית לתלמידים מהגמנסיה העברית בירושלים ובני משפחתם. 28 במאי 2020. קופת חולים לאומית, אתר רשמי
בדיקות קורונה לתלמידי הגמנסיה העברית בירושלים, היום/אתר רשמי, קופת חולים לאומית

כחלק מהעלייה במספר הנדבקים בנגיף, בגמנסיה העברית בירושלים נמצאו 18 נשאי קורונה ביומיים האחרונים. על פי הודעת העירייה, מתוך כלל הנדבקים - שבעה הם אנשי צוות ו-11 הם תלמידים, זאת לאחר שאתמול אובחנו שלושה תלמידים בגמנסיה כנשאי הנגיף.

בשל התפרצות הקורונה בגמנסיה, סיכם ראש העיר משה ליאון עם מנהל בית החולים הדסה זאב רוטשטיין כי ביום ראשון כלל צוות בית הספר, המונה 180 איש, ייבדקו במתחם ה"דרייב-אין" בבית החולים הדסה עין כרם.

הצוות הרפואי של בית החולים הדסה בירושלים במהלך בדיקות לנגיף הקורונה 24 במרץ 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
בדיקות קורונה בבית החולים הדסה בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

מוקדם יותר היום, חתם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב על צו שיאפשר חזרה לשגרה במוסדות להשכלה גבוהה, באולפנים, בתנועות הנוער במסגרות החינוך הבלתי פורמלי כבר מסוף השבוע הקרוב. זאת, תוך שמירה על הגבלת מספר הסטודנטים ל-50 בכיתה ועל הנחיות הריחוק החברתי.

אתמול נכנסו לתוקף הקלות נוספות במסגרת החזרה לשגרה אחרי משבר הקורונה, בהן פתיחת מסעדות וברים לישיבה במקום, וכן בריכות שחייה. כמו כן, צומצמה המגבלה על כמות השוהים המותרת במקומות פתוחים לקהל, ובוטלה ההגבלה המתירה נוסע אחד ברכב פרטי.

תמוררי אזהרה המחייבים הערכת מצב. -, אתר רשמי
תמרורי האזהרה שהציגה הממשלה המחייבים הערכת מצב/אתר רשמי, -

בתחילת החודש הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את שלבי ההמשך באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. הוא פירט שלושה מדדים, שכל שינוי בהם יחייב חשיבה נוספת של הממשלה ואף חזרה אחורה בהקלות: "תחלואה חדשה - אם נגיע למאה חולים חדשים ביום שאינם מתוך מוקדי ההתפרצות (חו"ל, בתי אבות ויישובים אדומים) אנחנו עוצרים; קצב ההדבקה - הכפלה בעשרה ימים; מספר החולים הקשים - אם נגיע ליותר מ-250, נעצור ונחשב מסלול מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully