וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפרצות בגמנסיה העברית בי-ם: עלה ל-18 מספר הנדבקים בקורונה

שבעה אנשי צוות ו-11 תלמידים נמצאו חיוביים בבדיקות הקורונה הנערכות מאז אתמול בבית הספר. ראש העיר הודיע כי ביום ראשון כלל אנשי הצוות ייבדקו, והלימודים לא יחזרו לסדרם גם בתחילת השבוע הבא. "כשחשבנו שאנחנו בשלהי האירוע, הוא תקף אותנו בעוז"

עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: סייעת בגן בראשון לציון נדבקה בקורונה, לפני שבוע)

מספר הנדבקים בקורונה בגמנסיה העברית בירושלים עלה היום (חמישי) ל-18, כחלק מהבדיקות הנערכות בבית הספר מאז אתמול. על פי הודעת העירייה, מתוך כלל הנדבקים - שבעה הם אנשי צוות ו-11 הם תלמידים, זאת לאחר שאתמול אובחנו שלושה תלמידים בגמנסיה כנשאי הנגיף.

בשל התפרצות הקורונה בגמנסיה, סיכם ראש העיר משה ליאון עם מנהל בית החולים הדסה זאב רוטשטיין כי ביום ראשון כלל צוות בית הספר, המונה 180 איש, ייבדקו במתחם ה"דרייב-אין" בבית החולים הדסה עין כרם.

בהמשך לסגירתו של בית הספר היום, העירייה הודיעה כי גם ביום ראשון הלימודים לא יחזרו לסדרם, וישובו למתכונת הלמידה מרחוק שהורגלו אליה בחודשים האחרונים. עשרות תלמידים ומורים נשלחו לבידוד בביתם, ויגיעו להיבדק במתחם הדרייב אין בחניון אצטדיון טדי או בתיאום עם קופות החולים. "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ומד"א", מסרה העירייה.

הגימנסיה העברית רחביה בירושלים. מתוך גוגל מפות, אתר רשמי
חמישה תלמידים ושישה אנשי צוות נדבקו. הגמנסיה העברית/אתר רשמי, מתוך גוגל מפות

בית הספר הודיע להורים כי שניים מהנדבקים לומדים בכיתה ז' ואחד בכיתה ט', ושההחלטה על סגירתו התקבלה בתיאום עם משרד החינוך ומשרד הבריאות. "הורים יקרים, כשחשבנו שאנחנו בשלהי האירוע הוא תקף אותנו בעוז. נוכל גם לאתגר זה", כתבו בבית הספר להורי התלמידים.

במהלך היום נדגמו 55 תלמידים מהגמנסיה העברית בירושלים ובני משפחתם בעמדת בדיקות לגילוי קורונה של קופת החולים לאומית. הבדיקות הועברו למעבדה המרכזית של לאומית, שם יפוענחו. מלאומית נמסר כי התשובות יגיעו לנבדקים לכל המאוחר עד מחר בבוקר.

עוד בוואלה!

שלושה תלמידים חלו בקורונה, הגמנסיה העברית בירושלים תיסגר

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה של קופת חולים לאומית לתלמידים מהגמנסיה העברית בירושלים ובני משפחתם. 28 במאי 2020. קופת חולים לאומית, אתר רשמי
55 תלמידים ובני משפחה נדגמו. עמדת הבדיקות של לאומית/אתר רשמי, קופת חולים לאומית

בתוך כך, אתמול נודע כי בית הספר "נבון" ברחובות, בו אובחנה מורה כנשאית קורונה, ייפתח מחדש ביום ראשון הקרוב, זאת בתום תקופת הבידוד של המורים והתלמידים במוסד. פעילות בית הספר ברחובות הופסקה לפני כשבועיים, לאחר ההודעה על הידבקות המורה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נשלחו התלמידים והצוות החינוכי לבידוד. לדברי העירייה, בית הספר עבר חיטוי מקיף, והם נמצאים בקשר הדוק עם הנהלת המוסד והצוות החינוכי וכן עם משרד החינוך, משרד הבריאות, הנהגת ההורית הבית ספרית ונציגות תושבי השכונה. בבית הספר נדבקו בעבר בקורונה שלוש מורות נוספות וכן ארבעה תלמידים, מה שהכניס לבידוד כ-90 תלמידים.


(עדכון ראשון: 09:29)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully