וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודים ומבחנים פרונטליים: המוסדות האקדמיים יחזרו לפעילות בשבוע הבא

28.5.2020 / 16:04

מיום ראשון יוכלו האוניברסיטאות, המכללות, האולפנים, מסגרות החינוך הבלתי פורמלי, בכפוף להחלטת המוסדות. חידוש פעילות תנועות הנוער תתאפשר כבר מסוף השבוע. השר אלקין: "נפעל יחד עם הסטודנטים כדי לצמצם את הפגיעה, תוך שמירה על הרמה האקדמית"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: חזרה לשגרה בבתי הספר)

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב חתם היום (חמישי) על צו שיאפשר חזרה לשגרה במוסדות להשכלה גבוהה, באולפנים, בתנועות הנוער במסגרות החינוך הבלתי פורמלי כבר מסוף השבוע הקרוב. זאת, בעקבות פגישה שנערכה אתמול בין השר להשכלה גבוהה ומשלימה זאב אלקין, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט. החזרה לפעילות בהיקף נרחב יותר, הכולל לימודים ומבחנים פרונטליים, תלויה בהחלטת מוסדות החינוך.

הרחבת הפעילות במוסדות ההשכלה הגבוהה תתאפשר בהשתתפות עד 50 תלמידים, תוך שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ועטיית מסיכות. בפעילות החינוך הבלתי פורמלי המתקיימת במבנה תתאפשר שהיה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מ"ר, ובשטח פתוח תותר השתתפות עד 50 איש בהתאם לשמירה על מרחק.

בנוסף לכך, החל מיום ראשון יתחדשו הלימודים בכלל בתי הספר ברחבי הארץ, כולל ב"אזורים אדומים". זאת, בכפוף לכללים שקבע משרד הבריאות, תוך עטיית מסיכות ושמירה על כללי ההיגיינה והריחוק. הערים שהוגדרו "ערים אדומות" הן בני ברק, בענה ודיר אל-אסד. כמו כן, תחת ההגדרה נמצאות גם שכונות בבית שמש, ירושלים ונתיבות בהן הוטל סגר.

היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע/ראובן קסטרו

"אני שמח שישראל חוזרת לשגרה", בירך שר הבריאות אדלשטיין. "כדי שלא נחזור לסגר צריך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. אם לא נהיה בסדר נחזור לסגר". שר החינוך גלנט הוסיף כי "מערכות החינוך והבריאות נרתמות במשותף כדי להחזיר את פעילות החינוך על כל חלקיה לשגרה מלאה ובכך לאפשר למשק הישראלי לחזור לפעילות סדירה".

השר להשכלה גבוהה ומשלימה אלקין ציין כי "החזרה לשגרה מאתגרת ולא פשוטה". לדבריו, "אנחנו נפעל בשיח משותף יחד עם נציגי המל"ג הוות"ת, והסטודנטים למציאת פתרונות כדי לצמצם את הפגיעה בסטודנטים כתוצאה ממשבר הקורונה תוך שמירה על הרמה האקדמית. חשוב להמשיך לשמור על ההנחיות משרד הבריאות כדי שחלילה לא נלך אחורה".

היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
לא תשוב לפעילות מאלה. אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

למרות החתימה על הצו שיאפשר חזרה לשגרה במוסדות להשכלה גבוהה ,באוניברסיטאות מעריכים כי לא יוכלו לשוב לפעילות בהתראה כה קצרה. גורמים באוניברסיטאות השונות אמרו שלא ניתן להוציא הנחיה כזו בערב חג ולצפות כי המוסדות יהיו ערוכים לחזור לפעילות כבר ביום ראשון.

כמו כן, באוניברסיטאות טענו כי ההנחיות החדשות אינן רלוונטיות ללימודי תואר ראשון, אלא רק לתארים מתקדמים. זאת, בין היתר משום שכמות המשתתפים המקסימלית שהגדיר משרד הבריאות אינה תואמת את כמות הסטודנטים בקורסים בתואר הראשון.

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן. אוניברסיטת בר-אילן,
לא תספיק ליישם את ההנחיות. אוניברסיטת בר אילן/אוניברסיטת בר-אילן

מאוניברסיטת בר אילן נמסר שרק היום התקבלו ההנחיות מועד ראשי האוניברסיטאות, וכי המערכת לא תחזור לפעילות מלאה ביום ראשון הקרוב. זאת, משום שמתקיימת בחינה פסיכומטרית באוניברסיטה באותו היום, וכן משום שהאוניברסיטה לא תספיק ליישם את ההנחיות. בבר אילן מעריכים כי החזרה לפעילות מלאה תתקיים בהמשך השבוע הבא, בשני או בשלישי.

גם אוניברסיטת בן גוריון הודיעה כי הקורסים ימשיכו להתקיים באופן מקוון, חוץ ממעבדות, הכשרות מעשיות וסיורים. על פי הודעה האוניברסיטה, ההנחיות מאפשרות שהייה של עד 50 איש בחדר, במרחק של שני מטרים אחד מהשני, וכי הדבר לא מאפשר קיום הרצאות רבות. כמו כן, מבן גוריון נמסר כי "לא מעט סטודנטים עזבו את באר שבע או את המעונות וחזרו להתגורר אצל הוריהם. מתוך התחשבות בסטודנטים, לא נבקש מהם לחזור לבאר שבע בשביל שלושה שבועות". זאת, בנוסף לכך שאין תחבורה ציבורית מסודרת, ולא ניתן להגיע לאוניברסיטה ללא רכב פרטי.

(עדכון ראשון: 15:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully