וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר שיא של חולי קורנה מתחילת החודש, כ-80 נדבקים בקורונה בגמנסיה בי-ם

101 חולים בנגיף אובחנו מתחילת היום, המספר הגבוה מאז תחילת מאי, בעוד שמגמת ההחלמה נותרה זהה. תלמידי הגמנסיה יזומנו לבדיקות סמוך לאצטדיון טדי. בכירי משרד הבריאות והחינוך ידונו מחר עם ראש הממשלה בהמשך הפעלת בתי הספר

צילום: שלומי גבאי

101 חולי קורונה אובחנו במהלך היום (שישי) - מספר שיא מאז תחילת חודש מאי. לפי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים בישראל הוא 16,987 - עלייה של 115 מאז הנתונים שהתפרסמו אמש. מוקד התפרצות מרכזי הוא בגמנסיה העברית בירושלים, בה מספר החולים עלה עלה ל-78, בהם 64 תלמידים ו-14 אנשים צוות. לפי משרד הבריאות, בירושלים כולה התגלו 98 חולים חדשים במהלך היום.

בעקבות התפרצות התחלואה בבית הספר, מחר ייפתח מתחם בדיקות קורונה בחניון אצטדיון טדי בעיר. כלל התלמידים יקבלו הודעות עם זימונים לבדיקה, ובעירייה קראו לציבור שלא להגיע למתחם באופן עצמאי.

הגימנסיה העברית רחביה בירושלים. מתוך גוגל מפות, אתר רשמי
מספר שיא מאז תחילת החודש. בית הספר הגימנסיה העברית בירושלים/אתר רשמי, מתוך גוגל מפות

ועד הורי התלמידים בגמנסיה בירושלים, הביע תמיכה באופן בו הנהלת המוסד פועלת לנוכח המשבר. "ועד ההורים מנהל קשר רציף וזוכה לשיתוף פעולה מלא מצד הנהלת הגימנסיה ואף מלשכת ראש העיר", אמרו. "אנו מצרים כמובן על התורים הארוכים לבדיקות, אולם מדובר בכורח המציאות, שכן הגימנסיה היא בית הספר התיכון הגדול בירושלים עם 1,200 תלמידים מכל רחבי העיר. חשוב לומר שגם בעניין זה לשכת ראש העיר נענתה לפניותינו ובעזרת מד"א נוספו בודקים נוספים ונשלחו פקחים עירוניים לסייע בייעול התהליך".

במקביל, שר החינוך יואב גלנט מקיים שורה של התייעצויות בנושא כדי ללמוד את הנתונים ובהתאם לזאת לגבש את תמונת המצב, לצד גורמים בשלטון המקומי. הדיונים מתקיימים לקראת דיון שיתקיים מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו יוחלט אם לסגור בשנית את בתי הספר בעקבות התחלואה.

מסיכום הנתונים בשלב זה עולה כי 17 בתי ספר וגנים סגורים, וכי ב-34 מוסדות התגלתה תחלואה. כמו כן 485 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד.

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, התריע כי בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית בהיקף החולים. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לצד בכירי המשרד קרא לציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות, על מנת למנוע זינוק נוסף במניין החולים. "אנחנו רואים עלייה מובהקת בתחלואה", אמר בר סימן טוב בפתח מסיבת העיתונאים. "חיכינו לראות אם מדובר בשינוי מגמה, ולצערנו זה מה שעולה".

בר סימן טוב קשר בין הזינוק לאי הקפדה בציבור על כללי ההיגיינה, והדגיש: "נתח משמעותי מובהק מהתחלואה החדשה הוא בבתי ספר. יש מספר רב של מוקדים, ביניהן הגמנסיה בירושלים".הוא ציין כי החלטה בנוגע להמשך הפעילות בבית הספר תתקבל מחר, עם עדכון נתוני התחלואה. בזמן מסיבת העיתונאים, צייץ שר החינוך יואב גלנט כי הישיבה תתקיים בשעות האחר הצהריים עם ראש הממשלה נתניהו.

משה בר סימן טוב, איתמר גרוטו וסיגל סדצקי במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"עיקר העלייה - בבתי הספר". בכירי משרד הבריאות במסיבת העיתונאים/שלומי גבאי

"אנחנו רוצים לשמור על שגרה כלכלית, אבל חשוב ממנה לשמור על התחלואה", הוסיף בר סימן טוב. "אנחנו בחשיבה מאומצת עם משרדי הממשלה כדי לשמור על האיזון הזה. לצערנו המחלה עדיין כאן. לא החום ולא הלחות הישראלים גרמו שתיעלם, ולכל הצעדים שאנחנו נדרשים להם עדיין בתוקף. נכנסו לאופוריה ולשאננות, וקיבלנו צפירת אזהרה לשמור על הכללים. אם לא נתעורר - המציאות תחייב אותנו לצעדים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully