וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה הודיע לממשלה: פותח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה

31.5.2020 / 17:20

בהודעתו פירט אנגלמן כי בחודשיים האחרונים פעלו צוותי הביקורת לאיסוף מידע, למידת הנושאים וקיום פגישות עם גורמי מקצוע. הביקורת תבחן את ממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול המשבר, תוך התמקדות בעבודת המל"ל. כמו כן ייבדקו גם צה"ל, קופות החולים ורשויות מקומיות

בדיקות קורונה בגימנסיה העברית, ירושלים, 31.5.2020/צילום: בית החולים הדסה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (ראשון) לממשלה כי הוא פותח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה. בהודעתו כתב אנגלמן כי בחודשיים האחרונים פעלו צוותי הביקורת לאיסוף מידע, למידת הנושאים וקיום פגישות עם גורמי מקצוע במשרדי הממשלה השונים.

לפי המבקר, הביקורת תבחן את ממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול המשבר, תוך התמקדות בעבודת המל"ל מול הגופים השונים. בנוסף למשרד ראש הממשלה ייבדקו גם משרד הביטחון וצה"ל, משרד הבריאות וקופות החולים, משרד האוצר ובנק ישראל, משרד הפנים וכמה רשויות מקומיות, משרד הרווחה, הביטוח הלאומי והמוסד.

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
חודשיים של איסוף מידע. אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

במסגרת הבדיקה ייבחנו תחומים נוספים, ובכללם אופן ניהול המשבר וההיערכות בראייה עתידית, הסברה ומסירת המידע לציבור, ההיערכות והטיפול באוכלוסייה המבוגרת, מערך המעבדות והבדיקות, למידה והוראה מרחוק, התנהלות הרשויות המקומיות, ההתנהלות התקציבית וההיערכות המקדימה. במקביל, במשרד בדקו את אופן הביקורת באירופה ובארצות הברית.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש על ידי מד"א בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים בשל העלייה בהידבקויות 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
בדיקות קורונה במתחם היבדק וסע בירושלים, היום/TPS, יהונתן ולצר/TPS

הודעתו של המבקר מגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש מסר כי הוא בוחן את החלטות הממשלה במשבר הקורונה, לצורך ביקורת עתידית בנושא. זאת, במענה לפניית "התנועה לטוהר המידות" שדרשה לפתוח בבדיקה מקיפה בעקבות המשבר.

אנגלמן התריע בנוגע ליכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם מגיפות בדוח שפרסם לפני כחודשיים, אז נרשמה עליית מדרגה משמעותית בהתפשטות נגיף הקורונה. הדוח אמנם נחתם טרם ההחמרה, אך אנגלמן התריע כי משרד הבריאות, קופות החולים ומערך האשפוז אינם ערוכים להתפרצות מגיפה בישראל.

בדוח נכתב כי "נמצאו ליקויים בהיערכות להתמודדות עם מחלות מתפרצות ומתחדשות. על מערכת הבריאות והגורמים האחראים האחרים לנקוט פעולות להתמודדות עם מחלות שהן בגדר סיכון למגיפות, ולמנוע את התפרצותן והתפשטותן". שרי הבריאות שכיהנו בתקופה עליה כתב המבקר - השנים 2018 ו-2019 - הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויעקב ליצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully