וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלי לדבר עם השוטרים וללא תיעוד האירוע: מח"ש סגרה תיק על תקיפת מפגין

12.7.2020 / 18:08

ע' טען שהותקף על ידי שני שוטרים לאחר שהשתתף בהפגנה נגד אלאור אזריה לפני 4 שנים. אולם, מח"ש לא זימנה אותם לעדות והחליטה לסגור את התיק על בסיס דוח פעולה של אחד מהם וסרטון מההפגנה שכלל לא תיעד את המקרה האלים. נציב הביקורת על התביעה המליץ למצות את חקירתם

בוווידאו: מעצר באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: שוטרים עוצרים צעיר בחולון בשבוע שעבר בגין אי עטיית מסיכה)

מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) סגרה תיק של שוטרים שתקפו לכאורה מפגין, מבלי שזימנה אותם לעדות. סגירת התיק התבססה על דוח פעולה של אחד השוטרים ועל סרט שכלל לא מראה את האירוע. נציב הביקורת על התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, המליץ היום (ראשון) למשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר למצות את חקירת השוטרים.

התלונה הוגשה לרוזן בגין אירוע שהתרחש לפני ארבע שנים בתל אביב. במקום התקיימה הפגנה למען אלאור אזריה, ומולה הפגנת נגד קטנה יותר של פעילי שמאל. הרוחות התלהטו, ובשלב מסוים איתרו השוטרים את ע', שהיה חלק מהפגנת השמאל, כאחד המעורבים בהתקהלות בלתי חוקית ובהפרת הסדר הציבורי.

השוטרים דרשו מע' לעזוב את המקום. למרות זאת, הוא לא מילא אחר הוראותיהם ולפי רוזן, אף "הביע מורת רוחו בדחיפה ובהשמעת ביטויים עולבים". עם זאת, לדבריו, אחר כך עזב את המקום כפי שהתבקש ובעת שהיה בדרך לביתו, מרחק של כ-50 מטרים מההפגנה ובמנותק ממנה, הותקף בידי שני שוטרים שעצרו אותו.

הפגנת תמיכה באלאור אזריה 4 ביולי 2017. תומר נויבר/ פלאש 90, אתר רשמי
"למצות את החקירה". שוטרים במהלך הפגנה למען אלאור אזריה ב-2017/אתר רשמי, תומר נויבר/ פלאש 90

בעקבות האירוע נחקר המתלונן בגין תקיפת שוטרים, ומנגד הוא הגיש תלונה למח"ש בגין תקיפה הגורמת חבלה. מח"ש, כך נמצא בבדיקתו של רוזן, אפילו לא זימנה לעדות את שני השוטרים, שזהותם הייתה ידועה. היא הסתמכה על דוח פעולה של אחד מהם ועל סרט שתיעד את ההפגנה, אבל אינו מכיל תיעוד של המעצר האלים לכאורה, שהתרחש לאחר שהשוטר כבר עזב את המקום.

בסופו של דבר התיק נגד ע' נסגר בעילה של "חוסר אשמה", בעוד התלונה נגד השוטרים נגנזה בעילה של "אין עבירה". ע' פנה באמצעות עו"ד נועה לוי מהוועד נגד עינויים למחלקת עררים בפרקליטות המדינה כדי לערער על סגירת התיק נגד השוטרים, אך במחלקה דחו את פנייתו - ולכן פנה לנציב רוזן.

עוד בוואלה!

אוחנה למנדלבליט: אשר פרסום סרטונים ממצלמות גוף של שוטרים

לכתבה המלאה

"נכון היה לפרקליטות לקבל החלטה בתיק לאחר חקירה בסיסית, שהיה בה כדי לעגן תשתית ראייתית לכאורית, אשר על פיה ניתן היה לדחות אחת משתי הגרסאות, שאינן מתיישבות זו עם זו", כתב רוזן. "לא נכון היה לדחות תלונת המתלונן כמילים ריקות מתוכן, על בסיס סרט שאינו נוגע לאירוע בזמן ובמקום, ודוח פעולה של אחד השוטרים".

עו"ד לוי, שייצגה את ע', מסרה: "נראה שגורמי הביקורת החליטו שהפארסה של הטיפול באלימות המשטרתית צריכה להסתיים. מח"ש והפרקליטות מאפשרות לאלימות השוטרים להמשיך בלא אכיפה, בלא מיצוי הדין, תוך אימוץ מוחלט של טענות השוטרים. מקרה זה הוא דוגמת מפתח - השוטרים תקפו ועצרו את המתלונן 50 מטר מההפגנה בדרכו הביתה, מח"ש והפרקליטות סגרו את התיק ואת הערר בטענה שההפגנה היתה אלימה, בלי להתייחס לכך שהתקיפה אירעה במקום אחר, בו לא היה צורך בהפעלת אלימות. הוועד נגד עינויים מייצג נפגעי אלימות משטרתית מכל הקבוצות בחברה הישראלית, ומתכוון להמשיך להשתמש בכל הכלים שבמערכת האכיפה על מנת להביא את מח"ש לעשות תפקידה: הגנה על אזרחים ואכיפת החוק על שוטרים אלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully