וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה למנדלבליט: אשר פרסום סרטונים ממצלמות גוף של שוטרים

6.7.2020 / 12:36

במכתב ששלח השר לביטחון הפנים ליועמ"ש, כתב אוחנה כי שחרור הסרטונים לא ישבש את הליכי החקירה במח"ש ואף יחזק את הדימוי של המשטרה. הפנייה מגיעה בעקבות ריבוי החיכוכים בין שוטרים לאזרחים בתקופת הקורונה. אתמול פורסם תיעוד של מעצר אלים בחולון

בוווידאו: מעצר באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון/מערכת וואלה! NEWS

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לאשר הוצאת סרטוני תיעוד ממצלמות גוף של שוטרים לציבור הנחקרים בחמ"ש. זאת, בשל ריבוי החיכוכים בין שוטרים לאזרחים לאחרונה עקב האכיפה המוגברת של התקנות למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה.

עד כה נשמרו סרטונים רבים בידי הגורמים המוסמכים ולא פורסמו, בין היתר בטענה לשיבוש הליכי חקירה. לדברי אוחנה, ההחלטה לפרסם את התכנים לא תזיק להליך החקירה ואף תועיל לו. "חשיפת התמונה, מלאה ככל הניתן, אין בה כדי לשבש את החקירה - יש בה כדי לשרת את החקירה", כתב.

"לעולם לא אוכל להצדיק הפעלת כוח שלא כדין כלפי אזרח, לא כל שכן הפעלת אלימות של ממש. זו תופעה שיש לגנות בכל פה, ובכוונתי לדרוש ממפקדי המשטרה לפעול על מנת להעניש ובמקרים המתאימים להוציא משורות המשטרה את מי שפועלים כך", כתב אוחנה למנדלבליט.

עוד כתב השר כי "רוב מוחלט של המפגשים בין השוטר לאזרח על רקע זה, מסתיימים ללא כל תקריות חריגות". הוא ציין כי "במקרים המעטים בהם מופעל כח, בדרך כלל על רקע של אי-נכונות להזדהות ולציית להוראות השוטר, יש התעניינות ציבורית רבה, והדבר מובן".

תיעוד של שוטרים עוצרים באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון. 06 ביולי 2020. צילום מסך, אתר רשמי
תיעוד מעצר של אזרח שהלך בלי מסיכה בחולון/אתר רשמי, צילום מסך

לדבריו, התיעודים של חיכוכים עם המשטרה בידי אזרחים מציגים לעיתים קרובות תמונה חלקית בלבד של האירועים, בעוד התיעוד במצלמות הגוף עשוי להוכיח כי השוטרים פעלו כשורה. "לרוב יש להם תשובה טובה ואף הוכחה לטענותיהם, המצויה בסרטונים שבנדון", כתב.

אולם, "במקרים המועברים לטיפול מח"ש המשטרה מנועה מלהוציא סרטונים אלה, מחשש מהטענה שמא הדבר עלול להוות "שיבוש הליכי חקירה", כתב אוחנה. "אין לקבל טענה זאת, והיא איננה מאוזנת ביחס לנזק הלאומי שעלול להיגרם".

במהלך סוף השבוע, פורסם סרטון המתעד מעצר אלים של צעיר בן 24 שעל פי החשד הסתובב ללא מסיכה בחולון. בתום המעצר, נזקק הצעיר לטיפול רפואי ופונה לבית החולים וולפסון עם חבלות בראשו ובכל חלקי גופו.

עוד בוואלה!

"מה עשיתם לו? כולו דם": תיעוד מעצר אלים של צעיר ללא מסיכה בחולון

לכתבה המלאה

בית המשפט השלום בתל אביב הורה אתמול לשחררו. שופטת השלום ענת יהב כתבה בהחלטה כי זה "אירוע חמור שהלך והסלים מבקשה פשוטה של השוטרים מחשוד וחבריו שיעטו מסכות על פניהם. אינני יכולה להתעלם מהעובדה שהחשוד נחבל חבלות של ממש ונזקק לטיפול בבית החולים".

המשטרה מסרה בתגובה לאירוע כי תיעוד המקרה ופרטיו יועברו מיוזמתנו לבדיקת מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) ונפעל בהתאם לתוצאותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully