וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה עשיתם לו? כולו דם": תיעוד מעצר אלים של צעיר ללא מסיכה בחולון

6.7.2020 / 8:25

שוטרים הבחינו בצעיר בן 24 מסתובב במרחב הציבורי ללא מסיכה, וכשסירב להזדהות בפניהם החל להתפתח עמו עימות פיזי. בסרטון הם נראים כשהם מפעילים טייזר ומכים אותו באגרופים. הוא פונה לבית החולים וולפסון עם חבלות בכל גופו. המשטרה: "הפרטים יועברו לבדיקת מח"ש"

בוווידאו: מעצר באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון/מערכת וואלה! NEWS

מעצר אלים של צעיר בן 24 שעל פי החשד הסתובב ללא מסיכה תועד במהלך סוף השבוע בחולון. בתום המעצר, נזקק הצעיר לטיפול רפואי ופונה לבית החולים וולפסון עם חבלות בראשו ובכל חלקי גופו.

במהלך האירוע, שהתרחש בלילה שבין שישי לשבת, הבחינו שני השוטרים בצעיר, פנו אליו בשל החשד שהפר את מגבלות הקורונה על עטיית מסיכה במרחב הציבורי, וביקשו ממנו להזדהות. כשסירב לבקשתם, הודיעו לו השוטרים כי הוא מעוכב.

בשלב זה, החל הצעיר להתנגד למעצר והתפתח עימות פיזי בינו לבין השוטרים. בתיעוד ניתן לראות כי אחד מהשוטרים הפעיל טייזר, וכשהצעיר ניסה להתנגד החלו השוטרים להכות אותו באגרופים. חברו של העצור נשמע בסרטון כשהוא אומר להם: "מה עשיתם לו? כולו דם".

תיעוד של שוטרים עוצרים באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון. 06 ביולי 2020. צילום מסך, אתר רשמי
"מה עשיתם לו?". תיעוד המעצר האלים בחולון/אתר רשמי, צילום מסך

אמש, בדיון בבית משפט השלום בתל אביב, הורתה השופטת לשחרר את הצעיר, אך המשטרה הגישה בקשת עיכוב ביצוע עד היום ובכוונתו לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. שופטת השלום ענת יהב כתבה בהחלטתה כי זה "אירוע חמור שהלך והסלים מבקשה פשוטה של השוטרים מחשוד וחבריו שיעטו מסכות על פינהם. אינני יכולה להתעלם מהעובדה שהחשוד נחבל חבלות של ממש ונזקק לטיפול בבית החולים".

מנגד, עורך דינם של השוטרים, יוני ג'ורנו, טען כי הם אלה שספגו אלימות מצד העצור לפני שנאלצו להשתמש כלפיו בטייזר, ואחד מהם נזקק לפינוי לבית החולים. אחותו של הצעיר שנעצר אף הגיעה לבית החולים ואיימה עליו.

היא הגיעה למיטה שבה שכב השוטר והשמיעה איומים כלפיו. "אין לך מושג עם מי התעסקת אנחנו יודעים איפה אתה גר בחולון, נגיע אליך הביתה", אמרה. היא נחקרה ובהמשך שוחררה. השוטר שוחרר לביתו וקיבל שני ימי מחלה.

עוד אמר עו"ד ג'ורנו כי "עכשיו לאמת מתוך המצלמה, מהשטח. שוטר מבקש מאזרח תעודת זהות בשל אי-עטיית מסיכה. האזרח מתנגד, השוטר מודיע לו שהוא עצור בגין כך שמסרב להזדהות". לדבריו, "השוטר שם לאזרח אזיק ביד ימין, לפתע הוא מניף את היד עם האזיק מברזל לעבר פרצופו של השוטר, פותח לו את המצח והגבה, השוטר שותת דם על כל הפנים, מפעיל את הטייזר כדי להשתלט על האזרח. השוטר מפונה לבית החולים, תופרים לו את המצח והגבה, והוא נשאר להשגחה רפואית. זה הסיפור האמיתי".

הוא הוסיף כי "אבל למה להפריע בעובדות מהשטח אם אפשר להשתלח בשוטר שהיה קרוב לאבד את מאור עיניו. ועל מה כל המהומה? על אי-עטיית מסיכה? גם אם התמונות לא מצטלמות טוב, תמתינו ולשמוע את הצד השני". הוא הוסיף כי "שוטרים מצולמים ומצלמים 24/7, שוטר לא יחשמל 'סתם' אזרח כי מתחשק לו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "תיעוד המקרה ופרטיו יועברו מיוזמתנו לבדיקת מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) ונפעל בהתאם לתוצאותיה".

(עדכון ראשון: 07:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully