וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתחייבה להתייצב למשפטה: שפי פז שוחחרה בערבות

10.7.2020 / 10:47

בית המשפט הורה השבוע לעצור את פז, הנאשמת בריסוס גרפיטי על משרדי האיחוד האירופי בישראל, לאחר שסירבה להופיע לפתיחת משפטה. לבסוף, היא נעצרה אתמול בערב, בעת שעל פי החשד ריססה עם פעילים נוספים כתובות נאצה מול ביתה של נשיאת העליון חיות בתל אביב

בווידאו: כתב אישום נגד שפי פז, דורון אברהמי ומירב חג'ג' באשמת השחתת משרדי האיחוד האירופי/צילום: יותם רונן

(בווידאו: הפגנה בפתח משפטה של שפי פז, השבוע)

פעילת מאבק תושבי דרום תל אביב נגד מבקשי המקלט שוחררה היום (שישי) בערבות של 1,500 שקלים, לאחר שהתחייבה להגיע לדיון הבא בתיק בו היא נאשמת בריסוס הגרפיטי על משרדי האיחוד האירופי.

התקרית אירעה בחודש נובמבר האחרון, ובמסגרתה רוססו כתובות נאצה על דלת משרדי האיחוד האירופי ברחוב שוהם ברמת גן, כשאף דיפלומט לא היה נוכח בו. על הקירות רוססו הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו-"כסף גרמני הורג יהודים" באנגלית בצבע אדום. התקרית אף תועדה במצלמות אבטחה.

ביום שלישי השבוע סירבה פז להופיע לדיון הקראת כתב האישום נגדה בפרשה זו בבית המשפט. בשל כך הורה השופט עלאא מסארווה לעצור אותה ולהביא אותה לבית המשפט. עם זאת, פז נעצרה רק אמש, לאחר שעוכבה יחד עם שני חשודים, גלעד הלחמי ודורון אברהמי, בגין ריסוס כתובות נאצה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בצפון תל אביב. השלושה חשודים בהשחתת מקרקעין, והם הועברו לתחנת המשטרה לחקירה.

שפי פז. אתר רשמי, אתר רשמי
סירבה להופיע בבית המשפט. פז והכתובות במשרדי האיחוד האירופי/אתר רשמי, אתר רשמי

בין היתר, רוססו הכתובות "אסתר חיות את קברת את חוק השבות", "אסתר חיות קברת את הציונות", ו-"בג"ץ החריב את דרום תל אביב". זמן קצר לאחר מכן, שפי פז כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא אחת מהפעילים שהועברו לחקירה.

התקרית מגיעה ברקע דברי הסתה נגד השופטים ומערכת המשפט באופן כללי, שהושמעו רבות לאחרונה. בין היתר, בחודש שעבר הונח מכתב איום בתיבת הדואר של שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, בביתה בתל אביב.

עוד בוואלה!

"חיפוש משפיל ופוגעני": שפי פז תובעת את המשטרה

לכתבה המלאה
ריסוס כתובות נאצה מול בית של נשיאת העליון אסתר חיות, 9 ביולי 2020. אין, אתר רשמי
"קברת את חוק השבות". הכתובות שרוססו אמש מול ביתה של השופטת חיות/אתר רשמי, אין

שפי פז הגישה לפני כשבועיים תביעה בגובה 150 אלף שקלים נגד משטרת ישראל, בטענה שנעצרה מעצר שווא במהלכו עברה חיפוש עירום שנועד להשפילה. במשטרה מסרו בתגובה כי "ככל שהוגשה תביעה כאמור, הרי שאנו נלמד אותה ונשיב לה בבית המשפט באמצעות הפרקליטות כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully