וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפוש משפיל ופוגעני": שפי פז תובעת את המשטרה

24.6.2020 / 17:55

פעילת מאבק תושבי דרום ת"א נגד מבקשי המקלט הגישה תביעה בגובה 150 אלף שקלים נגד משטרת ישראל. היא טענה שלפני כשנתיים, בעת שנכחה במחאה על אלימות נגד נשים בעיר, היא נעצרה מעצר שווא במהלכו עברה חיפוש עירום שנועד להשפילה. המשטרה: "נלמד את התביעה ונשיב בביהמ"ש"

צילום: החזית לשחרור דרום תל אביב

שפי פז הגישה הבוקר (רביעי) תביעה בגובה 150 אלף שקלים נגד משטרת ישראל, בטענה שנעצרה מעצר שווא במהלכו עברה חיפוש עירום שנועד להשפילה. במשטרה מסרו בתגובה כי "ככל שהוגשה תביעה כאמור, הרי שאנו נלמד אותה ונשיב לה בבית המשפט באמצעות הפרקליטות כמקובל".

האירוע התרחש בנובמבר 2018, במהלך אירוע בו פז ופעילים נוספים נגד מבקשי המקלט הגיעו להפגנה ברחבת הסינמטק בתל אביב נגד אלימות נגד נשים וביקשו לעלות לבמה ולנאום. המארגנים סירבו, ובהמשך לכך, על פי כתב התביעה, החלו פז והפעילים שהגיעו עמה "לקרוא קריאות במכשירי מגפון ומערכת הגברה שהביאו עימם ובהמשך אף עלו לבמה וקראו את קריאותיהם ונאומיהם מהבמה".

שוטרים שהיו במקום הורידו מהבמה את פז ואת הפעיל דורון אברהמי, מנעו מהם לחזור לבמה, ועצרו אותם בשל "הפרת סדר ציבורי". הם הוכנסו לניידת כאשר הם אינם אזוקים ומבלי שנערך עליהם חיפוש, ולדברי פז במהלך הנסיעה אמר השוטר הבכיר יותר לפעיל שהיה עמה כי הוא "יתפור לו תיק על איומים ותקיפת שוטרים". כשהגיעו לתחנה, על פי התביעה, אמר אותו מפקד לשוטרת לבצע חיפוש על גופה של פז, והוסיף: "תדאגי לה לטיפול המלא".

שפי פז 9 באפריל 2018. ראובן קסטרו
"תדאגי לה לטיפול המלא". שפי פז/ראובן קסטרו

פז הוכנסה לחדר קטן שסמוך לתא העצורים, והשוטרת הורתה לה להתפשט עד לתחתונים לטובת חיפוש גופני מלא. פז טוענת כי אמרה לשוטרת שהיא לא מוכנה לחיפוש "פוגעני וחסר כל היגיון", והבהירה שהיא אישה בת 66, חולת סרטן לשעבר וכרותת שדיים בשל המחלה, והדבר פוגע ומשפיל שלא צורך.

היא הוסיפה כי גם כשנעצרה באירועים דומים בעבר, לא נדרשה לעבור חיפוש כזה, וביקשה לשוחח עם עורך דינה - אך ללא הועיל. השוטרים השיבו כי היא לא רשאית לסרב לחיפוש ושהתנגדותה מהווה הכשלת שוטר בתפקידו. בסופו של דבר פז שוחררה לאחר כמה שעות ללא תנאים מגבילים. בהמשך גם נסגר התיק נגדה.

פז התלוננה במח"ש, ובשנה שעברה הודיע לה קצין תלונות הציבור במרחב ירקון כי אכן נפל פגם בחיפוש שנאלצה לעבור, ולכן תלונתה מוצדקת, אך מעשיהם של השוטרים לא מגיעים לרף הפלילי, והם יטופלו משמעתית. כעת תובעת פז את המשטרה בהליך אזרחי.

עוד בוואלה!

מסתמן: שפי פז תואשם בפרשת ריסוס הכתובות במשרדי האיחוד האירופי

לכתבה המלאה

"המשטרה בחרה לסמן את תושבי השכונות"

עו"ד איתמר ברקאי, שמייצג את פז, מסר: "בשנים האחרונות, כחלק מהרפיסות המדינית והמשטרתית בכל הנוגע לאכיפת החוק על המסתננים הלא חוקיים לישראל, בחרה משטרת ישראל לסמן דווקא את תושבי השכונות כאלו שיש לפעול כנגדם. במסגרת פעולותיה לא בחלה המשטרה בביצוע מעצרי שווא, עיכובים וחיפושים לא חוקיים והגשת כתבי אישום הזויים דווקא כנגד התושבים, בעוד שכנגד המסתננים נמנעה המשטרה מלפעול".

עו"ד ברקאי הוסיף כי "לתושבים נמאס מרמיסת זכויותיהם על ידי המשטרה והתביעה שהוגשה היום על ידי שפי פז היא רק 'הסנונית הראשונה'. הגיע הזמן שבמשטרת ישראל יפנימו שהם אינם מעל לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully