וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שפי פז תואשם בפרשת ריסוס הכתובות במשרדי האיחוד האירופי

1.11.2019 / 14:31

פז חשודה שיחד עם שני פעילים נוספים ריססה על דלתות הכניסה במקום את הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו-"כסף גרמני הורג יהודים" באנגלית. אף דיפלומט לא נכח אז במשרדים. על פי גורם המעורה בחקירה, טרם התקבלה החלטה בנוגע לאם השכולה מירב חג'אג', החשודה אף היא

קרדיט צילום: ללא

כחודש וחצי לאחר ריסוס כתובות הנאצה על דלתות הכניסה של משרדי האיחוד האירופי ברמת גן, מסתמן כי בפרשה יוגש בקרוב כתב אישום על ידי התביעה המשטרתית, נגד שפי פז. במשטרה חושדים שיחד איתה נכחו במקום גם דורון אברהמי, אף הוא פעיל במאבק תושבי דרום תל אביב, ומירב חג'אג', אימה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב.

גורם המעורה בפרטי החקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי פז זומנה להשלמת חקירה בתחנת המשטרה בבני ברק ביום שלישי בשבוע הבא, ולאחריה יוגשו ככל הנראה נגדה ונגד אברהמי כתבי אישום בפרשה. אותו גורם הוסיף כי נבחנת מידת מעורבותה של חג'אג' בתכנון וביצוע המעשים וטרם התקבלה החלטה סופית לגביה. בחקירתה במשטרה לקחה פז אחריות על התקרית ואמרה לחוקרים כי היא זו שיזמה את הפעולה וקראה לשני המעורבים הנוספים להגיע איתה.

התקרית אירעה לפני כחודש וחצי, ובמסגרתה רוססו כתובות נאצה על דלת משרדי האיחוד האירופי ברחוב שוהם ברמת גן, כשאף דיפלומט לא היה נוכח בו. על הקירות רוססו הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו-"כסף גרמני הורג יהודים" באנגלית בצבע אדום. התקרית אף תועדה במצלמות אבטחה.

שפי פז. אתר רשמי, אתר רשמי
הכתובת "EU GET OUT"/אתר רשמי, אתר רשמי

בסרטון שצילמה פז במקום לאחר ריסוס הכתובות, היא דרשה מממשלת גרמניה "להפסיק לממן טרוריסטים, להפסיק לממן הגירה בלתי חוקית - או לצאת מישראל". עוד אמרה כי "באנו לכאן כיוון שהאיחוד האירופי מסבסד את רוצחי ילדינו, כי הוא מעודד הגירה בלתי חוקית לישראל ופועל לחסל את מדינת הלאום של העם היהודי. תפסיקו להתערב בענייני הפנים של ישראל, תפסיקו לממן את המחבלים שרוצחים ילדים, תפסיקו לממן את ארגוני הסיוע למסתננים - צאו מהחיים שלנו כבר".

חג'אג' אמרה כי היא הגיעה למשרדי האיחוד האירופי כדי להביע את מחאתה על כך שהאיחוד מממן, לטענתה, משפחות מחבלים ומעטפת הגנה על מחבלים ובני משפחותיהם. בחשבון הטוויטר שלה כתבה חג'אג': "כתב אישום נגד שפי פז או נגדי זה לא הסיפור. האיחוד האירופאי מממן עמותות רדקליות שתומכות בטרור ובמחבלים וכתוצאה מכך נרצחים יהודים, לאיחוד האירופאי יש דם על הידיים".

שר החוץ ישראל כץ הביע אז זעזוע מהתקרית, וגינה בחריפות את המקרה. "ישראל מחויבת לשמור על ביטחון כל הנציגות הדיפלומטיות בשטחה. משטרת ישראל חוקרת את המקרה, ואנו מצפים לסיום מהיר של החקירה שבסופה ימוצה הדין עם המשחיתים". שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ג'יאפרט, הביע אף הוא צער לאחר התקרית. "מבואת משלחת האיחוד האירופי הושחתה עם סיסמאות מאיימות על הקירות. אף אחד מעמיתיי לא היה במשרד שכן אנו סגורים ביום ראשון. אירוע זה מצער וצריך לגנות אותו. אנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו", צייץ אז בחשבון הטווויטר שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully