וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השכולה שריססה את הכתובות על השגרירות: "האיחוד מממן מחבלים"

15.9.2019 / 23:54

מרב, אימה של סגן שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2017, היא אחת מהנשים שהסגירו את עצמן לאחר ריסוס כתובות הנאצה על בניין השגרירות ברמת גן, יחד עם הפעילה הפוליטית שפי פז. לטענתה, המעשה בוצע במחאה על הסיוע שמעניק האיחוד למשפחות מחבלים

קרדיט צילום: ללא

מרב, אימה של סגן שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2017, היא אחת מהנשים שהשחיתו, על פי החשד, את בניין השגרירות ברמת גן, יחד עם הפעילה הפוליטית שפי פז. לטענתה, המעשה בוצע במחאה על הסיוע שמעניק האיחוד למשפחות מחבלים

מרב חג'אג', אימה של סגן שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2017, היא אחת מהנשים שביצעו היום (ראשון) על פי החשד את ריסוס כתובות הנאצה על בניין השגרירות ברמת גן, יחד עם הפעילה הפוליטית שפי פז. השתיים נסעו לתחנת המשטרה, ובעוד שפז הסגירה עצמה, חג'אג' נסעה לביתה שבמעלה אדומים. מאוחר יותר התקשרה המשטרה לחג'אג', וביקשה ממנה להתייצב בתחנת מחוז תל אביב.

לטענתה, הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו"כסף גרמני הורג יהודים" שרוססו באנגלית בצבע אדום על הבניין ברחוב שוהם בעיר, נעשו במחאה על הסיוע שמעניק האיחוד למשפחות מחבלים. היא מסרה כי היא הגיעה למשרדי האיחוד האירופי כדי להביע את מחאתה על כך שהאיחוד מממן ומעניק מעטפת הגנה על מחבלים ובני משפחותיהם.

בסרטון שצילמה פז במקום לאחר ריסוס הכתובות, בו ניתן לראות גם חג'אג', היא דורשת ממשלת גרמניה "להפסיק לממן טרוריסטים, להספיק לממן הגירה בלתי חוקית - או לצאת מישראל". עוד אמרה כי "באנו לכאן כיוון שהאיחוד האירופי מסבסד את רוצחי ילדינו, כי הוא מעודד הגירה בלתי חוקית לישראל ופועל לחסל את מדינת הלאום של העם היהודי. תפסיקו להתערב בענייני הפנים של ישראל, תפסיקו לממן את המחבלים שרוצחים ילדים, תפסיקו לממן את ארגוני הסיוע למסתננים - צאו מהחיים שלנו כבר".

ריסוס כתובות נאצה במשרדי האיחוד האירופי ברמת גן 15 בספטמבר 2019. אתר רשמי
הכתובות שרוססו בבניין השגרירות, היום/אתר רשמי

לפי הודעת השגרירות, במשלחת האיחוד האירופי נמצאים בקשר עם המשטרה ומשרד החוץ כדי לחקור את האירוע. "אירוע זה שמטרתו להפחיד את האיחוד האירופי ואנשיו הוא מצער ויש לגנותו. משלחת האיחוד האירופי נמצאת בקשר עם גורמי אכיפת החוק ועם משרד החוץ לצורך המעקב הדרוש ומבטיחה כי ננקטים אמצעי ביטחון נאותים", נמסר בהודעת המשלחת. המשטרה פתחה בחקירה.

שר החוץ ישראל כץ הביע מוקדם יותר זעזוע מהתקרית ואמר כי "אנו מזועזעים מההשחתה של שגרירות האיחוד האירופאי בישראל, ומגנים בחריפות את המקרה. ישראל מחוייבת לשמור על ביטחון כל הנציגות הדיפלומטיות בשטחה. משטרת ישראל חוקרת את המקרה, ואנו מצפים לסיום מהיר של החקירה שבסופה ימוצה הדין עם המשחיתים".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ג'יאפרט, צייץ לאחר התקרית ואמר כי "מבואת משלחת האיחוד האירופי הושחתה עם סיסמאות מאיימות על הקירות. אף אחד מעמיתיי לא היה במשרד שכן אנו סגורים ביום ראשון. אירוע זה מצער וצריך לגנות אותו. אנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו".

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully