וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פעילת הימין שפי פז ריססה כתובות נאצה במשרדי האיחוד האירופי

כתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו"כסף גרמני הורג יהודים" רוססו על הבניין ברחוב שוהם בר"ג. הפעילה הפוליטית הסגירה עצמה למשטרת ת"א, ומרב חג'אג', אם שכולה, הגיעה עמה לתחנה אך נסעה חזרה לביתה. המשטרה חוקרת את המקרה. השגרירות: "מטרת האירוע - להפחיד את האיחוד"

קרדיט צילום: ללא

חשד כי הפעילה הפוליטית שפי פז ומרב חג'אג, אם שכולה, ריססו היום (ראשון) כתובות נאצה על בניין שגרירות האיחוד האירופי ברמת גן. הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו"כסף גרמני הורג יהודים" רוססו באנגלית בצבע אדום על הבניין ברחוב שוהם בעיר, כשאף דיפלומט לא היה נוכח בו.

לפי הודעת השגרירות, במשלחת האיחוד האירופי נמצאים בקשר עם המשטרה ומשרד החוץ כדי לחקור את האירוע. "אירוע זה שמטרתו להפחיד את האיחוד האירופי ואנשיו הוא מצער ויש לגנותו. משלחת האיחוד האירופי נמצאת בקשר עם גורמי אכיפת החוק ועם משרד החוץ לצורך המעקב הדרוש ומבטיחה כי ננקטים אמצעי ביטחון נאותים", נמסר בהודעת המשלחת. המשטרה פתחה בחקירה.

ריסוס כתובות נאצה במשרדי האיחוד האירופי ברמת גן 15 בספטמבר 2019. אתר רשמי
כתובות הנאצה בבניין השגרירות בר"ג, היום/אתר רשמי

בסרטון שצילמה פז במקום לאחר ריסוס הכתובות, היא דורשת ממשלת גרמניה "להפסיק לממן טרוריסטים, להספיק לממן הגירה בלתי חוקית - או לצאת מישראל". עוד אמרה כי "באנו לכאן כיוון שהאיחוד האירופי מסבסד את רוצחי ילדינו, כי הוא מעודד הגירה בלתי חוקית לישראל ופועל לחסל את מדינת הלאום של העם היהודי. תפסיקו להתערב בענייני הפנים של ישראל, תפסיקו לממן את המחבלים שרוצחים ילדים, תפסיקו לממן את ארגוני הסיוע למסתננים - צאו מהחיים שלנו כבר".

בשבוע שעבר פז השיקה עם שרת המשפטים איילת שקד את התוכנית הזו והביעה תמיכה בימינה "כהמשך לעבודה המשותפת של שקד ותושבי דרום תל אביב במטרה להוציא את המסתננים מישראל ולהביא רווחה לתושבי דרום תל אביב". מימינה נמסר כי "אנחנו מגנים כל אלימות הן פיזית והן מילולית גם אם נעשה מתוך כאב גדול".

שרת המשפטים איילת שקד עם שפי פז בקרית מגילה ב-20 במרץ 2019. חשבון הטוויטר של איילת שקד, אתר רשמי
שפי פז ואיילת שקד, השבוע/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של איילת שקד

מירב חג'אג', אימא של סגן שיר חג'אג', מסרה כי היא הגיעה למשרדי האיחוד האירופי כדי להביע את מחאתה על כך שהאיחוד מממן לדבריה משפחות מחבלים ומעטפת הגנה על מחבלים ובני משפחותיהם.

שר החוץ ישראל כץ הביע זעזוע מהתקרית ואמר כי "אנו מזועזעים מההשחתה של שגרירות האיחוד האירופאי בישראל, ומגנים בחריפות את המקרה. ישראל מחוייבת לשמור על ביטחון כל הנציגות הדיפלומטיות בשטחה. משטרת ישראל חוקרת את המקרה, ואנו מצפים לסיום מהיר של החקירה שבסופה ימוצה הדין עם המשחיתים".

שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ג'יאפרט צייץ לאחר התקרית ואמר כי "מבואת משלחת האיחוד האירופי הושחתה עם סיסמאות מאיימות על הקירות. אף אחד מעמיתיי לא היה במשרד שכן אנו סגורים ביום ראשון. אירוע זה מצער וצריך לגנות אותו. אנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו".

(עדכון ראשון: 19:35)

שיר חג'אג', הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. באדיבות המצולמים
שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב בירושילם/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully